Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 38 |
Mobilspel
Pågående | 20 319 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sadielasalle | 2008-04-28 12:45 | |
![]() | Engångshyvlar funkar bäst här.. dom blåa ska d vara.. | |
MissT | 2008-04-28 13:34 | |
![]() | Jag håller på vaxning. Åtminstonde om vi pratar benen. Det gör ont för stunden men inte så farligt ändå. Håret som växer ut är av finare kvalitet och efter ett antal vaxningar växer det knappt ut någonting. | |
Brittson | 2008-04-28 15:19 | |
![]() | Är det någon som kan säga något mer positivt eller negativt om Veet hårbottagningscrème? Min hud (benen och bikinilinjen) mår inte alls bra av rakhyveln, hur jag än beter mig! Det blir nästan irriterat av rakapparaten till och med. Tror ni att en hårborttagningscrème kan göra saken bättre? Vaxning är inget alternativ. | |
Brittson | 2008-04-28 15:19 | |
![]() | Inte epilator heller. | |
emmylicious | 2008-04-28 15:34 | |
![]() | Jag har provat Veet's hårborttagningscreme och trots att jag, precis som Pottränad, har ganska mycket hår på benen och ganska grova hårstrån så funkade det över förväntan, om man har det så länge som man får ha (Är det 6 min?). | |
Spirit - Ej medlem längre | 2008-04-28 15:42 | |
![]() | Avlider av skratt när jag läser "tutas" inlägg. =))))) Håller mig till rakning också, thank you very much! | |
loppran | 2008-04-28 15:46 | |
![]() | Epilator funkar bra tycker jag, om det inte går för långt mellan gångerna. Ju oftare hårstråna rycks ut, desto lättare går det. | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-04-28 15:51 | |
![]() | Kan säga att jag skulle vilja vaxa ögonbrynen (eller en sån där "tråd"-plockning) Har så tjockt hår att jag blöder när jag plockar dom... inte lite heller.... | |
emman | 2008-04-28 16:07 | |
![]() | Jag tycker trådplockning gör ontont, men å andra sidan är det ju bara för en stund och vill man bli fin får man lida pin hävdas det ju ;) | |
Kläär | 2008-04-28 16:08 | |
![]() | Trådplockning är skit bra för ögonbrynen. Har ingen aning om hur man gör men det finns vissa salonger som gör det och det kostar inte mkt! | |
Aleksia | 2008-04-28 16:51 | |
![]() | Helluuu girls! (and en del boys! ) Har ni möjlighet att påbörja permanent hårborttagning med IPL-metoden så gör det! Med hjälp av små laserpulser som skjuts in i hårsäcken, dör melaninet(tror det hette så...) i säcken och nytt hår procuderas inte. Aldrig! Mer! Någonsin! Helt suveränt underbart fantastiskt! Len hud, aldrig mer rakning, aldrig mer vaxning! För alltid... I heeeela livet :) Kram! | |
emmylicious | 2008-04-28 16:52 | |
![]() | Har du gjort det Aleksia? Gjorde det ont? Kan tillägga för alla som inte vet... Man måste ha mörka hårstrån för IPL. | |
Lisaa | 2008-04-28 16:52 | |
![]() | Jag har inga problem med Veets hårborttagningskräm. Fast man ska vara rädd om naglarna så att man inte får krämen på dem (för länge). Det är samma molekylstruktur på hår som på naglar så krämen kan lösa upp naglarna... Jag använder plasthandskar när jag tar bort krämen, men det är för att jag har ett förråd hemma. Jag skulle inte gå och köpa handskar enkom för detta :-) Jag har ingen känsel i benen så jag rakar dem. Jag använde epilator förr och det gjorde inte så farligt ont men håren växte inte ut genom det yttersta hudlagret. | |
Lisaa | 2008-04-28 16:53 | |
![]() | Vad kostar det, Aleksia? Lite på ett ungefär? | |
Aleksia | 2008-04-28 16:57 | |
![]() | Ah, bra att du skrev det! Mörka hårstrån och ganska ljus hud gör att pulserna från lasern tar! (kontrasten mellan vitt å svart liksom... ) Japp, emmylicious. Jag har gjort armhåla och bikini. Måste tyvärr medge att det gör ont. Det sägs att det ska vara en smärtfri behandling, men njaaa.. vetti fasen... Det sticker och bränner till lite och luktar härligt av "bränt hår"... Yay! Men det är värt det! Totalt! | |
Aleksia | 2008-04-28 17:05 | |
![]() | Lisaa: Huuu... ja, det är ju just det där... Det kostar en del. Bikini kostar 1800:- per tillfälle och armhålor 1500:- per tillfälle. På salong brukar man säga att det tar 3-6 ggr innan det aktiva i alla hårsäckar är "utplånat" :) då hårstrået tycks växa i 3 olika faser. Jag har gjort armhålorna 4 ggr nu och har inte haft tillstymmelse till hår på snart 3 månader där. Bikini 2 ggr (det gör ONT! Huuu!) och det syns redan resultat! Så det där med ett visst antal behandlingar per person är nog väldigt individuellt och man själv styr helt och hållet hur många tillfällen man vill skjuta osv. | |
xzanna | 2008-04-28 17:20 | |
![]() | veet krämerna ska man ju inte ha i underlivet eller har jag fel. har själv gjort brasiliansk vaxning ett par gånger, det e värst första gången sen härdas man,,, å detta e det bästa sättet. vaxa benen är ingen hit går nästan fortare å bara raka dom snabbt. | |
Aleksia | 2008-04-28 17:22 | |
![]() | (Måste tillägga att det är en utmärkt metod även för grabbar som känner att de vill ta bort hår från ex. rygg) | |
Bängan | 2008-04-28 17:45 | |
![]() | epilator verkligen ! - gör kanske lite ont , men man får stå ut .... ja har typ använt de 2 ggr och håret växer långsammare och inte lika mkt ! . | |
kolakyss | 2008-04-28 18:13 | |
![]() | Tuta; tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! Jag skrattade så tårarna sprutade, helt vansinnigt! Jag tror att jag håller mig till min rakhyvel, den funkar alldeles utmärkt. | |