Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| DennisPlz | 2008-10-19 15:28 | |
![]() | BiNo8: Vilket gör oss mer lika än du vågar erkänna. | |
| Caligatia | 2008-10-19 15:30 | |
![]() | Ja men BiNo8, kan du hålla med om att du hycklar lite nu? För i mina ögon är det i alla fall hyckleri att fördöma att Dennis skriver "som om han VET att det är på ett visst sätt", när du själv gör EXAKT samma sak. | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:30 | |
![]() | DennisPlz, var i hela världen har jag sagt att man ska med i någon knasig sekt? Det enda jag har sagt är att man bör vara öppen för människors andliga upplevelser ( har noll och intet att göra med någon religion eller kapitalism för den delen). Så sluta svamla. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:32 | |
![]() | men håll er till tråden istället och sluta bråka om huruvida det är sant eller ej. Jag tycker det var intressant att läsa tex iothals spök-minne. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:33 | |
![]() | jag är helt på den sidan att det finns har själv upplevt "troll" eller vad man ska kalla det. Tillsammans med en kompis som var av dennis' synpunkt: en skeptiker som inte trodde på nånting, men efter detta är hon inte så säker. hela storyn finns publicerad i en tidning som heter "pentagram" den fanns på 90talet men lades ner tyvärr | |
| Tess 08 | 2008-10-19 15:33 | |
![]() | Har inte läst igenom hela tråden då jag, på sida två, ledsnade på Trollet! Har ingen egen känsla av folk i rum och sånt, men däremot av deja vuer. Om man kan kalla det det... Jag har några riktiga minnesbilder av sådana tillfällen där jag vet i förväg vad som ska hända och vad personerna runt mig ska säga. Ingen av gångerna har varit "farlig" så jag fått vara hjälte, men det känns ändå konstigt. En annan bild jag har är ett hus jag kan beskriva exteriören på exakt. Utanför huset sitter en gammal man i en stol, den är sommar och solen skiner. Jag ser en byggnad med fyra dörrar och jag vet vad som är bakom; förråd utedass osv. På varsin kortsida av denna låga byggnad står buskar med röda bär och två flickor står vid dessa buskar, plockar och äter bären. Jag vet inte var huset är, men det är i min närhet... För x antal år sedan var jag ute och for i skogen med mamma och pappa. Vi hade väl varit och hälsat på någon.... Vi far förbi ett ställe och jag frågar om vi kan stanna så jag får gå ut och titta. Där ser jag att ett hus stått (som brunnit ner till grunden) precis där jag "sett" och i samma form som "mitt" hus (vinkel). Vid sidan om huset fanns en byggnad som var fallfärdig och man såg att den varit röd... På byggnadens kortsidor fanns två buskar med röda bär (hallon och röda vinbär) och där jag sett denna man sittandes fanns en platta av något slag och på den låg en herrsko. Det var en massa ris där också eftersom ingen brytt sig att ta hand om det. Jag fattar också att den herrsko som nu låg där inte har med min inte bild att göra då min inre bild var "äldre". Mysko är det ändå och mina föräldrar vet inte vem som bott där och inte har jag varit där tidigare heller | |
| DennisPlz | 2008-10-19 15:34 | |
![]() | BiNo8: Skriv ditt telefonnummer här i tråden, annars tyder det på feghet. Fin provokativ retorik det där. Något du uppsnappat på nån kurs? :) Om du postar ditt nummer, så kan jag spå din framtid mha numerologi. Du kanske är sjuk utan att veta om det? En nära vän kanske behöver din hjälp men vågar inte fråga dig rakt ut? Du kanske valt fel yrke? Vågar du gå vidare i livet utan att få reda på detta? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:37 | |
![]() | Det "hemska" trollet ja... Tål man inte att bli ifrågesatt är skriva i ett forum en ytterst dum idé. Personligen blir jag ledsen över att så många "tror" på övernaturliga saker, att livet är så trist att man måste hitta på lite extra. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:39 | |
![]() | ja eller så är det bara så att det är så ur en annan synvinkel | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:42 | |
![]() | för er som har det paranormala intresset så finns www.paranormal.se de tillhandahåller även en chat för intresserade tips | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:43 | |
