Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-11 00:53 | |
![]() | Gud välsingne Dej les fleurs | |
| nol groda | 2010-09-11 01:00 | |
![]() | le flör mon ami. var och en är lycklig i sin tro. holy lord. | |
| TPP | 2010-09-11 01:07 | |
![]() | Tur man är ateist! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-11 01:26 | |
![]() | varför är det tur att vara atteist? | |
| TPP | 2010-09-11 01:44 | |
![]() | Då slipper man ha de bekymren som tråden innefattar | |
| Snoosy | 2010-09-11 08:47 | |
![]() | Är man ateist så kan man lika gärna vara troende ;) Antingen lever man i förnekelse eller anser att livet är en uppenbarelse. :) Själv tror jag ingenting nuförtiden. Varför ska man tro på något man aldrig får svar kring iaf :) | |
| Snoosy | 2010-09-11 08:52 | |
![]() | bj-olle, hur kommer det sig att du sökte upp den här gamla tråden ;) ? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-11 17:10 | |
![]() | kul att se var folk skriver,och om jag startat en ny så skulle jag blivit länkad till denna,om Gud fins vad skulle du fråga hommom då? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-11 17:44 | |
![]() | "Inte ens Svea Rikes Lag går att följa utan tolkningar och den är skriven för att vara så tydlig som möjligt och den är skriven i modern tid" haha, true:) | |
| Rob Robson - Ej medlem längre | 2010-09-11 17:50 | |
![]() | "Waldou eller vad f... hon heter håller en predikan där hon säger rakt ut att man är straffad av Gud om man hamnar i rullstol. " Hm, här behövs vishet. Den som har förstånd skall tolka odjurets tal, ty det är en människas tal, och talet är 666. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-11 18:54 | |
![]() | i knutby är tydligen det mästa lite extremt och lite galet,det fins galna inom vården och skolan också | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-11 19:32 | |
![]() | tycker åsa waldau är lite het. är svag för sådana personligheter. | |
| clinton | 2010-09-12 03:22 | |
![]() | Om gud fanns skulle jag fråga honom: Varför i hel.... skapade du människan? vad tänkte du på där? Det enda vi gör är att förstöra den här vackra planeten genom att överbefolka den, konsumera alla naturtillgångar, förorena den, utrota övriga djurarter samt plåga alla oliktänkande människor. Är vi bara någon sorts prototyp och försöksexperiment eller menar du på största allvar att det var så här du menade att skapa oss? Som jag ser det så är människan naturens(eller om man nu är troende), guds största tabbe! Förutom fästingen så är väl människan det enda djuret som inte fyller någon som helst funktion i naturen. Om vi nu är guds avbild så måste ju det betyda att Gud själv är en jäkligt misslyckad figur eller bara en snuskigt inkompetent ingenjör. | |
| clinton | 2010-09-12 03:24 | |
![]() | ......få se om jag blir träffad av blixten efter det här inlägget.... | |
| Palini | 2010-09-12 11:26 | |
![]() | Eftersom "det" nu är så inkompetent så misstänker jag starkt att "det" lär missa med den blixten också. Men vem vet, kanske drar du bara brickställ i stil med ZLLFFHH i fortsättningen. =) | |
| marwe372 | 2010-09-12 12:31 | |
![]() | Jag är uppvuxen i en frikyrklig familj, mina erfarenheter är att alla har en egen tro helt olika från varandra. För mig är Gud mina egna tankar, mina känslor, relationer och kärlek mellan människor m.m. Jag anser mig själv inte kristen på det sättet som många andra är... Men jag önskar att jag vore det. Kristendomen är något oerhört fint. Den bygger på att man ska respektera och ta hand om varandra. Bibeln är skriven för 2000 år sedan, det är därför inte konstigt att den har gammalmodiga värderingar som behöver sättas in i dagens kontext. Jag tror att Sverige hade varit ett lite varmare land med fler kristna människor. Inte för att andra inte är vänliga människor, men för att Bibeln, församlingen och Gud påminner oss om hur vi bör vara mot varandra. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-09-12 12:33 | |
![]() | clinton: Gud finns iaf! Men jag är beredd att försvara din rätt att föredra att inte tänka närmare på saken även om jag iofs rek. att du gör just det! Alltihop beror på att Gud är kärleken och den är alltid social - enkelt uttryckt ville Gud ha sällskap i universum. Problemet är då att kärleken inte kan tvinga sej på den andre, dvs människan(m), utan hon måste få ha en någorlunda fri vilja till att säga till eller ifrån. Och minsann har m sgt ifrån som du kan konstatera, miljön och relationerna tex. Om nu Gud vore som en extrem curlingförälder så vore detta val inte reellt; m säger nej men allt skulle gå bra ändå! "Tyvärr" måste Gud låta oss få det som vi väljer att ha det. Lidandet i världen beror i grunden på m:s nej till Gud=kärleken. Nej, det var inte meningen att det skulle gå så här och Gud kommer som det ser ut att snart gripa in och räta upp situationen (Uppenbarelseboken, Hesekiel, Daniel m.m.) Skulle inte förvåna mej om det händer inom ngt decennium - se bara på miljön med hur mkt metan som helst, bundet i både haven och tundran som nu löses ut i snabb takt och är en mkt verksammare växthusgas än CO2. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-09-12 12:48 | |
![]() | Och förresten, kära religionsfobiker, yttra Er försiktigt om kristendomen i synnerhet och religioner i allmänhet så länge Ni inte har läst på ett dugg eller pratat ordentligt med en OBS varmt troende präst/pastor. Man kan inte förfalla till vulgär problemförenkling när man talar i livsåskådningsfrågor och det lönar sej att sätta sej in i sakernas tillstånd ordentligt. Men i ett senare stadium är det ändå fråga om en relation = att vara försonad med Gud som man tidigare har varit så arg på och t.o.m. förnekat hans existens av bekvämlighetsskäl. Det kallas att bli pånyttfödd -att bli Guds barn med innerliga känslor på köpet! Eftersom Gud nu faktiskt finns så går det utmätkt att börja be till/prata med honom på en gång/nu/direkt/omedelbart - detta fast det kanske känns obekvämt till att börja med, men så är det väl med alla nya bekantskaper. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-12 14:18 | |
![]() | jag tycker att du skriver bra Clinton . men jag tror sverige varit bättre om alla varit kristna vi har haft en finare relation tilll varandra | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-12 14:18 | |
![]() | om vi levt som Gud sa att vi skulle göra då hadde det blivit jätte bra! | |