Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tragica - Ej medlem längre2008-08-16 14:35
Antal inlägg: 107

Klart den hade varit korrupt, ni säger ju att sporten är allt annat än ren. Vinner du är det fusk.

fredzoo2008-08-16 14:51
Antal inlägg: 41

Stödjer Ara.

mrperfect2008-08-16 14:54
Antal inlägg: 11437

palini: jag håller med dig, att mörka , att flytta fokus till någon annan är ett gammaölt knep som av någon anledning fortfarande funkar

jannixa2008-08-16 14:59
Antal inlägg: 102

Klart som fan han blir förbannad, vem skulle inte blivit det?? Dock skulle kanske inte alla säga ifrån på det sättet Ara gjorde, men jag tyckte det var helt rätt av honom!! Go Ara!

OneW2008-08-16 17:57
Antal inlägg: 1207

Efter att ha lyssnat på experterna (då jag inte kan ett jota om sporten!) så stödjer jag Ara!

Hade varit bäst dock om han inte hade kommit till prisutdelningen över huvudtaget.

Som Anrell skrev, på tiden att NÅGON vågar stå upp och protestera under ett OS och inte bara tacka och ta emot. Jag kommer rösta på Ara för bragdmedaljen!

love_ya - Ej medlem längre2008-08-16 18:15
Antal inlägg: 209

Sorgligt att det blev som det blev. Hur sjukt får det bli? Heder åt Ara!

tragica - Ej medlem längre2008-08-16 18:16
Antal inlägg: 107

Ara är pinsam.

Limerick - Ej medlem längre2008-08-16 18:17
Antal inlägg: 4099

Och Fila är ett gäng med helyllenissar då???

Palini2008-08-16 18:37
Antal inlägg: 1381

Grejen är väl den att om han inte hade gått på prisutdelningen eller struntat i bronsmatchen helt och hållet, så hade det inte blivit alls samma uppmärksamhet om att det faktiskt hände nåt konstigt här. Allt hade lunkat på som om ingenting hade hänt och allt allt var frid och fröjd.

Nu blir det ju en helt annan debatt och fokusering kring brottningens vara eller icke vara i OS, vilket jag tycker är jättebra. Man har jiddrat hit och dit och ändrat reglerna flera spel i rad nu, men konstiga domslut och konstiga matcher förekommer uppenbarligen fortfarande.

Det var precis likadant inom boxningen förut. Där har det blivit bättre, även om det fortfarande kan bli ännu bättre. Brottningen ligger långt efter i det avseendet.

katalias - Ej medlem längre2008-08-16 18:52
Antal inlägg: 2032

När han gick ner från pallen, lade ifrån sig medaljen och vinkade åt publiken på väg ut gjorde Ara något i affekt. En affekt jag har full förståelse för. Jag är helt säker på att det inte var någon överlagd politisk markering. MEN det blev det ändå. Resultatet är ju fantastiskt! Straffet är fullkomligt uddlöst eftersom Ara ändå sagt att karriären är slut efter OS, att han ändå skulle resa hem idag och att han inte vill ha medaljen. Och hans agerande, hur den än uppkom, har gjort att alla ögon riktas mot denna brottarskandal och kanske kan det leda till en översyn av regelverkat.

Helt känslomässigt sympatiserar jag med Ara och hans agerande. Helt rationellt tycker jag att agerandet kan ge goda resultat och därmed blir min sammanlagda hållning i det här: Go, Ara!

Minta2008-08-16 22:40
Antal inlägg: 20042

Du har fått det om bakfoten katalias, Ara beslutade redan före bronsmatchen att han skulle lämna medaljen på mattan.

Självklart har han rätt att göra så.

Matten - Ej medlem längre2008-08-17 17:24
Antal inlägg: 113

jag har själv idrottat på elitnivå........du som svarade mig. och om du inte tycker som jag struntar jag i. Men det finns många som har åsikter om Aras grej men som aldrig idrottat och som därav inte kan förstå!

stefanf2008-08-17 18:15
Antal inlägg: 1744

IOK:s beslut var naturligtvis helt väntat och begripligt.

Dom har ju ingen som helst anledning att försvara rättvisa och fair play utan deras allra viktigaste uppgift är att skydda sitt varumärke. Det är exakt samma anledning till att vi inte ser några dopingavslöjanden på alltför hög nivå längre. En och annan måste man plocka för trovärdigheten så därför kan man ge sig på lite "mindre" nationer som Grekland och en del östländer. (Ryssarna togs ju innan OS började så där kan nog inte IOK skydda sig riktigt)

Bara man håller undan för skandaler som blir större än spelen som sådana. Tror inte att MC Donalds, Coca Cola (eller vad nu sponsorerna heter) är intresserade av att betala mijarder för att bli förknippade med ett nytt Ben Jonson-fall..

Som någon skrev ovan (glömt vem nu, orkar inte skrolla..=)) så har ju troligen Aras protest fört något gott med sig. Själv tror jag dock inte att brottningen överlever till nästa gång (även om man talar om att se över reglerna). Tror inte de vill ta risken för nya skandaler pga en ganska så marginell sport i det stora hela.

Jag tycker för övrigt inte att Ara ska ha något bragdguld, för det var ingen bragd han utförde. Däremot visade han integritet och ryggrad vilket han förtjänar respekt för.

trashone - Ej medlem längre2008-08-17 19:29
Antal inlägg: 18678

Lol@Matten
Snyggt att tro du faktiskt är ngt. Nästan värt cred.

stefanf2008-08-17 20:51
Antal inlägg: 1744

Jag tror iofs inte man behöver ha idrottat för att förstå.
Men man behöver kanske ha ägnad ALL sin lediga tid och energi samt drömmar och passion åt ett särskilt mål i många, många år - för att förstå hur hans hjärta klappar och adrenalinet rusar.

Har man verkligen ägnat så mycket av sitt liv (dvs. hela sitt liv) åt ett specifikt mål - och sedan blivit LURAD på själva festen (inte att någon råkat göra ett misstag, eller att man haft otur - utan verkligen någon med berått mod fuskat och berövat en detta man traktat efter så länge).
Ja då kanske man kan förstå lite hur Ara kände.

Det skulle kunna vara om man har planerat sitt bröllop i flera år (jo, det finns de som faktiskt gör det), eller byggt upp ett företag från en idé man haft, kanske ett hus man byggt med sina egna händer..
Sen kommer någon som bryter mot alla regler, river/förstör/stjäl - för egen vinning - och jag står kvar tomhänt precis när jag skulle få fira och triumfera efter alla års slit...

DET tror jag man (ev.) kan förstå även om man inte idrottat. Sen är det en annan sak om man väljer att ändå inte förstå.. :) Det kan nog iofs gälla både fd. idrottare och övriga..

Tess 082008-08-23 17:04
Antal inlägg: 18003

www.aftonbladet.se/s...31 65371.ab

Limerick - Ej medlem längre2008-08-23 17:24

Hemska tanke för Fila!
Kan det tänka sig att de gjort tillstymmelse till fel??

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-08-23 20:11
Antal inlägg: 2979

Alla som vill känna sig lite mer som ARA

www.jee-w.nl/medalgame/

Limerick - Ej medlem längre2008-08-23 20:13

Tänk vad olika man kan tycka om humor.
Själv fann jag den sidan mer än pinsam.

mrperfect2008-08-23 21:09
Antal inlägg: 11437

Jag försvarar inte domarna men jag tycker inte man ska göra som ARA.
bra att han får till en regeländring emellertid.

www.jee-w.nl/medalgame/ är väl ett typiskt exempel på att det man inte kan skämta om är inte värt att tas på allvar...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?