Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-07-24 16:28 | |
![]() | finns inga ord för såna som dig! hoppas du aldrig tänker skaffa barn när du inte kan se nåt annat en perfekt för du vet väl att barn kan va sjuk när den födds... du o ja kan lägga ner nu för ja diskuterar inte me känslokalla! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 16:29 | |
![]() | tack o lov slipper gärna dina utlägg. | |
| limona | 2008-07-24 17:48 | |
![]() | Trashone... felfärgade hundar är ett problem och bör tas bort... Felfärgad i vems ögon?? jag tror du har ett problem, skall vi ta bort dig också? Det finns ju nog med forumskribenter med en frisk hjärna o god syn på världen och levande djur | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 17:52 | |
![]() | Än gång till. Jag blandar inte in hundaveltänket i "människoaveln". Så bespara mig sådant. Jag är inte känslokall, mitt tänkande runt hundar är INTE unikt och mitt hundhavande är det inget fel på. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-24 17:55 | |
![]() | En sak jag inte förstår är varför man väljer bort ett av flera syskon. Jag har läst att man inte heller ska avla på de andra syskonen om man finner ett felaktigt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 17:55 | |
![]() | Beror lite på felet. Många vet tex inte att navelbråck är ärftligt. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-24 18:02 | |
![]() | Okej. Jag har märkt att väldigt många som sysslar med avel av andra djur än hundar inten ens verkar fatta att syskon kan vara bärare av samma gener. Vågar nästan gissa att det är lite så med hundar. Tror det är viktigt att den som ska hålla på med avel är ordentligt påläst och att kraven är höga på uppfödaren, inte bara hundarna. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 18:08 | |
![]() | Ja det vore trevligt. Lite högre krav skulle sålla ut en hel del. Förr var hundaveln en "sport" nästan bara högre överklass sysslade med, de som hade tid och råd att ha ett stort antal hundar och kunde utvärdera sina djur mer noggrant. Då var det verkligen strikt och felfärgade mm togs bort direkt. Tack vare dessa uppfödare så har vi många av de raser vi har idag. Numera så börjar det försämras, just för att kunskapen inte finns. Och pengar styr mer och mer. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 18:08 | |
![]() | högre medelklass * | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 19:41 | |
![]() | trashone...är det dig de pratar om som har vänner bland värdarna? Är det du som får bete dig hur som helst i forumen utan att få tillsägelse? | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 19:42 | |
![]() | Om Barbi startar ett forum och vill diskutera något behöver du ju inte vara med om du ska gå till personangrepp på henne och andra hela tiden....det är väl bara för dig att chatta vidare nån annanstans | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-24 19:46 | |
![]() | Femme_Fatale, vad är det för personangrepp du pratar om? | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 19:48 | |
![]() | Läs tråden så får du se... | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 19:50 | |
![]() | det börjar på första sidan....inlägg 9 | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-24 19:57 | |
![]() | Nja.. kanske lite hårt, men hon verkar ju veta vad hon pratar om, dessutom förklarar hon ju faktiskt vad hon menar (för andra gången?) ett par inlägg längre ner. Man får väl ha viss förståelse för att det kan vara frustrerande att försöka komma med konstruktiva tips när en inläggsförfattare mest tycks vara ute efter vad de själva bestämt sig för att de vill höra. Jag kan iofs inget om hundar, så jag passar inte i den här tråden. | |
| SaraAras | 2008-07-24 19:58 | |
![]() | Jag tror att trashone bara är ute efter att provocera, speciellt barbi. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 19:58 | |
![]() | jag kan heller inget speciellt om hundar...men nog tycker jag nog att det är lite mycket personangrepp i den här tråden...inte bara det första jag skrev | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:01 | |
![]() | Tycker folk verkar ha ganska låga trösklar när det gäller vad som ska kallas personangrepp, att säga att nån inte tänkt igenom något, vägrar lyssna och / eller gör något fel är inte nödvändigtvis ett angrepp på personen, snarare på hur denne beter sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:03 | |
![]() | Femme_Fatale: Inte alls. Känner inte en värd. Gällande personangrepp så försöker jag vara lugn. Men när det kommer emot mig så svarar jag. För bara för att jag har min åsikt så skall jag inte behöva bli kallad mördare mm. Jag diskuterar gärna hundavel och nu är det bara otur att TS startade denna tråd. Det är bara Budalv som faktiskt varit den som diskuterat rätt ämne. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:05 | |
![]() | Det jag tänkte på i inlägg 9 rör sig om mina tankar ang en annan tråd. | |