Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 476 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-27 15:42 | |
![]() | Jag tror att man behandlas olika efter hur man ser ut öht. Människor som ser ut att va rika bemöts på ett helt annat sätt än en person som ser medlesvensson ut. Ett ex, jag har en kompis som ser ut som en lodis men är stenrik. Han gick in på volvo och ville köpa sig en bil. Han blev bemött som att han absolut inte skulle ha råd till det, de ifrågasatte om han hade ordnat med lån osv. Det va mäkta roligt att se deras miner när han sa att han skulle betala kontant!!:-) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 15:48 | |
![]() | Jag är helt säker på att man blir behandlad olika beroende på hur man ser ut. Vissa tenderar att döma mer efter "förpackningen" än andra, men rent generellt är det så det fungerar. Däremot ska man inte inbilla sig att s.k. snygga människor alltid får fördelar p.g.a. sitt utseende, det kan i många situationer fungera helt omvänt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-27 15:50 | |
![]() | Budalv, vad var det för biverkningar på lithium? De värsta biverkningarna fanns enligt min vetskap hos den tunga psykofarmakan, haldol- hibernalpreparat mm. Det var nog ett annat klientel också. Visst upa, detta om detta, naturligtvis beror övervikt på att man intar mer energi än man gör av med, ville bara ge lite aspekter på att allt inte är så enkelt som att "sluta tröstäta och ut och rör på dig". | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-12-27 15:56 | |
![]() | Det håller jag med dej om linn. Att "snygga" kan bli betraktade som de tror nåt om sig själva och bli bemötta efter det också. | |
| krutmarie | 2008-12-27 16:01 | |
![]() | Har vänner som erkänt för många år sen att när de först lärde känna mig och min familj så var dom övertygade om att vi var typiska vänsterpartister för att vi hade jeans och T-shirt, grannarna hade typ dräkt och kostym. Alltså dömer man folk efter klädstil också tydligen och kissed:s rika kompis är väl ett utmärkt exempel på just en sån bedömning. Själv dömer jag folk efter hur dom uppför sig eller hur man blir bemött, inte efter varken utseende eller klädstil. Har inte läst alla 20 tidigare sidorna så det kanske nån redan har skrivit, men det här är ju min uppfattning iaf. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:03 | |
![]() | mommes, du visar alltid världen i ett större perspektiv - skönt att du finns kissed, så är det nog tyvärr. Det värsta med hela "dömandet" av folks yta är ju förutom att man kan såra ngn, att man kanske missar en väldigt intressant person. | |
| Köttslöjd - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:07 | |
![]() | Som man vill göra vad med? Ha som vän och skämmas över så fort man ska träffas utanför en skyddsbunker med tonade glas. Eller en värre ha som livspartner och alltid ha en spyhink redo? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:08 | |
![]() | Du verkar djup Köttslöjd | |
| rufs | 2008-12-27 16:17 | |
![]() | Jag jobbar med lindrigt utvecklingsstörda :) o det som förvånar mig bland dessa människor är att dom nästan aldrig dömer andra människor:) Däremot kan dom ifrågasätta varför en del är si o så o när man väl förklarat för dom så e det oftast aha !!!!! o sen inget mer :) Vi "normalstörda" skulle behöva lär oss mer av dom sk utvecklingsstörda, då skulle nog vår värld se gladare ut !!! | |
| micro113 | 2008-12-27 16:17 | |
![]() | mommes Skönt att läsa av någon som förstår vad det handlar om...... många tror ju tyvärr att det handlar om en liten halvdepression med tröstätande som följd. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:18 | |
![]() | mommes: De pajade säkerligen njurarna. Nu finns ju Lithionit där litiumsulfatet utsöndras i långsam takt. På det ljuva femtiotalet var det nog fast-release och höga blodkoncentrationer som gällde skulle jag tro. Det gav förmodligen fosterskador och annat i större utsträckning då också. | |
| micro113 | 2008-12-27 16:20 | |
![]() | Budalv Fast jag undrar om man kan överdosera litium så väldigt. När jag fått i mig för mycket är det sjukhus som gäller -- eftersom gränsen till litiumförgiftning är hårfin. | |
| micro113 | 2008-12-27 16:23 | |
![]() | death I mitt fall kom medicinerna först i alla fall. Sen talar vi om mig -- men jag pratar om hur jag generellt blir bemött. Det var väl det som fokus för TS, hur man blir bemött --- och inte hur man blir tjock -- även om tråden oundvikligen måste göra lite svängar åt det hållet också. | |
| rufs | 2008-12-27 16:23 | |
![]() | om alla människor tar ansvar för sina egna handlingar o skiter i vad andra tycker så skulle nog alla må bättre :) Det bästa man kan göra är att behandla andra som man själv vill bli behandlad :) klyschigt ja men så sant :) du får en kram av mig deathinvegas så sluta känna dig mobbad | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:24 | |
![]() | Jag tycker det är synd om mig. Jag är så snygg och karismatisk att folk vallfärdar till min by bara för att få ta på mina kläder när jag går utanför dörren. Jobbigaste är när de promt skall kasta blad framför mina fötter vart jag än går och sjunga hyllningsånger. Att de kan med... Nu är jag portad på lokala pressbyrån och de är de enda som har min favoritskvallertidning. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:25 | |
![]() | trash, fan vad jobbigt! Det är därför du inte vill tala om vart du bor? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:27 | |
![]() | Micro: Man gav högre dos förut. Jag tror de nöjde sig med att litium faktiskt ger gott resultat från början. Psykpatienters välbefinnande har inte haft så hög prioritet så det tog ett tag innan det klickade till för läkarna. Numera är det meningen att de skall skriva ut så låg dos som möjligt och väga in biverkningar förutom god effekt. Lithionit t ex ger en långsam upptagning från tarmen. Jag vet inte i vilken form man gav litium förut. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:27 | |
![]() | Linn: precis. Att det är Vårgårda vet alla om ändå via snyggastinsweden.nu (och jag hade det på min press förr) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:29 | |
![]() | haha, det där med bladen som kastas framför dig måste vara jobbigt såhär vintertid med underliggande is. Använder du broddar? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-27 16:30 | |
![]() | Linn: Ja *gråter ut på axeln hos* | |