Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-02-23 10:09 | |
![]() | bra det, då uppfyller vi kvoten för betapets forumister iaf. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:10 | |
![]() | Pengar? Bah! I min rabatt växer det röda, omtänksamma hjärtan. Slå det, den som kan. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:12 | |
![]() | Märkligt att majoriteten av väljarna röstat fram just alliansen då. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:13 | |
![]() | Just, vad säger det om majoriteten? :P | |
| le-lou | 2012-02-23 10:14 | |
![]() | säger att majoriteten är nöjda. bittert va. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:16 | |
![]() | Ja, kommer du med argumentet att majoriteten är svin får du gärna belägga det med någon form av källa, kolla scans hemsida kanske. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:18 | |
![]() | Jaa-aa, i*****r är ofta nöjda. Det vet du väl? | |
| Pocaloca | 2012-02-23 10:18 | |
![]() | jag känner inte bitterhet...kan tycka en del i alla fall =) har en obotlig tro på det goda, även om inte alla våra system ser konsekvenserna i tid... =) | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 10:21 | |
![]() | Japp, bitterhet låter vi andra vältra sig i. :) | |
| Lillstölla | 2012-02-23 10:29 | |
![]() | Le-lou: Det du säger om att det är tätare kontroller med läkare osv vet jag inget om, går lika ofta till min läkare nu som jag gjort innan och kontakten med FK är densamma även den. Är däremot anledningen till mötena som ändrats. Skillnaden ligger i, för mig och de jag har träffat i olika åtgärder osv, att det ska prövas och prövas in absurdum. Är bedömd som icke arbetsför av mer än en läkare, men likförbannat så ska det testas tills de tar knäcken på en på grund av nya regler. Tro fan att folk kanske känner sig utsatta och förföljda då. | |
| le-lou | 2012-02-23 10:36 | |
![]() | lillstölla, vet inget om ditt ärende såklart eller diagnos så det kan vi inte diskutera direkt. Men att diagnoser som inte är solklara , prövas - det vet jag om. Ser detsamma ske hos en släkting till mig, och hennes reaktion på dessa prövningar .....men personligen tycker jag att det är skitbra, i hennes fall. Detta för att jag ser hur hon lever sitt liv annars, förstår inte för fem öre varför hon inte skulle kunna jobba helt ärligt. Det gör ingen annan heller förutom hennes läkare då. Hon är å andra sidan helt vansinnig för att hon inte får vara i fred. Det förstår jag, kan vara jobbigt att vara utomlands och missa inbokade tider med fk. Bara ett exempel på hur dumt det blir när vi tar upp personliga erfarenheter. Du vet ju inget om mig och jag inget om dig, men jag tycker det är lite klent att du menar att de som har en annan åsikt - inte har erfarenheter av FK. | |
| Lillstölla | 2012-02-23 10:50 | |
![]() | Menar inte att de som är av annan åsikt inte har erfarenheter av FK, bara kanske inte samma negativa erfarenheter som så många med mig.Uttryckte mig inte korrekt där. | |
| _imi - Ej medlem längre | 2012-02-23 11:01 | |
![]() | Hm...låter nästan som man skulle vara tvungen att ha personliga erfarenheter av FK innan man får uttala sig? Jag har inte det, men jag är något sånär läskunnig och många av FK-ärenden som tagits upp i tidningar visar hur illa folk ibland kan fara i systemet. Och kom nu inte dragandes med att man aaaaldrig kan/ska lita på vad tidningarna skriver. För det vore ju schizofrent att misstro precis allt. Så kan man inte leva. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-23 11:08 | |
![]() | Nä, men tidningarna skriver knappast om dom ärenden som gått bra? Inget nyhetsvärde. Därmed inte sagt att jag på något sätt tycker att det är ok med felaktigt behandlade ärenden. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-02-23 11:21 | |
![]() | Att vår sjukförsäkring har varit snedvriden i så många år sätter tyvärr sina spår. Personligen tycker jag att det nästan är absurdt! Bara själva uttrycket sjukskriven säger en hel del. I det här landet pratar folk sällan om att dom är sjuka, dom är sjukskrivna!! Självklart tycker jag att det är fruktansvärt synd om människor som drabbas av sjukdom och för den saken skull inte kan arbeta eller försörja sig. Men jag tycker med risk för att lynchas att det fokuseras alldeles för mycket på folk som går från läkare till läkare med en uppsjö av diffusa symtom. Människor som i åratal har varit just sjukskrivna! Jag känner folk som är sjuka, ingen har någonsin haft problem med att få varken läkarintyg eller sjukpenning. Jag har också en kompis som tidigare har varit sjukskriven i 8! år, för ryggproblem. I alla dessa år har hon haft en häst, och det är ingen lätt syssla precis. Folk är sjukskrivna men kan sitta framför datorn och spela t.ex. Betapet i timtal. Skulle inte den personen kunna arbeta framför en dator? Sedan finns det såklart tragiska fall där inte systemet har fungerat som det är tänkt. Det största problemet verkar snarare vara inställningen hos folk, vilket man kan läsa i många inlägg! Man är sjukskriven, man väljer sjukbidrag, sjukpension, man blir klassad som arbetsför.. m.m. .m.m. Och har man nu sökt alla möjligheter till att bli frisk/botad/smärtlindrad och kommit till den punkten att det inte finns något mer som vården kan erbjuda och att man blir "klassad" som arbetsför (vilket jag personligen skulle se som positivt) så är det nog så att man får försöka acceptera sin situation. | |
| Stenknäck | 2012-02-23 11:39 | |
![]() | Tror inte ett ögonblick att nån på Försäkringskassan sagt nåt sånt. Du kanske skulle ta och försöka leta upp ett jobb istället och inte bara leva på bidrag. Nåt kan du väl hitta. Det finns jobb om man vill jobba men man får inte vara så nogräknad. | |
| Yamma | 2012-03-05 11:55 | |
![]() | Tänkte liva upp tråden igen med lite ny eld. Här är senaste härliga beslut. ;) svt.se/2.22620/1.273...li gger_ner | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 12:05 | |
![]() | det är när psykopater styr som det blir fel,det är när friska människor tror sig veta hu dom sjuka mår som det också blir fel,och det är när ett fåtal luras,som det också blir fel.men framför allt när människor saknar empati,och tror att inte sjuka människor är sjuka ,och tror att det finns folk som vill leva på bidrag,det är precis just då jag undrar VEM som är sjuk | |
| Pocaloca | 2012-03-05 12:06 | |
![]() | I ett och ett halvt år har 61-årige Per Sköld haft en tidsbegränsad sjukersättning, men vid nyår tog den slut och nu tycker Försäkringskassan att han ska jobba istället. Men eftersom han knappt kan sitta upp så föreslår försäkringskassan att ett arbete där man ligger ner skulle kunna fungera. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-05 12:11 | |
![]() | dom kommer driva så han börjar att ta ut sin pansion,det handlar inte om människor längre ,det hamdlar om pengar | |