Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 243

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2008-07-20 11:46
Antal inlägg: 7560

Jag? Jag håller fast vid att man kan vilja efterleva skönhetsideal trots ensamhet. Eller i kvinnosällskap ("Oj, hon skulle få män om här fanns några")

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-20 11:56
Antal inlägg: 31064

Anders, den med ett visst abstrakt tänkande inser att den öde ön är ett sätt att åskådliggöra min tes. Och den är: Vi uppfattar oss själva bara i relation till andra (förutsatt att vi inte är autister).

Zimba, jag inser mycket väl att det är Dahlgren och inte "karlarna" som lider. Men min poäng är att Dahlgren inte inser det.

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-07-20 11:59
Antal inlägg: 1955

Håller med Sylvia, tycker dessutom det är helt sjukt att ens fundera på att göra operationen om det finns risk att tappa känseln i bröstvårtorna, kan ju vara svårt att veta hur man kommer reagera på den "lilla" bieffekten och det är ju oåterkallerligt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-20 12:03

Jo, håller med. Du vet att du "inte mår bra" nu, men vad har du för garanti för att du gör det efter operationen? Jag vet inte hur ung/gammal du är, men jag misstänker att den här sortens operationer som görs i unga år ofta kan ångras. Vem är inte missnöjd med sig själv som tjugoåring?

Maskulinist2008-07-20 12:06
Antal inlägg: 536

Kroppen ska låtas vara själens spegel, tycker jag. Därför känns det rätt oärligt med plastikkirurgi. Om alla operationer var förbjudna skulle vi med säkerhet kunna säga att den med fetast lår eller hängigast bröst också är den sämsta människan. Nu går inte det.

zimba - Ej medlem längre2008-07-20 12:08
Antal inlägg: 2256

Sylvia, du har ju rätt i att vi uppfattar oss själva i relation till andra. Det som skulle varit det bästa är att bli av med "hjärnspökena". Har man grunnat på operation sen man var 12 så blir man inte av med tankarna över en natt.. Dahlgren och många andra hjärntvättar sig själva tills det bara finns ett val kvar nämligen operation. Tråkigt men sant. Det är ju en lösning som kan innebära andra bekymmer istället. Så den bästa lösningen är nog att ändra på sina tankar istället. Men var och en får göra som den vill.

ANDERStG2008-07-20 12:08
Antal inlägg: 7560

Ja, jag är matematiker så mitt abstrakta tänkande är underutvecklat. Förbigå gärna mina allvarliga åsikter.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-20 12:09

Ha ha!

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-20 12:11

Mitt skratt var till Maskulinist.
Zimba, jo, håller med.
Anders, ok, då förstår jag. Autisters synpunkter piggar upp! :)

dahlgren_2008-07-20 12:15
Antal inlägg: 733

Min självbild och mina tankar om mig själv har blivit betydligt bättre med tiden och jag ser det inte alls lika illa som jag gjorde för några år sen. Däremot är det någonting som fortfarande ligger där och gnager.

Jag vet inte om jag skulle vara beredd att offra känseln, det är därför jag tvekar och det är därför jag vill ha råd.

Annars så, visst skulle jag kunna leva med mig själv som jag ser ut nu resten av livet, men jag tycker att bröst är fina och skulle gärna ha ett par som jag själv tyckte var attraktiva. Men som sagt - jag vet inte om det skulle va värt det?

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-07-20 12:20

Puh! Skönt att du tänker så. Ta reda på allt du kan innan du bestämmer dig. Hoppas du fattar rätt beslut.

dahlgren_2008-07-20 12:21

Jo.. jag letar för fulla muggar för att få nåt stöd i statistik eller nånting. Annars är det ju en vild chansning och det är kanske lite mycket att chansa om.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-07-20 12:24
Antal inlägg: 3298

Vid bröstlyft, blir det inte ett rejält ärr då?

dahlgren_2008-07-20 12:28

Hm det kan bli fula ärr av det, men oftast så blir de rätt tunna och bleknar med tiden. Beror också på hur stort lyft man ska göra.

