Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 705 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-28 21:35 | |
![]() | Vänta, det heter väl HSU? Häslo- och sjukvårdsrådgivningen utskrivet. Fan vilken koll jag har.. :) | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-28 21:46 | |
![]() | Varför äta när man bara kräker haha? Chips med dipp är ganska gott. | |
| Simon99 | 2008-04-28 22:18 | |
![]() | varm soppa skulle jag säga, testa keldas färdiga är bara att värma den! med kyckling eller tomat de är godast:) krya på dig! | |
| Lisaa | 2008-04-28 22:36 | |
![]() | Jag har fått lära mig (på sjukhus) att man ska inte ta medicin samtidigt som man äter Proviva, det hindrar nämligen upptaget av medicinen. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-28 22:38 | |
![]() | Det finns en hel massa medicin man inte ska ta med mat (fil, proviva osv) men det är det ingen som bryr sig om (tänk på alla som använder fil när de ska svälja tabletterna). Vet dock inte om det är nåt speciellt med proviva... | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-29 01:02 | |
![]() | Jag börjar snart misstänka att den här sk. kräksjukan är en tidningsanka, man läser om det varje år. Men har hittills aldrig stött på någon som drabbats. | |
| kaprifolia | 2008-04-29 01:26 | |
![]() | Två olika strategier: Äta sånt som gör en mindre benägen att spy, typ pepparkorn och ingefära. Eller så kör man på att det som går ner kommer ändå kommer komma upp, så ät sånt man blir glad av och som är gott, t ex godis. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-04-29 08:03 | |
![]() | När det gäller vätskeersättning så är det inget man behöver gå och köpa för dyra pengar, det är hur lätt som helst att "mixa ihop" själv. Vätskeersättning Blanda 1 liter vatten eller svagt te med 7 teskedar strösocker och 1/2 tesked salt (1 tesked = 5 ml). Sockret gör att kroppen trots diarrén kan ta upp saltet. Smaksätt eventuellt med 2 teskedar koncentrerad apelsinjuice eller pressad citron. Ges rumsvarm eller sval. Förvaras i kylskåp högst 1 dygn. www.apoteket.se/apot...&a mp;a=213 | |