Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-07-15 16:01
Antal inlägg: 18678

Jag tror dock inte ni som sett/hört/haft kontakt andar utvärderat det opartiskt.

Candee2008-07-15 16:03
Antal inlägg: 1256

Du får fritt tro vad du vill..jag däremot vet för jag var där..;)

Godisnapp2008-07-15 16:13
Antal inlägg: 67

Jamen de har ju inte fått kontakt.. Det är ju det som är själva lurendrejeriet. Deras verksamhet skulle ju inte bli långlivad om inte offren sväljer det hela och återkommer. Ja, man är dum om man tror att man har fått kontakt, det är min åsikt. Då borde man läsa på mer.

Dessa medier är något slags experter på att läsa av människor och fiska fram vad de vill höra. För det är ju alltid positiva saker också som man ser i dessa program och det gör det hela ännu mindre trovärdigt!! Det ligger ju inga pengar i att folk blir nedslagna av mötet.
Du kan läsa om medier på Wikipedia bl.a, där står det om olika metoder de använder sig av för bästa effekt.

Ute efter att hjälpa människor? Skojar du? Varför är det aldrig gratis då?

Och igen, varför är det aldrig någon som har klarat ett riktigt test?

Godisnapp2008-07-15 16:17

Tyvärr, du vet inget, du har bara blivit ordentligt lurad.

Maskulinist2008-07-15 16:17
Antal inlägg: 536

Jag har ett förslag till dig, Candee. Gå till ett medium och säg att du vill ha kontakt med din avlidne fästman (förutsatt att en sådan inte finns). Du ska nog se att han/hon lyckas rota fram något.

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 16:20

Godisnapp: Du och jag är nog inte speciella nog så andarna ratar oss.

Godisnapp2008-07-15 16:20

Så tröttsamt också att man idag måste ha någon slags respekt för alla möjliga tossigheter, religion, andar, troll eller vad det nu är.

Godisnapp2008-07-15 16:23

haha exakt th å m

mra maniac2008-07-15 16:35
Antal inlägg: 1

Ska iväg till ett medium i morgon.Skall söka kontakt med mina döda vänner.Kommer att återkomma imorgon och tala om vad jag tror.(vet)

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-15 16:40
Antal inlägg: 6214

Hur kommer det sig att de som inte tror på det blir så rabiata över detta? Det är väl uppenbart att programmen är bluff och båg, men som jag ser på världen så skapar vi vår egen verklighet - alltså har candee varit där så bra för henne! Om min mormor menade att hon pratade med morfar om nätterna trots att han var död, så vad bra för henne. (och ja, gud finns för dem som tror på honom!)

Vår värld är uppenbarligen inte så linjärt uppbyggd som vetenskapen har sett den i århundraden. Vore ju synd att dissa alla chanser till lite mer mystik än fysikens grundlagar har att bjuda på, inte sant!?`;)

Insh´allah!

E_Cantona2008-07-15 16:41
Antal inlägg: 1765

Har själv träffat Terry Evans en gång och han gjorde ett enormt intryck på mig, sa saker som han omöjligen kunde veta...Detta eftersom jag bara slank in när jag jobbade på det stället han föreläste så jag var ingen deltagare i föreläsningen.

O jag är då en väldigt skeptiskt människa som gärna ifrågasätter saker o ting, håller bla starkt med om att de flesta troende är de värsta hycklarna o sitter inne med en människosyn som i vissa fall tenderar till att bli rent vidrig.

Håller dock Jesus som en av de största humanister som levt, men att han skulle vara Guds son är den största skrönan som någonsin folk gått på.

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-15 16:42
Antal inlägg: 6214

Najs E_Cantona.

Jesus är en skön figur, en reinkarnation av Buddha snarare än någon förespråkare för Guds ord (i min mening). Någons son var han, men inte guds i min tro i alla fall.

Candee2008-07-15 17:06
Antal inlägg: 1256

Godisnapp: Hur vet du att jag inte har fått kontakt? Är det något du vet bara så där? Du kanske har mediala förmågor själv, vad vet jag..hehe

Jag har aldrig påstått, om du läser mina inlägg lite noggrannare att lurendrejare inte finns..tvärtom. Så varför denna eviga tjat om dumbommar som har blivit lurade..?

Dudendiro: Ja, jag lever i min verklighet och du i din. Jag är jättenöjd med det och jag antar att du oxå är det. Så lämna det där...
..men vill du vara sån så var det då, jag bryr mig ändå inte.

Alla som vill inte har en övertygelse får väl leva med den verkligheten. Jag lever med min och är väldigt nöjd. Jag kallar er ändå inte dumbommar eftersom jag respekterar er åsikt. Jag lämnar denna tråd nu eftersom jag vet åt vilket håll den redan är på väg, men å andra sidan som jag skrev i en av mina första inlägg så är ju inte denna forum lämpad att ta upp såna saker. Det finns alltid människor som gärna förlöjligar andra för att själv må bra. Tragiskt fast mest ganska kul då jag själv en gång varit där..hehe

Byee!!

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 17:12

Jag är inte rabiat. Mest förundrad och gillar att se hur folk förklarar sina desillusioner ;)

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 17:13

Vad mumlar jag om. Ta bort des.

oceano - Ej medlem längre2008-07-15 17:13
Antal inlägg: 1563

Du är pessimist och inte så gammal själ så vi kräver inte att du ska förstå trash!!

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 17:14

Sorry darling, du vet inte alls vad jag är :)

oceano - Ej medlem längre2008-07-15 17:16
Antal inlägg: 1563

Joorå darling det vet jag eftersom jag är synsk:-)

E_Cantona2008-07-15 17:18
Antal inlägg: 1765

Har en liten sak jag undrat över dock...

Varför måste man boka tid hos siare o dyl??

Borde inte dem veta att man ska komma dit??

trashone - Ej medlem längre2008-07-15 17:18

Hehe.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?