Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 574 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:17 | |
![]() | Okej, NU får jag hicka! Är jag en "moraltant" för att jag inte vill behöva se ord så som f*tta, k*k och kn*lla skrivna här i forum eller i main, upplysningar om vad andra gillar för ställningar och var när och hur de föredrar dem!? Klart att man ska kunna föra diskussioner men det finns tydliga ramar om vad som gäller här på betapet angående det. Jag har två döttrar, bägge håller på och lär sig att skriva. Och jag vill inte att de om ca 3 år ska sitta här på beta och få dessa ord slängda i synen så ofta att de till slut ser på det som "normalt". Det finns flertalet spelare här på beta som är under 10 år ... Och om man nu finner nöden att uttrycka sig med dylika ord så stark att man bara måste, så finns det andra mer lämpade ställen. Jag tycker absolut inte att sex är snuskigt, tvärtemot .. jag tycker det är underbart! Och jag har ett riktigt bra liv, som fungerar på alla områden, vissa delar har jag bara inte så stort behov av att dela med mig av som andra ... Och jag ser ingen skönhet i de ordval många väljer att tala om det i här på betapet. Vill någon sen kalla mig för "moraltant" ... tja, då föredrar nog det isf. *och jo, jag finns på riktigt ...* | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:20 | |
![]() | grönöga; dina döttrar lär nog få reda på de orden ändå | |
| sjutusan | 2008-05-19 22:21 | |
![]() | Nej, men om vi censurerar dom grövsta rundaste orden , vilket jag kan sträcka mej till att hålla med om, så är sex fortfarande ett väldigt allmänt samtalsämne, i stil med vädret eller matlagning. Nåt grundläggande som rör alla alla alla. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:22 | |
![]() | K*K ger ju annars 8p, det är ju ett bätte ord än ex KO som ger 4 p. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:24 | |
![]() | Förlåt, de blir ju självklart 10p resp. 5p | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:28 | |
![]() | dVb:"grönöga; dina döttrar lär nog få reda på de orden ändå" Nähä, menar du verkligen det? Ja, mycket annat de kommer få lära sig också genom livet. Men nu är det så att jag tror på konceptet att låta barn "vara barn" lite längre än till ålder 8 ... Fast jag kanske bara är en "överspänd" morsa som månar och pjoskar för mycket med mina barn. Asch, har du ett juste "modernt lexikon" till övers så kan jag ju lika gärna lära dom nu .... daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:30 | |
![]() | Du bör nog tänka på andra bekymmer som dina ungar kan råka ut för en lite "snuskord". OMG. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:30 | |
![]() | oavsät thur mycket du försöker...kan du inte hindra denna värld till att vara som den är.. de kommer bara bli värre.. tragiskt men sant | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:31 | |
![]() | Vi stavar typ lika bra dvd | |
| daner00 | 2008-05-19 22:33 | |
![]() | Är väl bara bra att man är mån om sina barn, vare sig världen är tragisk eller inte. Hur tragiskt det än är betyder det inte att man behöver släppa taget och bara ge efter för allt skit, har du barn själv dvb? | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:33 | |
![]() | haha.. skönt. jag är trött..och stavar illa nu | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:34 | |
![]() | daner; sa aldrig att man behöver släppa taget.. Men är det farlitg om de lär sig fitta, kuk osv? finns som sagt värre saker att oroa sig för.. | |
| DennisPlz | 2008-05-19 22:34 | |
![]() | Forum är ett bra sätt att avdramatisera detta - av nån anledning - känsliga ämne. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:34 | |
![]() | oj förlåt..jag glömde censurera orden.. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:37 | |
![]() | Men om jag kan hindra mina barn från att använda ord som k*k & f*tta i vardagligt tal iaf några år till så är jag glad. Jag vet att jag inte kan "förändra" världen, eller hindra "utvecklingen". Men ingenting blir bättre av att jag bara lägger ner och inte ens försöker. Skulle det vara rätt mot mina barn? | |
| daner00 | 2008-05-19 22:37 | |
![]() | du svarade dock inte på min fråga, och jag sa aldrig att du hade uttryckt dig som om man skulle släppa taget. Tycker i viss mån så är det väl bra om man lär barn att vårda språket. Hellre att 8-åringar säger tjena kompis istället för ey f*tta. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:39 | |
![]() | barn lär sig tillochmed dåliga ord på dagis.. oroa er inte så mycket för småsaker...det är inte bra för hjärtat | |
| Nemi | 2008-05-19 22:40 | |
![]() | Klart man inte kan och ska skydda in absurdum men det finns ju även något som heter proportionalitet och taktiskhet. Även om man själv inte bryr sig om att det skrivs könsord överallt så får man visa förståelde förde som inte gillar att det görs det och likaså tvärtom så får de som vet med sig att de är känsligaför sådant försöka ha lite överseende och förståelse för andras sätt att uttrycka sig. En vacker gyllene medelväg som borde vara rätt enkel att promenera på :) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:40 | |
![]() | Ja det gör dom, och jag som förälder förklarar att det är fult, fel och kan såra. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-19 22:40 | |
![]() | daner; nej, jag har inga barn själv.. Men jag kan tala om att alla mina vänner, oroar sig för värre saker än om deras barn kan könsord. | |