Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 636 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jenny80 | 2008-04-24 22:48 | |
![]() | Jag håller med föregående talare. Som min 6 åriga dotter som vars pappa är misstänkt för sexuellt ofredande/övergrepp. En person jag aldrig förlåter i hela mitt liv!!!!!!!!!!!!! Så allt kan man inte förlåta... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-24 22:49 | |
![]() | Ska lät som måste.. | |
| Ballerina | 2008-04-24 22:50 | |
![]() | svårt att förlåta någon som inte ångrar sig hmm. | |
| bove | 2008-04-24 22:57 | |
![]() | Om den som har gjort en orätt verkligen ångrar sig finns det ingen anledning att inte förlåta tycker jag, sen att man kanske inte alltid klarar av det i praktiken är en annan sak, men jag tycker aldrig att man kan säga att det är fel. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-24 23:21 | |
![]() | grönöga, för mig betyder inte att jag måste "ta personen till mig", i alla fall inte att jag måste bli vän med vederbörande. Det beror ju helt och hållet på hur nära mig människan står. Vissa människor kanske jag inser att jag helt enkelt inte ska ha något mer med att göra, för att deras beteende inte fungerar ihop med mig. Men jag har inte längre kvar något agg eller känsla av oförrätt. För mig är det mer att säga "Det som hände, jag blev ledsen men nu har jag lagt det bakom mig" sen beror det ju givetvis på om vederbörande förstår hur jag reagerade också och varför. Om människan inte alls kan förstå hur jag kunde bli så ledsen, väljer jag antagligen bort honom/henne ur mitt liv för att inte riskera att bli utsatt igen, men visar denne att h*n har förstått och tar sitt ansvar har h*n kvar sin plats, eller kanske rent av får en ny. Ang. Engla... Ska och ska? Det är väl upp till dem att avgöra. Jag talar bara utifrån mig själv. Jag har tack och lov inte deras erfarenhet på det området och hoppas verkligen slippa det. Hur jag skulle resonera i en sådan situation kan jag inte svara på. Men jag hoppas att jag i sådana fall skulle kunna ta mig igenom situationen och välja att förlåta för att slippa gå omkring med hat, annars gör jag ändå bara mig själv illa. Är min erfarenhet. :-) | |
| Helmer_Mudd | 2008-04-24 23:28 | |
![]() | förlåt är ju bara ett ord....lätt att säga ...... | |
| Ballerina | 2008-04-24 23:30 | |
![]() | helmer lätt att säga, svårt att mena | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-04-24 23:31 | |
![]() | Jag kommer välja att citera Ghandi i denna frågan: "De svage kan aldrig förlåta. Förlåtelse är den starkes attribut." | |
| Candee | 2008-04-24 23:45 | |
![]() | Ulice - för mig är förlåta och förlika sig med det som hände två olika saker. Jag har gått vidare och lämnat det bakom mig, jag har inte hat mot den personen men tycker inte om den personen heller. Jag har inte förnekat att det hände men har pratat ut om det med nära och kära. Men jag har inte tagit till mig den personen och förlåtit i den meningen...och skulle aldrig göra heller. Det som är rätt för dig behöver inte vara rätt för alla andra. Jag skulle ha varit kvar o stampat på samma ställe om jag hade förlåtit den person ansikte mot ansikte..han hade fått övertaget eftersom det är en manipulativ och slug människa..sjuk oxå enligt min mening. Nej, aldrig att jag hade låtit honom vinna en gång till..sorry men den biten hade fått mig att må uruselt så jag köper inte det där.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-24 23:49 | |
![]() | Undrar vad Ghandi rökte på då han sa så? | |
| Helmer_Mudd | 2008-04-24 23:51 | |
![]() | Den svage - DEN STARKE!! Den svage är kanske av den STARKE så nedtryckt att det kanske är omöjligt att förlåta.... | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-04-24 23:54 | |
![]() | Varför försätter sig den svage i den situationen? Omöjligt att förlåta någon har jag väldigt svårt att tro, då jag (bara min åsikt) tror att man i huvudsak förlåter människor för sin egen skull. | |
| krantzspiran | 2008-04-24 23:59 | |
![]() | Beror på vad det är. Vissa saker kan och ska aldrig förlåtas! | |
| Helmer_Mudd | 2008-04-24 23:59 | |
![]() | Inget man försätter sej i, finns av naturen både svaga och starka. | |
| Pajas - Ej medlem längre | 2008-04-25 00:05 | |
![]() | "Vissa saker kan och ska aldrig förlåtas"? Utveckla, tack. Menar du vissa handlingar? | |
| Candee | 2008-04-25 00:31 | |
![]() | För att dra till med nåt stort.. förintelsen t ex.. Hitler i sin egen personlighet.. Bin Laden..finns många fler att sätta på den listan. Om jag hade förlåtit den personen för min egen skull hade det gått åt pipan..för han hade fått övertaget. Eller iaf trott sig att få det och jag ville inte ge honom det nöjet. Att gå vidare gör man för sin egen skull ja, men alla har vi olika sätt att tackla det. Det viktigaste är väl att man mår bra och kan se positivt på livet utan att ha hat och bitterhet för det som hänt. Nej, vissa saker går inte att förlåta..kanske försöka förstå men inte förlåta.. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-25 00:35 | |
![]() | Människan verkar begränsad när det gäller förlåtelse. | |
| dizz | 2008-04-25 00:37 | |
![]() | En fråga till er i tråden som tycker att man ska förlåta. Skulle ni förlåta den som mördat ditt barn, ditt syskon, din mor, din far eller annan nära anhörig?? Det är oerhört svårt att sätta sig in i den situationen och säga i förväg hur man skulle tänka och göra. Tyvärr så miste jag min syster för snart 9 år sedan, det var hennes ex som kallblodigt och planerat mördade henne då. Två barn miste sin mor, en mor miste sin dotter, vi syskon miste vår syster. Jag kan bara uttrycka min mening om det som skedde men jag kan aldrig någonsin förlåta att han (exet) bestämde sig för att ta hennes liv. Jag känner fortfarande ett hat mot honom och det komer nog aldrig att försvinna. Förlåta honom - aldrig någonsin. | |
| Candee | 2008-04-25 00:52 | |
![]() | Upa..människan har alltid varit begränsad på många plan. Det är därför vi sätter gränser hela tiden. dizz..beklagar det du har varit med om. Det är lätt att säga saker i ord, en annan sak att gå igenom något sådant. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-25 01:04 | |
![]() | Candee, jag förtod inte den logiken. Men du kanske vill förklara? Det lät lite knäppt och intressant :) | |