Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 261 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2009-03-04 11:41 | |
![]() | Bra skrivet alfamarie... Just under "snack" kan jag tänka mig att man svarar på TS fråga och kanske inte tar allting så allvarligt..Men du hoppar på mig för att jag inte tycker som du, och säger att jag inte är så" fin på insidan" som du själv är..Att jag dömer "folk" efter deras utseende.. Jag gillar diskussioner och är mycket intresserad av vad människor tycker och tänker OCH respekterar andras åsikter.. Jag respekterar att du tycker att E-H J är en mycket duktig skådespelare och det var han säkert..Men jag tycker inte om hans utseende (som så många andra här i tråden har påpekat också) Nu ska jag iväg och jobba lite som samtalsledare i demensföreläsning för äldreomsorgspersonal och jag tänker inte alls lyssna på vad de har att säga eftersom jag endast går efter utseendet och inte åsikterna! * OBS IRONI* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-04 11:48 | |
![]() | Gräddnos, jag vet att du är en fin tjej både på utsidan och insidan (kan man ju inte säga om de som ingen bild har) och jag håller med dig om att Ernst-Hugo var en obehaglig person både att titta och lyssna på, säkert bra till vissa roller men definitivt inte min typ. | |
| Maja G | 2009-03-04 11:51 | |
![]() | Tack, va du är gullig Mommes! Nu får ni fortsätta diskussionen om vem som är den fulaste kändisen! Ursäkta att jag förstörde tråden lite.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 11:56 | |
![]() | Detta är en tråd på blodigt allvar, hur vågar ni bruka ironi här?!? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-04 11:56 | |
![]() | alfamarie, jag tycker du är lite onödigt hård... Alla gör vi ju en bedömning och värdering av folks utseende, så även du? Du väljer kanske bara att inte släppa fram den värderingen, eftersom du inte tycker om den. Men missta det inte för att du skulle vara "bättre". Man diskuterar saker på olika nivåer och på en sån här lättsam forumnivå kan man raljera över folks utseende, men det innebär inte att man i verkliga livet skulle behandla någon sämre (eller bättre) på grund av dess utseende. Man kan givetvis diskutera lämpligheten hos en sån här tråd. Det förvånar mig att den fått vara kvar, men det har den. Det beror nog på att som offentlig person anses man få tåla lite mer. Man har valt att exponera sig och bli en produkt som människor kan antingen "köpa" eller avfärda. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-03-04 12:35 | |
![]() | Nej, jag tror och tycker inte att jag är bättre än andra, jag vill också föra fram min åsikt. Min åsikt består bland annat i att människor som inte kan acceptera andra människors utseende är lite sämre än oss som kan det. Jag tror inte att man är hel som människa om man går efter det yttre och därför blir statisk i sitt uppförande mot andra. "Du är ful och skall inte accepteras", vem avgör det? Vad är vackert? Jag kan tycka att jag har vackra ögon, ibland, men DET gör inte mig till vacker I mina ögon, det är hur jag är som gör mig vacker. Att jag ibland låter hård här, beror på att jag försöker "göra en poäng" för att gå fram, det gör mig inte vackrare men kanske mer lättförståelig (heter det så?)? Att jag inte har en bild här på sidan beror på att jag aldrig får någon accepterad, jag har provat flera gånger med att ta kort på mig själv. Det misslyckas eller också är jag för ful för att få vara med, för de påstår bara att man måste ha en ny bild på sig själv för att få den publicerad. De säger att den måste likna en själv... Jag har försökt men jag får inte. Sedan gav jag upp när jag förstod att det bara var ytligt vackra människor som får vara med på bild. Jag har accepterat att jag är ett rovdjur, förlåt lodjur.... | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-04 16:33 | |
![]() | Jag förstod det Sylvia, men om man inte är proportionerlig själv känns det ju lite underligt att ta en sån snygg människa som Julia Roberts som exempel på en fuling. Därav motfrågan hur tänkte du där liksom. Om man till exempel är överviktig går man ju under kriteriet oproportionerlig och då faller kritiken mot en själv. Fula kändisar i alla ära, men när icke perfekta människor komenterar mer perfekta människor arrogant, låter det nördigt. Kanske man har lika god självkritik också och då är det ju inget fel. Jag skrev inte en protest utan en fråga till K. Protesten kom gentemot Annelie som tyckte min komentar var som ett "påhopp" jag gjorde. En intressant paradox att hon inte tyckte K gjorde ett påhopp på en långt mer medveten och behärskad människa vad gäller utseende och träning när man läser om henne än till synes mer omedvetna betamedlemmar. Det är snarare Annelie du ska vända dig till som "inte tål" påhoppen eller vad du sa :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:32 | |
![]() | *asg* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:43 | |
![]() | Om jag var kändis skulle jag helrre bli bedömd för det jag gör och inte efter mitt utseende. Har svårt för att dömma ut folk efter utseende. Såna här trådar skrämmer mej. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:46 | |
![]() | Det är ju bara utseendefixerade trådar som är poppis här tyvärr... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:47 | |
![]() | seriost.nu kanske har lagom bra forum för er ^^ | |
| Corin | 2009-03-04 17:47 | |
![]() | Om jag vore kändis skulle jag hellre bli dissad för mitt utseende än det jag gör. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:49 | |
![]() | Trash, som vanligt så är du helt meningslös | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:49 | |
![]() | Det blir så runt dig. Du smittar :S | |
| KARR0 | 2009-03-04 17:50 | |
![]() | Med risk för att någon annan redan skrivit detta men Linda Rosing är verkligen inte vacker... kanske den fulaste rent utseendemässigt... Caroline af Ugglas ligger också högt upp på min lista | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:50 | |
![]() | Du kanske har missförstått något. Du är inte tvingad att kommentera varenda inlägg jag eller min flickvän skriver här. Har du inget bättre för dig? | |
| KARR0 | 2009-03-04 17:51 | |
![]() | Näe det känns ju hemskt att skriva att någon är ful! Usch och fy för mig själv.. *skäms* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:51 | |
![]() | Fann det bara lustigt att du skriver om flera som du inte tycker om och sen klagar på tråden. Hög skrattfaktor på det. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:52 | |
![]() | Var menat åt trash förstås. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-04 17:52 | |
![]() | Jag klagar inte på tråden alls..konstaterar bara faktum. Men du misstolkar väl som vanligt. | |