Spelrum
Giraffen34
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-Robson - Ej medlem längre2009-03-11 19:33
Antal inlägg: 620

Troll.

Prositi2009-03-11 19:34
Antal inlägg: 539

Roq: Jag blir så jävla arg på sådana som dig.
Hur tänker du egentligen?
Hur fan kan det vara rätt åt någon person att bli mobbad för att de ser ut på ett speciellt sätt?

Det är ju ditt val att se på dem eller inte...

-Robson - Ej medlem längre2009-03-11 19:36

Genom att bli arg matar du trollet.

sommar12009-03-11 19:38
Antal inlägg: 47

-Robson: Håller med dej, jag tror att vissa bara vräker ur sej nå dumt för att trigga igång nåt...*fnys*

-Robson - Ej medlem längre2009-03-11 19:41

Japp, det är ju så trollen går till väga.

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 19:47
Antal inlägg: 18678

Ni är för känsliga.

irrvarr2009-03-11 20:14
Antal inlägg: 75

Du har fel Prositi. Givetvis är det helt förkastligt att kritisera ditt utseende, men det är inte detsamma som att kritisera Linda Rosing som person. Den nollan säljer ju sin person, då måste kritiken få finnas. Jag skulle däremot inte tveka att diskutera eller klanka ned på din bok om jag tyckte att den var förkastlig, eftersom det är din "vara".

carinau2009-03-11 20:25
Antal inlägg: 882

Men behovet av att yttra sig negativt om en "vara" verkar vara minst dubbelt så stort som att tala om det man tycker om.

mollee - Ej medlem längre2009-03-11 21:10
Antal inlägg: 6087

Ursäkta Trashone... men varför påpekar du hur känsliga vi är hela tiden? Bryr du dig om det? Är inte du rätt känsligo xå eftersson att du hela tiden ska kommentera oss andra? Är det smutsigt att ta åt sig och att följasina idealistiska ideer??

Budalv - Ej medlem längre2009-03-11 21:45
Antal inlägg: 2199

mollee: Du svarade inte på om du tycker det är kränkande att kalla någon sexig. Du har nämnt ful och obegåvad som exempel på kränkningar.

Ska man kalla något för mobbning måste man nästan ha klart för sig vilket syfte kommentaren har. Mobbning kan ju bestå i tyst utfrysning och har kanske inte alltid så mkt att göra med de glåpord som används.
Jag tycker inte det är mobbning om en elev med dåligt ordförråd kallar sin lärare för hora för att uttrycka frustration och jag tycker inte det är mobbning med en karikatyr av George Bush i en dagstidning.

Kränkningar är alltså inte synonymt med mobbning.

Prositi2009-03-11 21:56

Så länge folk inte själva tar tag i sig och gör något åt det behovet att se ner på andra, kränka, tala skit om med mer. Kommer detta fortsätta...

Det är inget nytt att en del söker fel och brister hos andra personer.
Att de oftast inte säger det rätt ut är just den samma brist som gör att de har behov av att se ner på andra.

Omoget inre..

micro1132009-03-11 22:09
Antal inlägg: 17542

Så länge folk visar upp sina sämsta (hoppas jag) sidor i media, så får de finna sig i att bli kritiserade.

Puckad är man om man okritiskt låter dem sätta trenderna i samhället.

Prositi2009-03-11 22:39

Är det bättre med en trend som består av att man talar skit om och hackar på en person?

vita_syrener - Ej medlem längre2009-03-11 22:52
Antal inlägg: 22144

Varför inte bara acceptera varandra utan fördomar och egna värderingar med ett öppet sinne? Sedan kan man inte älska alla eller bli älskad av alla. Varje människa har en funktion i livet.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-11 22:54
Antal inlägg: 7605

Kloka ord, vita :)

trashone - Ej medlem längre2009-03-11 23:20
Antal inlägg: 18678

Mollee: Nu var det över trollsnacket jag talade om. Och öht folk som tar nätsnack på blodigaste allvar. Typ du med flera

E Soul - Ej medlem längre2009-03-12 15:14
Antal inlägg: 813

Budalv (citat) 2009-03-11 21:45:
   »mollee: Du svarade inte på om du tycker det är
    kränkande att kalla någon sexig. Du har nämnt ful
     och obegåvad som exempel på kränkningar.

Ska man kalla något för mobbning måste man nästan
    ha klart för sig vilket syfte kommentaren har.
    Mobbning kan ju bestå i tyst utfrysning och har
    kanske inte alltid så mkt att göra med de glåpord
    som används.
    Jag tycker inte det är mobbning om en elev med
    dåligt ordförråd kallar sin lärare för hora för
    att uttrycka frustration och jag tycker inte det
    är mobbning med en karikatyr av George Bush i en
    dagstidning.

Kränkningar är alltså inte synonymt med mobbning.«

Jag tänkte häromdagen på att mobbing borde uppmuntras mer i skolorna, eftersom det visat sig att det oftast är mobbare som går långt karriärmässigt och får höga poster i samhället. Ta t ex Göran Persson, som är välkänd för sin mobbing som ung. De mobbade däremot blir det sällan något vettigt av, oftast psykiskt sjuka och självmordsbenägna oproduktiva samhällsmedborgare. Är det inte någon mer som har sådana här tankegångar? Jag var själv både och som liten, och har därmed sett både hur det är att vara mobbad, och hur det är att mobba. Jag måste säga att det är mycket trevligt att vara mobbad ibland, när man inte orkar spendera tid med andra barn som ju ändå ofta kan vara elaka. Då är det trevligare att stå och gömma sig bakom en dörr någonstans och hoppas att dagen snart ska ta slut. Att mobba däremot ger en god träning i ledarskap och personkännedom, att läsa av personer och hitta deras svagheter. Rekryterare, eller särskilt då avdelningschefer är ofta bra på att sålla bort olämpliga kandidater tack vare dessa erfarenheter. Nej, som sagt, man bör ta tillvara på och uppmuntra dessa förmågor när man ser dem redan hos unga barn.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 15:23
Antal inlägg: 2032

Jag vet inte vad som är värst, folk som tar allt på allvar eller de som jämt bemödar síg om att tala om för alla att inte ta allt så allvarligt..

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?