Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 280 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-02-16 00:13 | |
![]() | sylvia p - ja förmodligen. Men samtidigt så vete 17 hur mycket de där undersökningarna visar mer än just att folk kastar sina sten i glashus. Typ: Om du tittar på Glamour. Kön: Ålder: Yrke: trovärdigt när alla hycklar :). Min käre sambo är ett utmärkt exempel. Jag har fått honom att titta på all möjlig skit och en del av det tycker han är hur kul som helst. Ändå skulle han förmodligen börja äta kött innan han erkänner för någon annan att han faktiskt sitter med och glor på Lets Dance tex. | |
| megasen | 2009-02-16 00:14 | |
![]() | Tur att man inte har sagt att någon är dum som ser på vissa tv program utan det som jag sa var att jag tyckte att programmen var fördummande. Sen få man tolka vad jag menar. //M | |
| Ässät | 2009-02-16 00:14 | |
![]() | Vill nog inte se glamour *s*.. följer ingenting längre. Kan gå flera dagar utan att tven ens vart på. Men tittar på Lword som sänds på söndagar i USA på datorn :) o prison break som just nu har uppehåll i USA annars tittar ja på de oxå. | |
| le-lou | 2009-02-16 00:14 | |
![]() | Jag gillar Plus med Sverker. Jag antar att jag hoppar högre upp på listan nu. | |
| le-lou | 2009-02-16 00:16 | |
![]() | megsen, du skrev att du fick kräksjuka när nån stackare nämnde hur kul nåt program var. Det är ju lite oartigt. Någons skorpa är en annans oxfilè. :P | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:16 | |
![]() | Då är det väl snarare en fördel om alla kollar på sådana program. De två som leker intelligenta mähän kommer ju till slut faktiskt vara de smarta iom att alla andra fördummas. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:16 | |
![]() | Ah... 3.5 Plus = Åsa Larsson. | |
| le-lou | 2009-02-16 00:18 | |
![]() | än finns det hopp för mig. Jerry Springer drar ner mig till botten va? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:19 | |
![]() | Oj. 15. Jerry Springer = Maja Larsson. | |
| megasen | 2009-02-16 00:20 | |
![]() | ? fattar inte vart sjuk? är det oartigt att bli det oj visste inte. Ska inte upprepas. Host host oj visst jag sorry inte kränka. Ler nä nu ska jag sluta, ha de bra nu. M | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:25 | |
![]() | le-lou: En stilla undran bara. Menar du att du själv inte omedvetet lägger en värdering i vad någon har för tv-vanor? Det gör väl vi alla, på samma sätt som vi med en hastig blick scannar av och placerar någon vi träffar för första gången. Vi är alla fördomsfulla. Problem uppstår - som jag ser det - när man börjar säga att andra människor borde välja samma saker som en själv. | |
| megasen | 2009-02-16 00:30 | |
![]() | Sylviaplath- Heja på dej. //M | |
| le-lou | 2009-02-16 00:37 | |
![]() | Sylvia - nä inte tvprogram, eftersom jag själv kan kolla på i princip på vilken smörja som helst. Däremot har jag varit sån när det gäller musik. Jag var en äkta musiknörd under hela min uppväxt och kom jag till en fest där värden endast hade Mr Music skivor så såg jag ner på personen och fick liksom.."kräksjukan" bakom ryggen på stackaren. Men jag har växt upp, tjohej! Och blivit lite rundare, lite mognare och sedan hör det till att jag träffade en underbar människa ungefär när jag var 28 som blev min bästa vän och är det än idag. Hon lyssnade (och lyssnar) på skit ..i mina öron men inte är hon dummare för det. Tvärtom, hon är intelligent och allmänbildad till tusen. Då övergav jag min gamla ovana, att dissa människor pga deras musikstil. Fast ibland kan jag inte hålla mig. När vi ska partaja på en förfest hon har och det börjar skära i mina öron. | |
| le-lou | 2009-02-16 00:37 | |
![]() | Och : Ja, vi är alla fördomsfulla. Men när det kryper ner i så banala saker som tvprogram och musik så får vi ju ta och ge oss nånstans kan jag känna :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-16 00:42 | |
![]() | He he, jo. Jag menade mer att även du tänker (den fördomsfulla) tanken, men du har blivit klok nog att slå bort den. :) | |
| Polly Juice | 2009-02-16 01:09 | |
![]() | Vad är skillnaden mellan bra och dåliga program? Särskilt om båda innehåller kackelackor? ;p Jag tycker att ett bra program tilltalar tittaren som en intelligent varelse. Den kan gärna innehålla satir, vilket Svarte Orm gör. Den gör narr av en bister verklighet, som i första säsongen där Baldrick säger att han kommer att tvingas jobba många år innan han kommer upp sig till att bli nåt så fint som dass-städare. (Eller vad han nu strävade efter att bli, vill minnas att det var någonting sånt.) Ett dåligt program tilltalar tittaren som en halvfull redneck, och förväxlar rättframhet med simpel brist på hyfs, och tror att det är djärvt och utmanande att vara vulgär och svära, säga könsord, och betala främlingar att ät maskar och kackerlackor. Självklart inser en intelligent människa skillnaden mellan vad som är en åsikt och vad som är verklighet. le-lou tycker om program som jag tycker är ytliga och korkade, och att döma av hennes poster verkar hon uppfatta mig som en högfärdig kultursnobb eller nåt i den stilen. :) Programmen är vad de är, och det är inte detsamma som vad vi uppfattar att de är. Att le-lou gillar dem gör de inte bra. Att jag ogillar dem gör dem inte dåliga. Det klarar de så bra själva. :p | |
| le-lou | 2009-02-16 01:13 | |
![]() | "Att le-lou gillar dem gör de inte bra. Att jag ogillar dem gör dem inte dåliga." Det där var det bästa du har skrivit, för det är precis så det är. Om jag ska vara ännu mer tydlig, så är de flesta program jag gillar ruskigt dåliga! Men jag - jag är bra. Och det är du också med största säkerhet! (och megasen och alla andra som pladdrat i tråden om tvs underhållningsprogram vara eller icke vara). | |
| le-lou | 2009-02-16 01:13 | |
![]() | Och ett särskilt tack till Jaap, för hans eminenta lista, den skänkte ro och fridfullhet till en hetsig debatt: tack! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-16 01:14 | |
![]() | <--bäst | |
| Polly Juice | 2009-02-16 01:14 | |
![]() | Vi är med andra ord överens om att inte vara överens. :D | |