Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-01 11:09 | |
![]() | Tamponger och annat som inte hör hemma i toan måste tas upp och transporteras till förbränningen där det egentligen hör hemma. Sjukt onödigt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-22 04:08 | |
![]() | videofy.me/v/274780 | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-22 04:09 | |
![]() | Eferlåt..www.videofy.me/h ejso...nja/274780 | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-09-23 23:44 | |
![]() | oj då. jag slänger då alltid tampongen i toan. tops med ibland. känner då hur många folk som helst som gör så. vart ska man annars slänga tampongen? i sophinken? fy vad äckligt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-24 01:45 | |
![]() | Jupp, sophinken. Fast inte om man har en m-kopp förstås, hä hä. Inte för att det på något sätt sänker själva äckelfaktorn kring mens men man slipper tamponger och miniblöjor (bindor o dyl) i papperskorgen som ligger och "myser". Man behöver inte vara orolig för att man ska ha glömt att ta med sig alla attiraljer heller ^^ | |
| Vetesuren | 2011-09-24 02:23 | |
![]() | *nykomling lägger sig i* ;) Åh, vi har blivit så äcklade och rädda för allt som är naturligt. Kvinnor blöder och företag tjänar miljarder på vår rädsla för att det ska synas eller kännas att vi inte blöder blått vatten.... Menskoppen är underbar. Jag har haft min i snart fem år. Jag tyckte det var betydligt äckligare med dessa blodiga bomullspaket som luktade illa. Menskoppen är lätt att använda, smidig att ta in och ut (det tar max en mens att lära sig knepet) och man slipper släpa med sig mensskydd överallt. Och så luktar inte det färska blodet som det gör när det har legat och pyrt i bindan. Dessutom är det ju toppen för miljön - det var nån som räknade ut att en frisk kvinna fyller, under sin menstruationstid, ett normalstort vardagsrum med mensskydd. Hur många sådana vardagsrum med mensskydd tror ni måste tillverkas och tas om hand varje år? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-24 03:19 | |
![]() | "Under en 10-årsperiod lägger du förmodligen ut minst 7000 - 10 000 kronor på mensskydd. En menskopp kostar mindre än hälften av en normal årsförbrukning av bindor och tamponger. Sköter du den rätt håller den i minst 10 år. Lågt räknat spar du alltså 6700 kr." Ganska sjuka summor. Inte konstigt att företag bryr sig så mycket om vår blåa vätska :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-24 08:05 | |
![]() | min förbrukning kostar 35 kr i månaden ,köper eurochoppers bindor 3pkt a 11:90,och då slipper jag slaima med en menskopp | |
| ANDERStG | 2011-09-24 08:41 | |
![]() | Tre paket per måne? Skönt att slippa. "jag slänger då alltid tampongen i toan. tops med ibland." Finns det verkligen folk som gör så ännu? | |
| ANDERStG | 2011-09-24 08:54 | |
![]() | Deli: Intressant bloggparodi. Säkert helt på pricken men lite långdragen för någon som gladeligen ignorerar förlagorna. "Präster och familjefäder" lät precis som något vår tids intellektuella giganter kunde kommentera. Det är väl inte parodi om det inte går till överdrift? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-29 12:19 | |
![]() | www.aftonbladet.se/h...36 88888.ab | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-10-02 21:20 | |
![]() | ANDERStG... tkr det är jävligt ofräscht med blodiga tamponger i en papperskorg.. tkr nog många kvinnor.. och vad spelar det för roll om tops slängs i toan egentligen.. pga miljön tänker du, antar jag.. kan ju inte vara för att öronvax är speciellt äckligt.. vem tkr det.. | |
| blue_moon | 2011-10-02 23:55 | |
![]() | Jag hör tyvärr till dem som slängt tamponger i toan. Visste inte bättre då och kände inte till menskoppen. Tops har jag däremot aldrig slängt i toan. Föremål som spolas ner i toaletter orsakar problem i reningsverken. "Tops, bindor, tamponger, fimpar, kattsand, kemikalier med mera ställer till problem i ledningsnät, pumpstationer och reningsverk. Även fett är problematiskt, eftersom det stelnar och fastnar på väggarna i avloppsledningarna." www.trosa.se/sv/Inva...ni ngsverk/ | |
| blue_moon | 2011-10-03 00:03 | |
![]() | Bra inlägg Vetesuren! | |
| Kirgizistan | 2011-10-03 00:40 | |
![]() | Vilket hemskt ord. Låt det för all del inte skrivas in i SAOL. | |
| levakdörB | 2011-10-03 00:51 | |
![]() | MENSKOPP | |
| Kirgizistan | 2011-10-03 00:54 | |
![]() | 69 garanterade poäng. | |
| joydo | 2011-10-03 02:15 | |
![]() | Införskaffade mig en kopp i somras. Inte lärt mig tekniken ännu...känns som man måste vara en akrobat med viga fingrar för att klara av att sätta i den. Men, tror att jag kommer vara nöjd när jag väl lärt mig. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-10-03 08:11 | |
![]() | släng inte tops i toan iaf blir så ledsen ni kan inte vara stockholmare ni som gör så det är sant som deli säger pisk-straff på det. | |
| Wissi | 2011-10-03 09:30 | |
![]() | Jag har haft en i två år nu och det är det bästa köp jag någonsin gjort. Kostar 220 kr i engångssumma, sen är det helt plötsligt (nästan) gratis att ha mens. Avskyr tamponger som 1) kostar pengar. 2) är omiljövänliga. 3) kan göra en sjuk, TSS. Att ta in och ut den på ett smidigt sätt måste man öva på, men de instruktioner som ges på hemsidan och i pappret som medföljer är egentligen det bästa. Man viker ihop koppen två gånger, för in den och när man sen släpper bildas ett vakuum som gör att det inte läcker förrän den är nästan full. :) Ett annat stort plus är att det inte längre går att glömma tamponger hemma och att man står där och känner att det är dags att byta. M-koppen har du alltid med dig, töm och rengör och sen är det bara att stoppa in den igen. Världens bästa grej! | |