Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 854 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lottisplotti | 2008-05-04 12:37 | |
![]() | Näää nu tror jag du inte fattade helt.....inte försvarar jag rökning som något bra... men kanske tycker jag att det är en himla jakt hela tiden på dem. Och det är ju en drog som kanske inte är så himla lätt för alla att sluta med bara för att det komemr en massa människor och säger att det är farligt..eller?? Måste det hela tiden vara ett "dj..... tjat.... | |
| Hic Oculis - Ej medlem längre | 2008-05-04 12:37 | |
![]() | Jag varken röker eller snusar själv. | |
| mantikoran | 2008-05-04 12:42 | |
![]() | Gnällighet borde erkännas som förstörande för den psykiska miljön, likaså pedanteri, uttråkande av medmänniskor och blötläggning av näsa. | |
| minneslucka | 2008-05-04 12:49 | |
![]() | Med min kommentar om källkritik menar jag att jag har oerhört svårt att tro att tre cigaretter förorenar mer än en bil som går på tomgång i en halvtimme. men det var ju i.o.f.s. en fråga från din sida, inget påstående, även om det blir lätt att tolka så. | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-05-04 12:50 | |
![]() | Problemet är att när folk väl börjat röka är det svårt att sluta så om man kan hjärntvätta sina barn från tidig ålder att rökning är skit kanske färre börjar. Jag gör iallafall vad jag kan när det gäller min egen dotter men när då vuxna sitter här och försöker motargumentera mot en 13-åring som visat engagemang mot rökning börjar man undra...Jag tycker sådana ungdomar borde uppmuntras istället. | |
| kermis | 2008-05-04 12:53 | |
![]() | minneslucka, om du ville läsa mer: www.medicalnewstoday.../1 2481.php www.newscientist.com...ha ust.html fanns många fler länkar som hänvisade till just det testet. ...Nåja.. Jag går ut och röker nu jag ändå. :) | |
| minneslucka | 2008-05-04 12:54 | |
![]() | Absolut! | |
| minneslucka | 2008-05-04 13:03 | |
![]() | Jag tvivlar ändå på testresultaten. Skulle vilja se fler oberoende resultat innan jag tror på det. Speciellt med tanke på forskarens uppdragsgivare. OBS! Jag propagerar inte för rökning, men dåligt underbyggda argument kan ibland få motsatt verkan. Fortsätt engagemanget alla! | |
| Simon99 | 2008-05-04 13:26 | |
![]() | handlar väll inte om tjat, jag tycker att det är bra! vad gör den för nytta liksom"ingen"! jag tror det bara är bestämma sig för att sluta, är det ända rätta! Och jag vet personer som bestämt sig för att sluta och lyckats trots att de har varit beroende i en längre tid. ps. med viljan kommer man långt! | |
| le-lou | 2008-05-04 13:31 | |
![]() | rökning är inte bra nej, men den här hetsjakten på folk som röker får ju ta ett slut nån gång. Jag tycker det påminner om hets mot folkgrupp :) | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-04 13:54 | |
![]() | rök hur mycket ni vill men gör de där ni är själva. Inte går en fakir och skvätter glas på sig själv när de står massa folk tät mkring bara för han då kan skada andra. Tänk er för för ni är vidriga. | |
| Simon99 | 2008-05-04 13:56 | |
![]() | bra sagt linda! | |
| Simon99 | 2008-05-04 14:01 | |
![]() | får jag fråga en sak, hur många är det som aldrig har rökt här? (jag har aldrig rökt) | |
| dahlgren_ | 2008-05-04 14:03 | |
![]() | Jag har aldrig rökt! | |
| Mårten | 2008-05-04 14:10 | |
![]() | En sak som glöms bort här är att vi rökare dör mycket snabbare än icke-rökare, och eftersom att mänskligheten i sig enligt milönazisterna är ett klimathot (vi andas ju ut koldioxid) så borde det kanske gå på ett ut? | |
| Mårten | 2008-05-04 14:12 | |
![]() | Få rökare äter dessutom frukost (eller kvällsmat) så man behöver inte göra några smörgåsar av spannmål, vilket lämnar mer över till produktionen av etanolbränsle och andra geniala ideer. | |
| hannapana | 2008-05-04 14:13 | |
![]() | Alldeles lysande att först påpeka det miljöfarliga i att röka, och sen avsluta med argumentet att för den summan som rökare spenderar på ett år kan alla 18åringar få körkort, bil och bensin för ett år. För det var ju ett MYCKET bättre scenario för miljön? | |
| Karandache | 2008-05-04 14:15 | |
![]() | Visst 17 är rökning dumt. Framför allt riskerar den att förstöra hälsan för både den som röker och de som finns i närheten (passiva rökare). Så när miljön påverkas ju helt klart. Men det är väl inte bara rökningen, eller..? Tråkigt med detta oförsonliga hat som blossar (bra ord i sammanhanget) upp så snart rökningen kommer på tal. Hos en del finns det absolut inga nyanser. Men de personerna är väl helt perfekta och bidrar inte till något som kan förstöra varken hälsa eller miljö för sig själva eller andra, de som t ex åker bensindriven bil, flyger, köper giftiga kläder eller har datorer som innehåller det extremt giftiga flamskyddet m m . Nä de bor väl i skogen och lever av vad naturen ger - fast inte vad tobaksplantan ger - sin el får de från en dynamo från sin cykel etc etc. De är de perfekta. De miljövänliga. Vidriga och äckel är sådant man säger om folk som Hitler eller Fritzl. Det finns hänsynslösa rökare men också hänsynsfulla. Saklig debatt - ja tack! Säger en numera icke-rökare efter 38 års blossande. En som inte alls är eller kommer att bli perfekt på något vis men som försöker dra sitt strå till stacken för miljön i smått och stort utan att kalla folk för vidriga och äckel. | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-04 14:34 | |
![]() | äckel | |
| impala-58 | 2008-05-04 14:41 | |
![]() | ingen får sluta röka för då höjer dom skatten på nåt annat o då kan ni ge er fan på att det kommer att drabba mej och jag VILL INTE BETALA MER SKATT | |