Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-07 20:13 | |
![]() | Jag tror inte att intelligent liv existerar öht. Vare sig intelligens eller liv har bevisats vara reella fenomen. Båda har luddiga definitioner som ingen är överens om. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-07 20:14 | |
![]() | Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg, Han-solu! | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-07 20:19 | |
![]() | Jag har nog inte läst alla dina inlägg nej. Jag är imponerad av att du visste detta utan att ha observerat mig konstant. | |
| Snoosy | 2008-05-07 20:26 | |
![]() | Att det finns nått där vet jag :) Men vad, det är vete katten. Vem vet, det kanske finns spegelbilder av oss själva på andra planeter. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-07 20:29 | |
![]() | Oppisitionella tumma, e-solu! Det är hemligheten. ;) | |
| y not | 2008-05-07 21:33 | |
![]() | Om universum existerar så finns det liv där, om inte så är det värre med frågan. Men E Solu sa visst nåt åt det hållet men definierrade det lite klarare | |
| Uffetuffe | 2008-05-07 21:53 | |
![]() | Läste att det finns ca 19 miljoner planeter i våran galax som ligger på ett avstånd som jorden/solen så något liv borde det finnas som har ett intellekt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:00 | |
![]() | Jag vet inte om jag vill ha svar på frågan. Min världsbild skulle rasera och min själ skulle dö vid vetskapen om att intelligentare varelse finnes. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:13 | |
![]() | När forskarna söker efter liv, så söker de efter liv som är kolbaserat... tänk om livet någon annanstans funnit en annan bas? Är det inte lite insnöat att bara söka efter liv som fungerar på samma sätt som här på Jorden? -bara Ann - Det finns säkert mer liv där ute... och OM de har teknik nog att komma till oss så har de med största sannolikhet även teknik att mörka sin närvaro också. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:17 | |
![]() | jag håller med dig Nannie... fast avstånden är ju så stora till närmaste stjärna. Jag tror vi är på fel spår när vi tänker att vi ska ta oss ut i rymden med hjälp av raketer... känns lite stenålders. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:23 | |
![]() | Mmm de får lära sig ordentligt hur man utnyttjar maskhål, och i förlängningen skapar egna, om det någonsin ska bli tal om att ta sig till andra solsystem. | |
| Dyslekso | 2008-05-07 22:24 | |
![]() | Utgår man ifrån Kurzweils singularitetsteori, vilket jag inte vet varför man skulle göra egentligen, så blir vår civilisation (läs datorerna) till slut så extremt intelligent att den börjar styra universums utveckling. Civilisationer som uppstår på andra håll i universum kan mycket väl ha uppstått miljoner år tidigare, och de i det närmsta grannskapet borde då rimligtvis ha hittat hit någon gång...ah, nu såg jag, Fermis paradox heter detta. sv.wikipedia.org/wik...is _paradox Tack gode CERN för nätet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:24 | |
![]() | Och varför skall vi ta oss dit? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:25 | |
![]() | Eller varför inte www.terrybisson.com/meat. html | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:27 | |
![]() | De kanske kommer hit och förslavar oss. Djurens hämnd. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:30 | |
![]() | The bastards har oppositionella tummar! Huga | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:40 | |
![]() | Dude... nu får du förklara de här tummarna ordentligt;-) | |
| Ades | 2008-05-07 22:41 | |
![]() | www.disclosureproject.org | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:45 | |
![]() | cp fråga...sånt finns inte...sett i-robot för mycket eller | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-07 22:45 | |
![]() | Och detta att vi bara skulle klara att färdas i ljusets hastighet, bah! När de första tågen kom trodde vissa forskare att vi skulle förgås om vi färdades snabbare än 70 km/h (har jag för mig att det var). Ingen människa skulle klara det sa de, men det gjorde vi! Kommer tid kommer råd, säkert kommer vi att finna snabbare färdsätt..om vi inte utrotar oss själva innan... | |