Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-25 01:11 | |
![]() | Nej, as usual borde tråden heta ... nej, jag blir avstängd om jag skriver det... | |
| clownen3 | 2008-06-25 01:12 | |
![]() | +10 kg bara, jag har käkat det i 2 år nu, det e inte kul. Men jag kan nästan garantera att den idioten som starta detta har själv varit tjock, det e med dem som varit f.d rökare de gnäller mest. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-06-25 01:12 | |
![]() | tio kilo på en vecka.... | |
| jeehunmoon | 2008-06-25 01:18 | |
![]() | Jag vet inte riktigt vad det beror på men när jag pratade ut lite om mitt spelberoende var det inte lika hätsk debatt. Sedan vill jag självklart jämföra spelberoende och alkolism etc med övervikt och anorexi. Dvs är det inte så stor fri, egen vilja i att inte käka den där chokladkakan på 200g själv precis innan man lägger sig kan man inte heller påstå att spelmissbrukare bara ska avstå från spelandet för stunden. Kan göra bort mig nu, men jag påstår att det fanns folk i den tråden som menade på att det bara vara att sluta spela för en spelmissbrukare, som i den här tråden menar att det INTE är så lätt att bara sluta äta för en överviktig "sjuk" individ. Inkonsekvens, hyckleri, med andra ord FÄRGADE. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 01:22 | |
![]() | I alla missbruk är det "bara" att sluta. Men detta "bara" är ibland svårt eftersom hjärnans kemi modifieras av missbruket, så även om man slutar så funkar hjärnan inte likadant som den gjorde före missbruket. Dock är de flesta missbrukare personligt ansvariga för att de blev missbrukare till att börja med. De hade inte en genetiskt modifierad hjärna som var beroende av nikotin. | |
| jeehunmoon | 2008-06-25 01:22 | |
![]() | Ett seriöst tips, jag skojar inte: Ni betapetforumare som är lite överviktiga men som vill bli av med lite, ta och motionera VARJE gång ni hade tänkt spela betapet. För det verkar som att många av er har lika mycket fritid som mig (fast antaglien inte) och ägnar flertalet timmar i veckan här. Hade ni tagit en promenad, kört pilates eller annan fysisk aktivitet hade ni troligtvis bränt flera tusen kalorier mer i veckan än som det ser ut nu. | |
| clownen3 | 2008-06-25 01:43 | |
![]() | mena ju det, hur länge har du käkat det nu då?? | |
| NadaR | 2008-06-25 03:11 | |
![]() | gå kan jag inte obehindrat(ingen känsel i ben).Använder rollator korta stunder.äter starka morfin mediciner för övrig värk i ryggen.Har sjykgymnastik annpassad till min situation.Steloppererad bode i hals och ländryggen.fysisk annsträgnig frammkallar en smärta som det går inte att beskriva.Har en liten övervikt(längd174 vikt 70kg).Med tanke på min ålder(57)är jag glad att jag hänger med.Jag banntade bort 15kg för att avlasta ryggen,detta var rekomenderat.Jag värdesätter mitt liv och bryr mig inte vad andra tycker. | |
| Snoosy | 2008-06-25 04:32 | |
![]() | Profeten. Vill du kalla cortison och andra liknande mediciner för mat.. så får det stå för dig. Det finns många som inte klarar av att få i sig den mat dom är vana att käka vid en cortisonbehandling, men går upp i vikt ändå. Är det så svårt att förstå ?? Du har ju ingen respekt för detta. Utan vill bara få fram din åsikt, oavsett om den är rätt eller inte. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 08:02 | |
![]() | Jag tycker att så länge man väger inom två standardavvikelser av vad som räknas som normalvikt så är man normalviktig. | |
| Suds McDuff | 2008-06-25 11:08 | |
![]() | Blir så less på folk som diskuterar ANDRAS vikt. Vad har det för betydelse för er om nån har några extra kilon? Ni ger råd hit o dit. Ok bra. Men av princip så tycker inte jag man ska ta råd av någon som inte upplevt det själv. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 11:14 | |
![]() | Är oxå less på diskussionen. Men ta råd från läkare, även om de inte haft just mina beskymmer själva gör man ju? Råd från internetfolk hoppas jag få gör.. iaf gällande sådant här. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 11:24 | |
![]() | illiterate: Du litar blint på BMI? Ja, vissa tjockisar kan gott äta mindre, men detta städiga tjat om vikt går mest ut över dem som har övervikt pga annat. Synd att alla klumpas ihop och får samma stämpel. Sen vore det lite mildare attityd mot feta kanske de vågar sig ut för att motionera och stärka sitt självförtroende. Därmed inte sagt att de är offer, men alla överviktshatare gör det verkligen inte lättare :) | |
| Miss _ A | 2008-06-25 11:51 | |
![]() | Den här diskussionen är ordprofentens sätt att få ut sina lustar, för han verkar inte få det någonannanstans, eftersom han tillbringar så mycket tid med att klanka ner på andra människor här. Om han hade haft ett liv så kanske han hade varit en lyckligare själ som kunde fokusera på det istället för på andras utseende. Det var allt från mig, over and out - so very out! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:11 | |
![]() | "Sen vore det lite mildare attityd mot feta kanske de vågar sig ut för att motionera och stärka sitt självförtroende. Därmed inte sagt att de är offer, men alla överviktshatare gör det verkligen inte lättare :)" Mycket bra sagt Trazan! På styrketräningslokaler som inte tillhör sjukvården så blir man som överviktig hånad, har själv råkat ut för det. Vältrimmade människor med muskler i överflöd skrattar åt en person som inte är vältrimmad.. Finns ju en anledning till att man går dit och blir man behandlad på ett sånt sätt av medmänniskor så vill man helst hålla sig undan. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:22 | |
![]() | trashone: nej, jag litar inte blint på något. Och sedan tycker jag att överviktiga kan få fortsätta vara överviktiga om de vill. Det vore trist om alla var likadana. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:24 | |
![]() | Ingen är som jag ;) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:28 | |
![]() | Du är unik, precis som alla andra. ;) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-06-25 12:44 | |
![]() | Miss _ A, jag ser det inte som att klanka ner, jag försöker hindra medmänniskor från att ta livet av sig. Jag tycker det är hemskt att anhöriga och vänner ljuger eller är för fega för att ta konflikten med de feta i sin närhet. Att bara säga snälla saker är inte snällt, det måste man förstå. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att höra sanningen, men om enda stället man får höra den är på ett internetforum så är det trots allt mer än inget ställe alls. Jag tror inte att någon med bara ett par kilo övervikt tar åt sig av det jag skriver. Däremot tror jag de som sitter med fullt utblommad amerika-fetma blir besvärade, de vet att de är i en riskzon och de är besvikna på både sig själva och sin omgivning. Du får gärna vara arg på mig och tycka att jag är elak, men jag bryr mig om dig och andra i din situation. Kanske inte på det sätt du skulle önskan, men på mitt eget sätt vill jag dig bara väl. Det är mycket bättre att du är arg på mig än på dig själv, speciellt omdet kan hjälpa dig ta tag i dina problem. | |
| emmasilen | 2008-06-25 12:47 | |
![]() | jag tycker det är gulligt med lite hull på kroppen men det ska ju inte vara överdrivet. Men jag känner en tjej som vart jätte överviktig pga att hon vart sjuk och fick äta massor av mediciner och det kan man ju inte rå för själv. | |