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 12:34
Antal inlägg: 378

Ursäkta en novis på området, men ska du bara lyfta brösten, eller ska du förstora dem också. Och vad är det för skillnad på ingreppet när man lyfter kontra förstorar?

dahlgren_2008-07-20 12:39

När man gör ett lyft är man nöjd med storleken och så flyttar man bara upp vårtgården en bit och tar bort överflödig hud undertill.

Förstorar så lägger man in implantat för att få dem fylligare och större helt enkelt.

dahlgren_2008-07-20 12:40

Och jag vill bara lyfta dem.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-07-20 13:07
Antal inlägg: 3298

Ok. Hoppas det går bra. Jag tycker det känns rätt ovärt att riskera både känsel + att få ärr. Visst, har man tur så bleknar dom, men jag ser hellre snygg ut naken (dvs utan ärr) och kan ha känsel än att ha lätt att köpa BH eller bikini. Men jag vet att du inte vill höra sådana saker :) Jag vill bara tala om att ärr är ett helvete. Jag har genomgått aldeles för många operativa ingrepp och fortfarande 10 år efter en av mina första större operationer lider jag av stickningar, känselbortfall och knölighet. Mina nyaste operationsärr är än värre. Jag tycker inte bara du ska lyssna på vad en kirurg som vill operera säger, utan försök ta reda på lite statistik och fundera vad som verkligen är värt. Detta ska ju vara nåt du är 100% säker på! Velar du det minsta tycker jag du ska låta bli. Titta på bilder, föreställ dig att det är du med liknande ärr osv :)

The_Rob - Ej medlem längre2008-07-20 13:13
Antal inlägg: 378

Okej dahlgrenskan, jag förstår.

Det är naturligtvis inte lätt att ge något råd huruvida du ska lyfta brösten eller ej. Rent spontant vill jag bara säga "nej, det ska du inte göra, du duger som du är blabla". Men å andra sidan; om du känner att du verkligen skulle bli lyckligare av ett bröstlyft vore det ju dumt att inte genomföra en operation. Emellertid vet jag inte hur lång tid en sådan lycka skulle hålla i sig. Kanske hittar du då någon annan "skavank" som du känner att du bara måste göra dig av med.

Förlåt om jag blir alltför personlig utan att ens känna dig eller veta riktigt hur du tänker, men rent generellt kan jag säga att lyckan inte sitter i kroppen utan i knoppen. Alltså i psyket och hur du ser på dig själv och din omgivning.
Speciellt i unga år är det lätt att haka upp sig på alla "fel" man har. Dock förefaller det faktiskt så - och jag talar av mångårig erfarenhet och visdom nu - att dessa "fel" inte på något sätt uppmärksammas av omgivningen. De ser dem inte, helt enkelt (de är för upptagna med sina egna "fel").
Så OM du verkligen ska genomföra denna operation vill jag att du ska vara helt säker på att du gör det endast för din egen skull.

Nåväl, nu är det slut på Robs psykologiseans för denna gång.
Vad du än bestämmer dig för att göra så önskar jag dig lycka till!

caandy - Ej medlem längre2008-07-20 13:29
Antal inlägg: 118

Just bröstlyft vet jag inte, men det bör väl vara precis samma sak som med förstoring- dvs. att känseln kan försvinna i flera månader efteråt, eller försämras för hela ens livstid. Vill du verkligen göra det skall väl inte en sådan sak hindra dig, men är bröstklämmande det bästa du vet kanske du bör fundera fem gånger extra eller så, eftersom det är väldigt vanligt med känselbortfall eller minskad känsel åtminstone efter förstoringar.

Huruvida du skall göra det eller inte tänker jag inte ens uttala mig om. Det är ditt beslut & jag tycker det känns tråkigt att somliga måste debattera denna fråga trots att det enda du vad jag sett undrat över, är känseln. Tycker du redan verkar ha funderat över om du skall göra det eller inte, eftersom du bokat tid för konsultation (?)...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?