Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trollet772009-01-29 16:07
Antal inlägg: 63

Det går också att fixa ;)
Nu blev det akutsnitt för min del, så hade ju ont i såret efteråt, hade mycket hellre fött vanligt om det gått. Hade ju fullt värkarbete över 12 timmar innan det blev snitt. Maken trodde han skulle vara rolig också, han sa till mig innan vi visste att det blev snitt" - om du spricker och dom måste sy kan vi ju be dom sy ihop lite extra "
Gissa om jag hade dräpt han om han sagt det till dom.

Mandark2009-01-29 16:08
Antal inlägg: 637

Min sambo har tanken att plugga till barnmorska.

Billan_852009-01-29 16:09
Antal inlägg: 860

Asg, trollet! Det är något som jag skulle kunna säga :P

bajarn862009-01-29 16:09
Antal inlägg: 2

i denna världs skeva könspolitik tycker jag att det är härligt att ni kvinnor har något så stort som vi män aldrig kommer att kunna förstå.
:) i grund och botten fungerar ingenting utan er ;)

Mandark2009-01-29 16:10
Antal inlägg: 637

Joo, jag har fått agera barnmorska i jobbet, men då snackade jag med en barnmorska via tele som fick berätta hur jag skulle göra.

trollet772009-01-29 16:25

"Tyvärr" har det blivit akutsnitt båda ggr, så jag har aldrig fått uppleva en "riktig" födsel, något jag gärna hade gjort. Jag hade fullt värkarbete båda ggr, men av olika anledningar gick det inte hela vägen. Och skulle det bli en tredje har dom sagt att det blir snitt då med, då dom inte "rekomenderar" vanlig födsel efter 2 snitt... men det var ju iofs 8 år sedan, vet ju inte hur dom skulle resonera nu om det skulle bli en sladdis

trollet772009-01-29 16:29

Billan- nu har ju inte jag något att jämföra med, men jag hade som sagt mycket hellre tagit vanlig förlossing. Man har ont mycket längre efteråt efter ett snitt, eller ont och ont, men det ömmar i såret osv. Iallafall för mig

rockshit2009-01-29 16:39
Antal inlägg: 150

MissT - lycka till, jag hoppas att din förlossning kommer gå bra! min syster har ännu inte märkt av något mer än att hon har sammandragningar titt som tätt. men som den stolta och ivriga moster jag är så hoppas jag ju att "korven" kommer snart... jag längtar! =)

Billan_852009-01-29 16:42
Antal inlägg: 860

Trollet: Tack för att du delade med dig.

Vill nog inte ha barn i alla fall och ångrar jag mig får någon annan föda det ^^

blankomblank2009-01-29 19:31
Antal inlägg: 1403

Där jag bor har vi problem med att hinna till sjukhuset i tid eftersom det är en bit bort.
Det var min största oro men jag hann ändå med 44min marginal i ambulans. En från vår by födde i en parkeringsficka vid E4 ( även kallad babyfickan) barnet låg i säte så pappan knuffade in det igen i väntan på ambulans. Det var deras 5e barn så de tog det rätt lugnt ändå.

le-lou2009-01-29 20:12
Antal inlägg: 17500

Jag har också fått snitt, och sörjde känslan av att ha blivit snuvad på en "vanlig" förlossning. Dock blev jag inte snuvad på en "vanlig" helvetesvärkarbete på 20 timmar. Det hade jag däremot jättegärna sluppit.

Tess 082009-01-29 21:45
Antal inlägg: 18003

Här är det 'fortfarande' så att man automatiskt får snitt med alla följande barn om de två första är snittbarn.
Mitt första var ju snitt och när tvåan skulle komma ville vi att det skulle bli vanlig födsel för annars hade det alltid blivit snitt.... Nu gick det ju bra ;-)

Ser bra ut2009-01-29 22:07
Antal inlägg: 73

det är värre för ungen... tänk på det

Tess 082009-01-29 22:11

VAD är värre för ungen??
Snitt??
Läs i tråden, det är redan skrivit... dock är det ibland sämre med att födas normalt för ungen. Tex för min som hade varit strypt och död om han kommit ut den 'naturliga vägen'

Prositi2009-01-29 22:13
Antal inlägg: 539

*skrattar*
Ska man skratta eller gråta?

Tänker på det som Ser bra ut, skrev..

"det är värre för ungen-...tänk på det"

Vad sjutton vet han om det?
Han har ju inte en aning om hur det är att ligga där i sängen med en enorm smärta i kanske flera timmar.

Det har ju inte jag heller, men inte ska man kläcka ur sig något så korkat som "Det är värre för ungen" när man inte har en aning om vad man pratar om.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-29 22:20
Antal inlägg: 5000

det snittas ju inte om det är dåligt för barnet
haha,ja precis prositi

Tess 082009-01-29 22:23

Alla som kan läsa akan läsa sig till att det bästa för barn I ALLMÄNHET är att födas naturligt. Annars hade det gått att beställa snitt åt både höger och vänster.
Det finns en anledning till att de ska pressas ihop precis innan de kommer ut, någon som de missar om de kommer via snitt.
Så det klart, vanlig förlossning är bättre om det inte finns ett hinder för snitt (vilket det finns i de flesta snitt.fall)

CHL2009-01-29 22:33
Antal inlägg: 1212

kan ta min historia med dotterns födsel som snabbast.

Det blev allt annat än det som stod i böckerna.

Jag höll på i två dygn.
Hade värkar i det första och vattnet gick.

Detta den okt18

Okt 19 fick jag lite värkar... inga problem såsett, inte så svåra ändå.

Men senare så gick allt från reglerna, mina värkar i öppningsskedet varade i 5 timmar utan paus (det stod att man fick en liten paus mellan varje ju)
Sen fick jag en läkare som inte kunde svenska, hon sa bara att det var nåt fel på barnet (precis när dom ville att jag skulle krysta)
Hon skulle ta lite prover sa hon och försvann, dottern hade redan en elektrod (eller vad det heter) på huvudet.

Jag höll tillbaka allt jag kunde, motarbetade värkarna.

Tillslut kom läkaren in och sa nåt ingen förstod, tog ett papper och försvann igen.

Sen kom hon in igen efter ett tag...

Då fick jag tillslut höra från henne:

Å förresten, det var inget fel på barnet!

Jo, jag tackar :(

Hon föddes den 20 okt

CHL2009-01-29 22:35
Antal inlägg: 1212

18 började det med värkar skulle jag skrivit.. :)

victrix2009-01-29 22:56
Antal inlägg: 22

Nu är det dags för en berättelse utan helvetesvärkar och akutsnitt, tycker jag. Min första föddes efter fyra timmar och det var fest i förlossningsrummet! Jag jobbade på sjukhuset och alla kollegor kom och hejade på. När jag rullades ut från förlossningen informerad jag min man om att detta skulle vi göra om. Nummer två tog en halvtimme efter att vattnet gick och innan dess kändes det knappt nåt. När nummer tre föddes fick jag ta taxi till förlossningen för att krystvärkarna började hemma och mannen var ju tvungen att åka iväg med barnen. Jag hann knappt innanför dörrarna innan barnet föddes, utan medföljande man. Då var jag så besviken och kände mig så snuvad på upplevelsen att jag bestämde mig för jag ville ha en fjärde också. Och nummer fyra föddes två år senare efter en i mitt tycke perfekt förlossning. Efter två timmars lättare värkar och sen några krystvärkar så var det klart. Jag hade gärna haft fler men mannen tyckte fyra räckte. Blev det för positivt nu?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?