Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 692 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-08 15:19 | |
![]() | Jag försökte se Sverige igår, men jag tröttnade på spelet, och den tröttsamma reklamen. | |
| Lyle | 2008-05-08 16:29 | |
![]() | Hemskaste matchen ever. Länge sen jag såg Sverige spela så dåligt. Iofs var Schweiz vassare än någonsin. Men deras vinst berodde främst på Sveriges passivitet. | |
| Ordkanon - Ej medlem längre | 2008-05-08 21:53 | |
![]() | Deras vinst berodde mest på att Sverige har en för tunn trupp skulle jag vilja säga. "Vassare än någonsin" - har du sett Schweiz spela mkt eller? /Sgt | |
| kermis | 2008-05-08 21:57 | |
![]() | "Finland,Sverige och USA slåss om tredjeplatsen." hahah! I samma match vore faktiskt sevärt. :) | |
| Mårten | 2008-05-08 23:49 | |
![]() | Om kanadensarna inte mutat domaren idag hade de åkt på't. Skandal. | |
| maariia | 2008-05-08 23:56 | |
![]() | Jag ser på hockey VM men det är inte alls detsamma som förr. Min åsikt är att det helt enkelt har blivit för många turneringar under säsongen så att VM inte känns exklusivt längre. Det gör ju däremot Fotbolls VM och EM. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-09 02:42 | |
![]() | Precis så, maariia. Dessutom ska inte NHL gå före VM. Spelarna ska gå till NHL-lagen, när de åker ur VM-spelet, inte tvärtom. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2008-05-09 06:13 | |
![]() | jo det är trist att NHL "går före" det förstör mycke av spelkvalitèn och tar bort känslan av att det faktiskt är VM. tyvärr styr pengarna men det är oxå pga av pengarna det finns hockyproffs och satsas på den nivån, så man kommer inte ifrån det heller. men ja håller me nattravn om prioritetsordningen :( även om offsideregeln, den borde man iaf kunna göra om på nåt sätt. däremot är det ju oxå fördelar me liten rink, för de fåtal som är riktigt duktiga och explosiva i små tekniker. även om det uppmuntrar soloprestationer så är det tempo och snabba vändningar. men hur som helst, att se canada spela är nåt jag älskar sen barnsben, och senaste åren har det varit riktigt riktigt kul. så, dax för nytt guld till canada. och blir det inte det blir jag riktigt pissbesviken. | |
| jfc | 2008-05-09 07:31 | |
![]() | Allt längre än kvartsfinal är en bonus. Ser fram emot OS 2010 i Vancouver. Drömmer om denna stomme: Forwards: Zetterberg - Sundin - Sedin - Sedin - Eriksson Franzén - Bäckström - Hörnqvist Steen - Påhlsson - Alfredsson Forsberg - Berglund Backar: Lidström - Kronwall Tallinder - Johnsson Edler - Murray Hedman - Strålman Enström - Bäckman I målet: Lundqvist Enroth Holmqvist | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-09 07:32 | |
![]() | 3st i målet.. Ja då kanske vi kan ta oss vidare ;) | |
| engrymstek | 2008-05-09 07:52 | |
![]() | mitt lag 2010 ser ut så här: Forwards: T Holmström - H Zetterberg - K Huselius S Påhlsson - M Sundin - D Alfredsson D Sedin - N Bäckström - H Sedin T Mårtensson - P Forsberg - M Näslund Backar: N Lidström - N Kronwall K Jönsson - T Enström A Strålman - M Öhlund Målvakter: H Lundqvist J Holmqvist det laget vore något ;) | |
| Ganis - Ej medlem längre | 2008-05-09 09:16 | |
![]() | I ärlighetens namn tror jag inte Varken Sundin el Forsberg kommer va aktiva 2010. men jag hoppas precis som engrymstek att så är fallet.. Saknar ju ett par stycken på listan dock. Holmström o Franzén, el vi ska bara köra med finlir.. brukar ju funka fint mot kanada..:D Odoya och Norström hade nog behövts med..:) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-09 17:04 | |
![]() | Lidström kommer på OS vara närmare 40 år gammal, btw. Men det lär väl inte märkas. :) Alfredsson kommer vara 37. | |
| Grymming | 2008-05-09 17:06 | |
![]() | Jag har väldigt svårt att se hur Sverige skall kunna rå på Ryssland, Tjeckien, Canada, USA, och Finland i VM. Henke måste spika igen och sverige måste få första målet i varje match...då kanske. ;( | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-09 17:07 | |
![]() | Det här Vm:et kommer sluta i brakförlust, speciellt med tanke på att det förmodligen blir Kanada i ev kvartsfinal. Men! Vi har ju Henke Lundqvist och 6:ans ny kelgris, tjockisen med det begränsade registret, "Dogge" Murray. Synd att inte Detroit åkte ur slutspelet. | |
| Grymming | 2008-05-09 17:12 | |
![]() | Ja han ser lite rolig ut den där Murray. Han verkar inte super "bright" heller...hehe DOOOOHHH | |
| Mårten | 2008-05-09 17:13 | |
![]() | "Jag har väldigt svårt att se hur Sverige skall kunna rå på Ryssland, Tjeckien, Canada, USA, och Finland i VM." Tjeckien hade problem med Italien och drog inte ifrån förrän italienarna blev trötta och började spela som norrmän på sälsafari med eviga utvisningar som följd, jag kan inte se att Sveriges spelare har sämre uthållighet än Tjecker, eller är sämre än Italien. Kanada hade problem med Norge. Om inte domaren givit vika för publiken och slutat blåsa för kanadensiska nedklubbningar hade Norge mycket väl kunnat vinna. Jag kan inte se att Sverige är sämre än Norge i Hockey. Visst, Sverige har inte ett lika bra lag som vi brukar ha men hockey är en sport med stort utrymme för tur och tillfälligheter. | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-09 17:15 | |
![]() | Visst har de "stora" haft problem, men saken är ju den att Tjecker, Ryssar och Kanadensare ofta går lite på halvfart i början av turneringen, man gör det som krävs bara, för att sedan när det verkligen gäller sätta full fart. Har vi sett så ofta vid det här laget. Lite som Italien t ex i fotbollsVM. | |
| Mårten | 2008-05-09 17:18 | |
![]() | Är det nåt lag som sett ut att gå på halvfart är det väl Sverige. Ryssarna har ju kört på som galningar, tyvärr i o-organiserade soloräder i de flesta matcherna men ändå. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-09 17:20 | |
![]() | Antingen gör man som Finland i OS 2006 och vinner alla matcher fram till finalen eller så gör man som Sverige och spelar "ekonomiskt" och tar guld :) | |