Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sheryl | 2008-05-13 23:22 | |
![]() | hahahaha, ja, du har rätt Budalv... jag kände ett behov av att inte framstå som religiös... ju..... | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:23 | |
![]() | upa... då ska du verkligen genast sluta ge dom en leksak som är i form av en fågel!!!! det får ju dom ännu mer sugna på att jaga just fåglar.. eller hur? | |
| sheryl | 2008-05-13 23:23 | |
![]() | men det var kul att hamna här iaf, som vegetarian och allt =) | |
| LadyZara | 2008-05-13 23:24 | |
![]() | ok. vi har olika åsikter om del saker och samma åsikter om andra. Vi kan antagligen diskutera i en evighet, och det är ganska roligt. men nu måste jag nog gå och lägga mig. Så tack för idag och go natt alla forumare =). | |
| sheryl | 2008-05-13 23:24 | |
![]() | ja, du var ju min främsta motståndare lite där ett tag, E Solu. jag gillar att kommunicera med folk som har annan åsikt än jag!!!! =) | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:25 | |
![]() | nä.. men som denna tråden många gånger tagit upp... så handlar det om att veta om varifrån det man stoppar i sig kommer från... ladyzara För människan då ... som bryr sig | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:26 | |
![]() | Nädå, de får ju aldrig tag i några fåglar. Det där med fågeljakt är en instink trots att jag har framavlade raskatter som inte skulle klara sig ute som man brukar säga. | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:27 | |
![]() | oki upa.. du har hjärnkoll på dina katter eller? mina två är ute som dom vill, dom lever livet mao :) | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:29 | |
![]() | har två katter... en på 14 å en på 13 | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:29 | |
![]() | Ja, jag har koll på mina katter. De ser så knasiga ut att de riskerar att bli mobbade av mindre vänliga människor. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:29 | |
![]() | Att tycka om stekt kött är en instinkt som jag har, framavlad av århundraden av köttätande förfäder. Men hjälp, om jag är den främsta motståndaren ser det mörkt ut för oss på den mörka sidan. Jag äter inte ens kött särskilt ofta. :S | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:29 | |
![]() | å aldrig någonsin vart hos veterinär med nån av dom.. | |
| LadyZara | 2008-05-13 23:30 | |
![]() | kan inte låta bli... ja, visst ciana det gör en jävla skillnad att ha koll på vad man stoppar i sig och varifrån det kommer. Och det gör stor skillnad. Men för mig handlar det om hur man värderar liv och jag kan inte värdera en för mig okänd människa högre än en för mig okänd ko. Ett liv är ett liv *predikar* och skillnaden mellan människa och djur är att människor kan välja att inte gå på sina instinkter, vi kan välja vad vi ska bli mätta på, vi kan välja att inte medverka till andrras död. Och jag antar att det är där våra åsikter går isär. | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:31 | |
![]() | men djur äter djur lady zara,,, så kommer det ALLTID vara,,, alltid | |
| sheryl | 2008-05-13 23:33 | |
![]() | oki, ESolu.... men alltså, när du pratar om framavlad.... jag menar.... vi har ju faktiskt ett rätt utvecklat intellekt? eftersom vi styr o ställer rätt mkt här. vi kan ju välja vad vi gör på ett helt annat sätt än djur.... det tror jag dom flesta håller med om.... | |
| LadyZara | 2008-05-13 23:34 | |
![]() | Ja, men människor har möjligheten att tänka. Vi kan välja. Det kan inte lejonet. Däri ligger skillnaden. Evolutionen har givit oss möjlighet att tänka. Och med kunskap, förmåga att reflektera och välja följer enligt mig ansvar för hur man beter sig. | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:34 | |
![]() | du måste vara extremt fixerad vid just ordet DÖD... där ligger ditt problem lady zara | |
| LadyZara | 2008-05-13 23:37 | |
![]() | Jag använde inte ens det ordet i mitt senaste inlägg? Men ja, död är för mig inget farligt ord. Att folk och djur dör är inte läskigt i sig. Spännande att bli analyserad. Jag ska ta det till mig och bearbeta mitt problem. Nu ska jag sova, stänga ner fort som sjutton så jag inte fastnar igen ;). God natt igen! | |
| ciana - Ej medlem längre | 2008-05-13 23:37 | |
![]() | nu ska jag nana lite med mina köttätande djur... 4 stycken dessutom, hoppas dom inte äter upp mig :D | |
| sheryl | 2008-05-13 23:37 | |
![]() | är du ens köttätare? | |