Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:33 | |
![]() | Får länka till www.betapet.se/forum...ad id=12117 istället. | |
| pion ekrot | 2009-03-09 17:35 | |
![]() | Om du vill fortsätta "diskutera" får du hålla dig till "sakfrågan" istället för att dra upp skitexempel som är så långsökta att de blir irrelevanta i sammanhanget. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:35 | |
![]() | Fantastiskt. Hittade ett gammalt inlägg där som jag faktiskt fortfarande står för. Och de kallar mig vindflöjel, pfft... "Drinktips" och "Vaniljvodka" behövs för att det ska bli givande att jämföra hur vuxna skryter i de trådarna och hur de moraliserar i "Ungdomar och alkohol" och de trådar om barnuppfostran som finns. | |
| ANDERStG | 2009-03-09 17:37 | |
![]() | Jag tar ett enkelt exempel för att belysa de relevanta aspekterna. Att mala på med var sin bestämd åsikt intresserar mig inte. Om du förstått vad jag syftar till så bemöt exemplet. | |
| Venatici | 2009-03-09 17:38 | |
![]() | Nu blir jag irriterad över att det börjar mörkna. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:40 | |
![]() | Jag finner det fascinerande att tråden varken höll sig till ämnet eller var låst, eller särskilt barnvänlig för den delen. Dessutom är jag stolt över att endast ha skrivit seriösa inlägg i den. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:40 | |
![]() | pion ekrot: Jag kan tycka att i nästan alla trådar så anser sig de "vuxna" vara bättre vetande än barn och ungdomar. Det är liksom "vi vuxna" och "vårt ansvar" och "vuxenansvar" all over the place. Därför blir man lite full i skratt när vuxna beter sig som tonåringar. Jag har alltid trott att man får de barn man förtjänar. Själv anser jag mig inte vara mognare eller smartare än barn och ungdomar, till skillnad från de allra flesta här. Svaret på den eviga frågan varför ungdomen är som den är blir alltså att det finns vuxna i deras närhet som aldrig växer upp och inte kan föregå med gott exempel. Tror det var det spåret ANDERStG var inne på när han skrev om sexualiseringen av samhället, men jag kan ha missuppfattat honom. | |
| ANDERStG | 2009-03-09 17:40 | |
![]() | "I detta fall är skadligheten omdebatterad, borde moraltanterna gå mot sin övertygelse och hålla tand för tunga?" Alltså, i "sakfrågan" tror sig några veta att det gynnar samhället att inte höra Gertrud berätta om sin herdestund i fruktdisken. Det är väl klart de har rätt att försöka sprida sin uppfattning? | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:42 | |
![]() | Jag tycker inte att man ska ha rätt att sprida sin uppfattning utan att man ska få göra det på egen risk. Det där med yttrandefrihet är så 1900-tal. | |
| ANDERStG | 2009-03-09 17:43 | |
![]() | Budalv: Ganska nära, ja. Brukar du ha herdestunder? ;) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:43 | |
![]() | Fniss, nä.... | |
| ANDERStG | 2009-03-09 17:44 | |
![]() | Så tjuren behöver inte vallas till sin fålla? | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:46 | |
![]() | Retar mig på att jag vill dricka kaffe, men att jag måste äta först för att ha en ursäkt. | |
| pion ekrot | 2009-03-09 17:48 | |
![]() | Anders: Du hävdar att jag moraliserar när jag konstaterar meningslösheten i att ha åsikter om andras gränssättning (=som egentligen handlar om vart man själv inte skulle vilja sätta sin gräns) i sammanhanget, i synnerhet då man själv kan välja att inte delta i tråden till skillnad från när någon orsakar något som andra inte kan välja bort på samma sätt. Att göra ett konstaterande är inte att moralisera. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:48 | |
![]() | Tjuren är ganska självständig och vet var han bor. Om grannens barn är ute och leker tar jag grimman på för säkerhets skull. Han ser så arg ut när de skriker. | |
| pion ekrot | 2009-03-09 17:50 | |
![]() | Budalv: Har inte läst Anders inlägg i den omtalade tråden. | |
| ANDERStG | 2009-03-09 17:50 | |
![]() | pion: En lång mening, känner mig dum. Men jag har aldrig i denna diskussion påstått att du moraliserar. Du tolkar mig fel, är jag faktiskt så otydlig? | |
| pion ekrot | 2009-03-09 17:53 | |
![]() | Jag är hungrig. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:54 | |
![]() | Det är bara Betapets osäkerhetsprincip som demonstreras. Om man uttrycker sig 100% exakt så blir osäkerheten hos läsaren 100%, men om man uttrycker sig 0% exakt så är läsaren 100% säker på att hen vet vad man menar (och att man har fel). | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-09 17:55 | |
![]() | Jag retar mig på att jag inte har så mycket pengar som jag vill ha. | |