Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 705

Forumkategorier

Användare Inlägg  
F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:19
Antal inlägg: 675

Men i Fagersta behöver man ingen väska - där fungerar ju Epatraktorn ungefär som en handväska. Där är det omvända roller - killen kör handväskan och tjejen åker med i handväskan :D

johndeere2008-04-29 18:21
Antal inlägg: 117

Olika telefonnummer som hon ringer ifrån som skall vara billigare om man ringer till den ena eller den andra. Ja hon har den i armvecket just nu. Väskor är till för att bytas ut ca 1-3 ggr per månad så det varierar lite. Ibland i handen, axeln , men aldrig på ryggen.

emmylicious2008-04-29 18:22
Antal inlägg: 4501

på ryggen är opraktiskt, då måste man ta av sig väskan varje gång man ska ha något i den...

F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:22

Johndeere - det är alltså handväska - och axelväska hon har, men finns det inte en speciell armvecksväska. Jag tror att jag ska rita en sådan och ta patent på den - jag kommer att bli stormrik. Med lite blommor på å sånt där...

emmylicious2008-04-29 18:23

F I S T O, how do you know? ;)

upa - Ej medlem längre2008-04-29 18:24
Antal inlägg: 2565

Jag tror absolut det går mode i HUR vi bär våra kläder och associarer. Varför skulle modet utesluta det?

emmylicious2008-04-29 18:24

klart det går i mode.

F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:25

Två länkar

www.ohmybag.it/wp-co...ui tton.jpg

lerman.biz/pics/HandBag2. jpg

johndeere2008-04-29 18:26
Antal inlägg: 117

Remen på väskor ser olika ut med sk. längden. Så det går utmärkt att sätta den i armvecket.

F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:27

Jag ska börja knyta mina strumpor runt anklarna när jag blir svettig om fötterna - så ska vi se hur man kan göra Seglarmode av det. Det här med att bära saker på ett tydligt obekvämt sätt gör mig förundrad - inte sagt att man inte får ägna sig åt ett "individuellt" uttryck. Men väska-i-armvecks-modet är riktigt starkt.

_astrud_ - Ej medlem längre2008-04-29 18:27
Antal inlägg: 398

Jag älskar väskor, alla sorter, även dem man har i armvecket, det är synnerligen bekvämt om man samtidigt har handen i fickan. Jag har ofta två väskor. En liten som jag har det viktigaste i, plånbok, nycklar, mobil, tuggummi, läppstift... och en stor där jag har datorn och anteckningsblock och sånt. Handledsväskan är också suverän, den bara hänger där och dinglar utan att man tänker på det knappt.

Jag tycker sannerligen att du ska skaffa en käck portfölj som du kan hänga i armhålan, det bästa är ju om man kan variera att bära i handen, armvecket och armhålan, variation är ju sunt.

Jag tycker för övrigt att det är hemsk fult att stoppa en massa stora saker i fickorna som buktar ut som bölder överallt.

F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:28

Sen en annan bifaktor som uppstår med det här obegripliga modet är i tunnelbanan, i Stockholm så klart, att brudarna går och viftar med armarna och brer ut sig.

Tjejer ska ta plats aktivt, men kanske inte så bokstavligt, sen så håller man mobilen med den andra armbågen utåt så är lyckan total.

:D

emmylicious2008-04-29 18:29

äh, min mobil är minimal och nycklarna ser bara ut som lite veck på jeansen, eftersom jag inte är så smal :P

F I S T O - Ej medlem längre2008-04-29 18:32

_astrud_ Första svaret med lite konsistens - du har alltså ena handen i fickan och låter påsen hänga i vecket, men var sitter fickan? Bara så att jag får en bild i knoppen. Är det en bröstficka eller sitter den längre ned? Jag tror att det blir svårt att åka tub eller bus, eller röra sig i folkmassa med en sån kroppshållning. Men du får gärna berätta mer.

Pottränad - Ej medlem längre2008-04-29 18:48
Antal inlägg: 4315

Och jag tänkte "men vilken klabbarpare som inte kan stava till vätska" när jag läste rubriken.
Smiska mig.

Gariam - Ej medlem längre2008-04-29 19:21
Antal inlägg: 2590

Allt är säkert Paris Hiltons fel, men orka bry sig. Sköt om dina egna armveck istället.

Schatzi2008-04-29 19:33
Antal inlägg: 137

Kvinnor i sverige (inte alla) vill ofta följa modet och en tor del av modet influeras av USA. I början bar man den berömda kuvert väskan under armvecket eftersom den inte har ett handtag.
I USA händer det ofta att ficktjuven är framme och snor ur väskan vilket har gjort många kvinnor försiktigare och som en åtgärd börjat klämma väskan under armvecket så att det ska vara svårare att stjäla ur den.... till slut har det blivit trendigt och vandrat till andra delar av världen men då inte i syfte för att skydda väskan utan frör att vara tendig.

Gissar bara..... ;)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?