Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 095

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2008-11-17 08:33
Antal inlägg: 17500

nån mer som känner (trots mina idoga försök) att tråden avvikit en smula från ämnet :)?

godmorgon på er.

ardent - Ej medlem längre2008-11-17 08:34
Antal inlägg: 26

Det där kallar jag inte busigt. Kallar det inte slampigt heller. Ordet jag söker är kanske... nedrigt. Ditt syfte är ju att ställa till problem i tanternas liv. Kul nu, men knappast lika kul när du själv är 50+ och nån snygg jänta lägger sig i spaningsläge för din man.

Busigt för mig är att göra roliga saker tillsammans som utmanar dem som är med. Kan vara inom vilket område av livet som helst. Ju mindre man gör det på andras bekostnad desto bättre.

Men alla efter sin definition :)

kissed - Ej medlem längre2008-11-17 08:40
Antal inlägg: 3037

Det roliga var att de inte va mer än 5 år äldre än mej. :-))

fialottis - Ej medlem längre2008-11-17 08:50
Antal inlägg: 38

sprallig?

le-lou2008-11-17 09:03

go kissed :)

Fattar inte att folk reagerar ...allvarligt talat.. på det som kissed skrev. Vad är det för farligt med det? Män glor, så är det med det. Och hon går väl klädd som hon vill i sin egen trädgård, retar det en fru : so what?

le-lou2008-11-17 09:05

Skulle vår grannfru göra samma sak och min bättre hälft skulle börja glo ögonen ur sig så skulle jag satsa på läckra underkläder och en helg i sängen med karlsloken så han vet vad han har hemma :).
Vem vet - kissed kanske tom fick liv i luckan (sänghalmen) hemma hos grannarna tack vare det hon gjorde ? Se det positivt!

ardent - Ej medlem längre2008-11-17 09:06

le-lou//
Varför säger du att det måste det vara nåt farligt med det?

Klart man får gå klädd som man vill. Men om man gör det för att reta andra kallar jag det inte busigt utan nedrigt. Och hela tråden handlar väl om vad man kallar nedrigt: so what?

ardent - Ej medlem längre2008-11-17 09:07

haha hela tråden handlar väl om vad man kallar _busigt_ ska det förstås stå

le-lou2008-11-17 09:08

ardent, kissed skrev ju att "När jag bodde i hus med mitt ex så bodde det en del kvinnor brevid oss som ansåg att kvinnor över 30 inte skulle ha långt hår, man skulle inte gå i bikini i sin egna trädgård. Man skulle inte ha kort kjol osv,,listan kan göras låååång:-)
"

Varför ska hon inte få retas tillbaka? De hade tydligen klädkoder för kvinnor över 30 - jag skulle förmodligen göra exakt likadant. Alltid kul att vara en finne i xxxxxxx för folk som tycker till.

Amiable2008-11-17 09:23
Antal inlägg: 1365

Att vara busig - är (tror jag) när man går utanför sina ramar av vad man är normalt annars i sitt umgänge med andra människor. Det kan väl variera från person till person.
Lite anarkist m.a.o.

ardent - Ej medlem längre2008-11-17 09:31

le-lou//

Visst kan man retas tillbaka. Eller kanske hellre: göra något för att markera att man retar sig på något. Men det kissed skrev är bara en sån typisk sak som är rolig så länge man själv är den som gör det men inte alls kul om man är den som drabbas. Och då kallar jag det inte busigt. Om problemet är klädkoder är det ju bara att gå och säga att det finns visst klädkoder här men det tycker jag är fånigt så jag tänker klä mig som jag vill. Och sen klä sig som man vill - för att man själv vill det och inte för att reta andra eller ställa till med drama.

För mig handlar det här inte om vad man får eller inte får göra utan om vad man kallar busigt.

Tess 082008-11-17 09:41
Antal inlägg: 18003

Jag är ofta ute i min trädgård iförd endast bikini. Iofs enbart när det är varmt om somrarna (bäst att skriva det så det inte missförstås), men jag är ute och leker med barnen, solar och badar. Vi fikar och jag kan sitta i bikini då.
Jag har nästan bara "äldre" människor runt mig och ingen har sagt något eller rynkat på näsan.
Jag anser inte detta vara "busigt" gjort av mig, det är varmt och jag vill få lite färg...
Om jag däremot skulle göra det för att retas med damerna i min omgivning skulla jag ändå inte tycka det var busigt, mest bara löjligt eller larvigt...

Bus för mig har INTE med sex att göra! Fattar vad du skrev Kermis och jag håller med! Så fruktansvärt töntigt (för att jag itne kommer på något bättre ord) att skriva att man är "busig" när man menar sex och liknande aktiviteter!

kissed - Ej medlem längre2008-11-17 09:44

Kan berätta en annan episod som också var kul tyckte jag.
Männen i de andra familjerna trodde att min man fick göra allt eftersom det va han som dom såg påta i trädgården.
Vad dom givetvis inte visste var att hans hobby var trädgårdsarbete och att jag stod för markservice som att laga mat, städa och diverse andra tusen saker.

En dag hade vi gårdsstädnig och min man var ute med de andra grabbarna och påta. Då kommer jag ut med nymålade naglar och ber min man komma in och sätta på kaffet åt mej. Eftersom jag hade nymålade naglar så kunde jag ju inte fixa det själv:-))
De andra grabbarna höll ju på att svimma och trodde att min man var en toffel.

Jag hjälpte dom bara att bygga på sitt skvaller och fördom om hur vi hade det innanför våra väggar.
Tilläggas ska att min man tyckte det va skitkul och vi skrattade gott åt det eftersom vi visste hur vi hade det!
Och det var en jämlikt förhållande med givande och tagande:-)

Tess 082008-11-17 09:46
Antal inlägg: 18003

*ASG*

micro1132008-11-17 10:03
Antal inlägg: 17542

kissed

Kan säga att här är det karln som står för marktjänsten -- och både släkt och grannar får dåndimpen.

Värst var det de första åren -- då vi hade det ganska jämlikt -- och folk sa att jag måste göra mer av markservicen annars skulle han lämna mig :))

trashone - Ej medlem längre2008-11-17 10:46
Antal inlägg: 18678

"Slampig har vi ju fått en del definitioner på .... och jag undrar om man beter sig lite slampigt -- oskyldigt men provocerande, med lite sexuella förtecken -- och berättar om det, varför blir man då upprörd om någon hakar på ämnet ???"

Håller helt med.

Nephelia - Ej medlem längre2008-11-17 10:55
Antal inlägg: 677

Var medlem i ett musik-community en gång i tiden, och då kunde man beskriva sin personlighet som "porrig". Bland alternativ som "blyg" eller "utåtriktad" osv. Jag undrade alltid, hur är man när man är "porrig"?

Cajsa-Stina2008-11-17 10:58
Antal inlägg: 3154

Busigt.... Förlåt, jag trodde jag hamnat i Fjanttråden:)

kissed - Ej medlem längre2008-11-17 12:55

Är inte ett dugg förvånad att du håller med trashone! Du har ju alltid haft ett gott öga till mej:-). Jag släpper och går vidare. En del fortsätter att känna agg. Kram till alla busiga:-)

Budalv - Ej medlem längre2008-11-17 17:36
Antal inlägg: 2199

Busigt, det är att skicka en pilsk smiley till nån kille på internet. Skickar man till folk mest hela tiden får man nog bekänna sig porrig.

Ni som vill ha bort sexet ur busig får använda er av "jag har barnasinnet kvar" istället.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?