Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 668

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kartoffel2008-04-24 16:52
Antal inlägg: 456

Skulle vara "in denial" ganska länge eftersom nåt sånt skulle aldrig hända mig.

mackz_2008-04-24 16:52
Antal inlägg: 900

resten skulle jag nog tapetsera mina väggar med...

snorklan2008-04-24 16:56
Antal inlägg: 1686

Jag skulle köpa drömhuset jag och sambon sett, betala alla nära och käras skulder, ge bort massor till barncancerfonden, resa minst två månader per år och shoppa som en tok!

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-24 17:03
Antal inlägg: 6214

160 miljoner var det va... det är mer än min veckopeng, så jag tror det behövs en budget.

85 miljoner till försvar, d.v.s. strategier för att se till att mina pengar inte tas av någon annan. Ser t.ex. vissa grundförstärkningar av mitt hem som nödvändiga, t.ex. skulle jag sätta in ett lås i dörren och skaffa hemligt telefonnummer så inte välgörenhetsföreningarna hittar mig. Troligen skulle jag lägga en del på en aggressiv kampanj för att sänka skatten för nyrika som mig.

20 miljoner till "kompetensutveckling", såsom t.ex. lära mig beställa de dyraste drinkarna, hur man handlar rätt, konsten att felparkera en SUV, attitydförändring såsom tekniker för att vända folk ryggen och inte låta mig beröras över att pöbeln ser ner på mig för att jag spenderar så mycket på försvar.

20 miljoner till infrastrukturförbättringa r. Jag skulle göra en egen väg. Femfilig. Med vägtullar.

20 miljoner "stimulanspengar". Pengar som delas ut till nära och kära och en och annan fiende för att öka min popularitet.

20 miljoner "självömkan". Här kommer fina bilen, stora båten, värsta mp3-spelaren (minst 1gig!), stor kåk på Värmdö som skymmer utsikten för alla grannar (bara för att jag kan sabba för dem genom att bygga störst och muta byggnadsnämnden!), en bil som är större snarare än fin - typ Hummer eller något, för störst går först.

5 miljoner "åtstramningspaket" investeras i nigeriabrev för framtidens skull!

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-24 17:05

Oj, jag gick över budgeten med 10 miljoner! Där ser man

-10 miljoner skulle sparas in via kampanjen för sänkt skatt för nyrika.

Linders - Ej medlem längre2008-04-24 17:14
Antal inlägg: 1943

Tagit 500 000, växlat till tjugolappar, ställt mig någonstans där det passerar mycket folk (tex Nordstan i femman, på andra våningen) kastat ut pengar och filmat vad som händer...

Linders - Ej medlem längre2008-04-24 17:15
Antal inlägg: 1943

Sen hade jag mobbat alla som var fattigare än mig, för slutligen åka till Vegas och börja spela och ta droger m.m. Hade nog dött inom 5 år.

Hoppas jag inte vinner =)

Karlsson_på_2008-04-24 17:15
Antal inlägg: 81

Ge mor en del pengar, även en del till lillebror och lillasyster. Sen skulle jag köpa mig en lägenhet i stockholms innerstad och renovera och inreda. Resa och tillslut betala mina studielån. En personlig kock vore inte fel heller

Pajas - Ej medlem längre2008-04-24 17:29
Antal inlägg: 397

160 milijoner?

Tja, jag vill ju säga att jag skulle ge massvis till välgörenhet och så. Men sanningen är nog inte så alls. Jag skulle antagligen bli riktigt jävla självisk och svinig. Min familj och mina vänner skulle sluta umgås med mig (för inga pengar i världen skulle vara värt det, så svinig som jag skulle bli liksom!) och jag skulle bli ensam. Ensam och deprimerad. Antagligen börja skåpsupa och inom kort satsa cirka 159 mille på fel snigel i ett snigelrace (som skulle äga rum på en travbana!), bli skuldsatt upp över öronen och...

Nja. Jag vill faktiskt inte ens spekulera om det. Jag tror det är enklast att vara fattig. Har förövrigt inte prövat att vara rik, men skulle jag bli det så hör jag av mig!

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-24 17:36

Pajas, vad du är neggo! Tänk dig enkelheten i att vara fattig, men att du när du tröttnar eller har en dålig dag, kan ta fram ditt American Express och betala för att bli transporterad i en handgjord limosin gjord av choklad bara för att du kan! När du tycker att din "sängplats" bestående av pappkartonger under en gammal tågbro är för trist, slå en signal och få helikoptertransport till lyxiga Qasr al Sharg i Jedda och ta en varm dusch.

Att vara rik är som att vara fattig, med option!

Jesper M2008-04-24 17:38
Antal inlägg: 1332

bygga ett torn, ett högt torn.

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-24 17:40

Respect Jesper! Skitbra! Manligt och majestätiskt! Briljant.

vulcan2008-04-24 17:46
Antal inlägg: 7666

Ganska fallosinspirerat också... :)

magre_memed2008-04-24 17:51
Antal inlägg: 272

jag skulle tappa andan för det första... om jag vann så mycket

Pajas - Ej medlem längre2008-04-24 17:52
Antal inlägg: 397

Min sängplats i pappkartonger... Aha - "think outside the box"?

"Fattig fast med options" lät bra. Då skulle jag kunna gå med på det.

Men jag kommer faktiskt inte på något posetivt.

ledzeplin2008-04-24 17:59
Antal inlägg: 173

skulle köpa ett rådjur

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-24 18:03

Det är också mäkta bra leddan! Tänk vad chefigt att kunna gå ut och köpa ett rådjur, eller kanske en älg.

Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa ett berg och döpa om det i mitt namn. Typ Hammabybacken skulle jag köpa och döpa om till Mount Dudeniro.

Tunnan262008-04-24 18:04
Antal inlägg: 53

Betala skulder, ge en stooor summa till mina döttrar, köpa en lgh på Söder, o en på Mallis, suck! vilken dröm....

upa - Ej medlem längre2008-04-24 18:05
Antal inlägg: 2565

Jag skulle få panikångest!

Fånmåne - Ej medlem längre2008-04-24 18:05
Antal inlägg: 1035

Jag hade gett bort överjävliga summor med pengar till diverse pålitliga organisationer, såsom röda korset, röda halvmånen, rädda barnen, läkare utan gränser, och så. Sen hade jag sagt upp mig från jobbet, och levt la dolce vita ett tag, och sen hittat ett nytt jobb, och börjat om från början... ajustja, flyttat hade jag också gjort. Och betalat av lån. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?