Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eukonkanto - Ej medlem längre | 2009-03-16 23:59 | |
![]() | Okej, låter inte alls ovettigt i mina öron. visst behövs väl viss uppfostran, men det skall definitivt inte vara alltför stikt, det kan vara begränsande och skadligt. Jo, absolut, jag håller med dig, jag tror man vinner mer på samverkan och ömsesidig utveckling än bestraffning etc. Är inte så bekant med hennes metoder dock. Nej, det finns ju inom autismspektrat många som inte kan uppfatta sådana nyanser, till exempel, men man får ju göra sitt bästa, med såväl hundar som människor. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-03-18 08:21 | |
![]() | anti skäll spray mm herre gud...man kan få en hund att sluta skälla utan att hålla på att spraya på den etc. Det finns bra kurser nuförtiden. Och JA..du kan anmäla henne utan bevis och även anonymt. Det tycker jag du ska göra. | |
| SirMattBusby | 2009-03-18 09:29 | |
![]() | Om man nu inte gillar att hunden skäller varför i hela friden skaffar man då hund??? Visste man inte att hundar skäller? Att det är ett av deras MÅNGA uttryckssätt? Handlar om att du som flockledare visar vad som är acceptabelt och vice versa. Min rottis skäller enbart när hon hör saker hon inte kan placera eller känna igen vilket hör till hennes rastyp (vakthund) och är en instinkt som är framträdande för rasen. Men skallet är ju för alla hundar en av många identifikationsmedel som ju hör ihop med deras personligheter. Vill man inte ha ett djur som skäller, skaffa katt... Tycker det är bedrövligt att tejpa ihop käftarna för att få dom sluta skälla. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11