Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 994 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pelikanen - Ej medlem längre | 2008-05-08 08:49 | |
![]() | Jag tror problemet ligger i vad du själv skrev...."efter helgens strapatser" =) | |
| Edible | 2008-05-08 09:35 | |
![]() | haha, hur skulle en våg kunna mäta fettprocent?? det var det dummaste jag hört. | |
| mackz_ | 2008-05-08 09:46 | |
![]() | en våg hittar ju fett i en telefonkatalog | |
| engrymstek | 2008-05-08 09:49 | |
![]() | frvib: 3,5kg/år är säkert möjligt, det jag lärde mig då jag pluggade idrott & friskvård var 2kg/år. men sak samma, de säger iaf att 15kg/år är en omöjlighet :) läste fö en artikel om nicklas bäckström, att han sommartränat och lagt på sig 5 kg muskler o minskat 5 kg fett på 3 månader inför sin rookiesäsong i NHL. Källa är självklart aftonbladet, så faktan ska man syna. Men var det så skulle jag direkt skicka honom på dopingkontroll :) Bergarn 1: kul jag kunde hjälpa ;) hur mkt fett på ett år? tja, tror det är ganska mkt! Eftersom det bara gäller att se till att ha ett energiöverskott som heter duka och att använda sina muskler så lite som möjligt. Nu chansar jag helt, men 2kg fett / mån = 24 kg fett /år borde väl gå. Dock så lär man bli ganska sjuk på en så snabb viktökning | |
| engrymstek | 2008-05-08 09:50 | |
![]() | mackz_: ja, det är för att den är kallibrerad för männsikor, inte telefonkataloger. det behöver inte betyda att mätningen av människor blir fel, eller hur? | |
| mackz_ | 2008-05-08 10:21 | |
![]() | men om du nu läst idrott & friskvård så vet du lika bra som jag att man inte kan lita på en fettprocentsvåg | |
| engrymstek | 2008-05-08 10:53 | |
![]() | mackz_: beror på vad det är för kvalité på vågen, billigare versioner har ofta en större felmarginal medan de dyrare har god noggrannhet. en fettprocentsvåg fungerar genom bioimpedans, den skickar ut en svagström som går genom din kropp och tillbaka till vågen. då du knappat in längd, ålder o kön, går vågen efter standardiserade tabeller o läser din fettprocent. om du betvivlar att det fungerar kan jag även berätta för dig att de använder fettprocentsvågar på sjukhus runt om i hela sverige :) | |
| engrymstek | 2008-05-08 10:54 | |
![]() | inte för att det i sig är ett hållbart argument ;) | |