![]() | Men herregud, människor vill dela med sig av sina egna personliga upplevelser och genast så är detta fel, hur? Visste inte att vi hade en personlig upplevelse polis här i världen men det har vi tydligen. Vad får man uppleva utan att vara "sjuk" enligt er? Vad får er att tro att ni har någon som helst rätt att döma? Seriöst, ta och ät lite humblepie, det skulle inte skada. | |
| Caligatia | 2008-10-19 15:43 | |
![]() | Trash, jag tycker inte heller att Dennis är ett troll. Anledningen till att jag tror på sådana här saker är inte att livet är så trist att jag måste hitta på lite extra, utan att det har hänt tillräckligt många grejer som JAG inte har någon logisk förklaring på. Jag tror, men är också skeptisk. Det finns väl heller inget som utesluter att det så småningom kommer att finnas vetenskapliga belägg för att sådana här saker faktiskt existerar?! Jag är nyfiken på livet och på min omvärld, och det jag ställer mig mest främmande till är alla som hävdar att just deras sanning är absolut. Jag tycker alla människor som menar att deras egna sanning är den enda rätta gör fel, oavsett om det handlar om någon som försöker "frälsa" en annan till just sin religion, eller om det handlar om någon som försöker propsa på samma människa att ingenting sådant finns över huvud taget. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:46 | |
![]() | Caligatia: Mmm du verkar vara den enda som inte går i taket eller tar åt sig, me like. Jag visste faktiskt inte att se spöken var likamed överkänslig. | |
| Stormfrun | 2008-10-19 15:46 | |
![]() | Kan vi inte strunta i Dennis nu, hoppa över hans inlägg och gå vidare med detta intresanta ämne. Vi ser ju när hanns halvskäggprydda nuna dyker upp, då är det ju bara att hoppa den. Jag har länge tänkt skapa en sån här tråd själv. I början på sommaren började jag min REIKI utbildning. Det är det mest fantastiska jag gjort. Reiki är idag erkänt av både sjuk kassan och vissa sjukhus använder det i vården. OK det kostar pengar, men vilken kurs är gratis?? Efter de olika kurserna får man diplom som är utfärdade av Reikiförbundet. Alltså, dessa diplom kan ju kallas för en form av certifikat oxå. Du får inte utöva Reiki på okända människor utan detta certifikat. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:48 | |
![]() | för att utveckla sina parapsykologiska förmågor bör man ju vara ganska hypersensitiv | |
| iothal - Ej medlem längre | 2008-10-19 15:54 | |
![]() | Det jag inte förstår är varför människor som inte har någon som helst erfarenhet av någonting övernaturligt är så otroligt måna om att det inte kan vara så att det som en del andra upplever faktiskt kan vara verkligt. Observera, att det kan vara möjligt - inte att det defacto är så. Skulle eran verklighetsuppfattning totalt rämna om så vore fallet eller vad är det frågan om egentligen? Och tro mig, jag är enormt skeptisk - även angående det jag själv upplevt genom hela mitt liv. Men jag är samtidigt inte en sådan idiot att jag vägrar inse att det kan finnas någonting bakom det som vetenskapen än så länge ( och kanske aldrig) kan förklara. | |
| DennisPlz | 2008-10-19 16:00 | |
![]() | iothal: Du och några till tycks ha missuppfattat en hel del. Jag har aldrig haft några invändningar mot era upplevelser, däremot mot hur de tolkats. En upplevelse är aldrig fel, till skillnad från dess tolkning. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 16:04 | |
![]() | en tolkning är ju heler aldrig fel eftersom det är upplevaren som upplever eller hur? annars hade vi inte behövt vara åtskilda i varsin kropp | |
| DennisPlz | 2008-10-19 16:05 | |
![]() | Stormfrun: Det vore mer elakt av mig att låta er hållas än att hissa några varningsflaggor. Reiki är underbart. Man kan behandla människor, ta betalt och inte ens vara närvarande! Lysande affärsidé, inget snack om det. Men som botemedel är det bara trams och åter igen, det är cyniskt att lura folk i nöd. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-10-19 16:08 | |
![]() | dennis: tur att vi har fria val då i våra egna kroppar | |