Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| loogard | 2008-05-06 17:25 | |
![]() | baka eget bröd, pfft ingredienser e ju dyra. gå till bagarn och fråga om han har ngt bröd från gårdagen. skyll på att du ska mata ankor vid bäcken lr ngt. Annars finns ju alltid nudeldieten, funkade bra för mig när jag pluggade vissa månader, iof så hade jag säkerligen kunnat äta bra om jag inte drack en massa Ale varje helg när jag pluggade. så nudeldiet kanske bara fungerar bra om man bygger upp på helgerna med rediga mängder guiness/hobgoblin/brewmas ter/red seal, eller dylikt. | |
| blue_moon | 2008-05-06 17:27 | |
![]() | Köp inte plastkassar varje gång du handlar mat! Investera i två papperskassar istället, som du sätter ihop så att du får en dubbel. Den tar du med dig varje gång du handlar. Håller i månader. Du kan bära upp till 20 kg i den och sparar minst 600 spänn om året. Sluta röka är också ett bra tips. | |
| brava | 2008-05-06 17:32 | |
![]() | Lev på strösocker och multivitamintabletter varvat med lite kött då och då. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-06 17:34 | |
![]() | Var med i varenda jäkla tävling som finns på nätet. Skriv slogan, rimma och håll på. Alltid vinner du nåt skit som du kan sälja eller använda. Skriv klagobrev till massa matfanbrikanter. Skicka med en möglig brödkant eller deformerad korvskiva. Som plåster på såren brukar du få ett par matcheckar för 50 eller 100 spänn. Fråga grannen med 5 ungar om du kan få åka med till ICA Maxi och handla om du håller koll på ungarna. Det skiljer 2 spänn i literpris på mjölken där och på 7 Eleven. -- Signe 75 -- | |
| creamie | 2008-05-06 17:41 | |
![]() | Haha vilken bra tråd ! Måste hålla denna vid liv, i dessa hårda studenttider :) Alla tips är ju kanon, speciellt den där om att skita hos vännerna ;) Jag har lite fler: utnyttja skolan så mycket som möjligt, de har också toalett/papper, internet, bibliotek osv. Laga stora mängder mat även om det är krävande, för det lönar sig i längden. T ex så gör gärna en stor pizza och slica den, superenkelt och supergott! Panta flaskor som en dåre. Samla på ^^ OM du är singel: dejta på! Killar kan ju bjuda dig på flera läckra middagar, och om det inte går vägen, kan ni ju alltid bli bra vänner, och de bjuder ju också på middag. MOHAHA ;) | |
| Suds McDuff | 2008-05-06 17:42 | |
![]() | Angående nudeldieter. Nudlar är dyrare än man kanske kan tro. Mycket billigare med pasta. Typisk studentmat är snabbmakaroner och ketchup. Som efterrätt tar man hett vatten från kranen och doppar i en tepåse. | |
| tattarfinkel | 2008-05-06 17:43 | |
![]() | på vintern när det är kallt, sätt då inte på elementet ta istället på dig extra kläder innomhus. | |
| tattarfinkel | 2008-05-06 17:46 | |
![]() | ladda hem filmer istället för att gå på bio | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-06 17:48 | |
![]() | En bra frys är ett måste om man ska leva snålt! Köp på halva priset, utgående varor osv och ha alltid ett lager av billig pasta och buljong hemma, blir billigare än nudlar.. Sen är det bra om man har ett konto som det dras pengar till varje månad och som man inte har något uttagskort till.. Blir inte så lätt att man smiter in på banken och tar ut en hundring då! | |
| loogard | 2008-05-06 17:49 | |
![]() | ta upp kontakten med din mormor som du sen du flyttade hemifrån varit glad att du aldrig mer behöver se (kanske bara e jag :o.... ) Hur som hon bjuder säkert på middag om du kikar förbi. Införskaffa en hovtång och knyck en tand varje gång du går förbi ett dagis/fritids, sen mutar du in tänderna hos ngn unge som bor ute på djursholm, han kan säkert ge dig en 20a tanden. Menar lägger han den under kudden så har han ju åtminstone dubblat sin investering. Jag har en dålig vana kvar från gamla skoltiden.. jag äter max 1 gång om dagen, ibland varannan dag.. klarat mig bra så sen jag var 16.. dricker iof rätt mycket hela dagarna. Och det spelar ingen roll om jag blir bjuden på mat eller inte, får inte i mig mat mer än en gång per dag... men det e klart är man fattig student så är det väl bara göda på om tillfälle bjuds så kan man hoppa dagen efter utan problem. | |
| creamie | 2008-05-06 17:52 | |
![]() | Jag har ett kanontips! LOPPISAR! Dökul att handla dyrt billigt ;) | |
| loogard | 2008-05-06 17:54 | |
![]() | McDuff beror på vart och vilka nudlar man köper. Iof så kan du få tag på riktigt billig pasta också... dock så är jag på tok för kräsen i maten för att äta snabbmakaroner, äter enbart färsk pasta. och trot eller ej men råvarorna för att göra pastan själv blir avsevärt dyrare än Nudlarna på Martin olsson. Martin Olsson är för övrigt ett bra ställe att handla mat på om du känner ngt som har ett kort så du kan handla där, mycket restauranger som köper därifrån och mycket storpack. menar ska jag köpa flingor i 20kg förpackning så ska det vara ett betydligt bättre kilopris än förpackningarna på ica. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-05-06 17:56 | |
![]() | Martin Olsson är inte alls billigare, bara för den som har företag och kan dra av momsen. För den vanlige dödlige är det fasktiskt rätt dyrt med vanligt käk där. | |
| creamie | 2008-05-06 18:01 | |
![]() | Martin Olsson??? // Småstadstjej | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-06 18:01 | |
![]() | gör en budget och lev efter den | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-06 18:03 | |
![]() | Studera istället för att festa! | |
| Poesi | 2008-05-06 18:03 | |
![]() | Tack aldrig nej om någon bjuder hem dig på mat. Se till att ha många vänner! En annan månad får du bjuda på mat, så att inte alla börjar hata dig. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-06 18:04 | |
![]() | Skaffa en rik gift älskare/älskarinna så du både kan njuta av god mat och annat gratis. | |
| creamie | 2008-05-06 18:05 | |
![]() | tsarraz - mycket bra förslag, att ingen nämnt det tidigare. Budget är liksom a & o för att lyckas ! | |
| creamie | 2008-05-06 18:05 | |
![]() | Zimba verkar vara en person som drar nytta av folk rejält. | |