Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-06-05 23:59 | |
![]() | Han är upptagen med att ragga tjejer men eftersom vi har gemensamt DNA så kanske det är ok att jag är hans språkrör? | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:04 | |
![]() | Det är jag också, men jag kan multitaska i alla fall ;) | |
| heavythecat | 2009-06-06 00:09 | |
![]() | Spännande att veta om kompisen skulle vara lika sugen på andra ifall hon hade ett (från båda parter accepterat) öppet förhållande? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:18 | |
![]() | om vi slutar se oss själva som offer (vi som gör det) öppnar sig möjligheten att se livet som något helt igenom bra, även om det är svårt ibland. jag tror att vi kan förändra oss oändligt, men det måste ske genom hjärtat. hjärnan skapar bilder och sammanhang som vi försöker leva upp till, men hjärnan är inte så bra på att förhålla sig till att allt är i ständig förändring, den vill mest organisera och fantisera utifrån scenarion upplevda i dåtiden. hjärtat däremot är rymligt nog att innehålla den ostabila verkligheten. i hjärtat är det alltid nu. men det är si och så med kontakten till hjärtat, iaf mitt eget. | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:19 | |
![]() | carlmartin, är du buddhist eller nåt, du verkar ju vara en reinkarnation av någon smart person som jag känner igen? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:24 | |
![]() | jag är utan religion, men buddhister har visst också intresserat sig för nuet, hjärtat och lidandets upphörande. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:25 | |
![]() | du verkar också vara en reinkarnation av någon smart person jag känner igen. | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:36 | |
![]() | apbur: "jag tror inte på något sätt att alla gör vad de kan utifrån de förutsättningar de har. Skulle jag tro det finns ingenting kvar att kämpa för. Alla gör vad de kan, vad de förmår, så ingen gör egentligen fel. Nej tack, det tankesättet har jag för länge sedan lämnat." / slut citat Hmm...riktigt intressant hur olika man kan se på en och samma frågeställning... Jag tror nämligen precis tvärtom; att de allra flesta av oss gör så gott vi kan utifrån den levnadssituationen, dom förutsättningar och dom kunskaper var och en besitter just precis här och nu. (men därmed inte sagt att jag skulle orka ha förståelse för alla - eller att alla skulle orka ha det mot mig. Jag kan t.ex verkligen gå igång på folks snävhet, okunskap, illvilja, missunsamhet, på SD-anhängare mm) Så alldeles klart är det att vi felar. - Säger fel saker, tar felaktiga beslut osv. Övermänskor finns ju - som bekant - inte, så fela kommer vi alltid att göra, men helst lite mindre av den varan - vartefter vi mognar - och gärna av den lindrigare arten. Enligt mitt sätt att se är livet en evig skola - ett evigt lärande och aldrig kommer vi att bli fullärda - just det är det fina i denhär kråksången tycker jag. Motorn i livet är just att vi inte vet vad som komma skall....vilka gåvor och utmaningar vi tilldelas... Vartefter vi sedan lägger till oss nya kunskaper och erfarenheter kan vi också ompröva våra uppfattningar och ändra våra förhållningssätt till saker och ting - och till det bättre i förhoppningsvis. Hursom, vi är bara mänskor, med våra fel och brister och jag kan bara hålla med om det klassiska talesättet, att ju mer man lär sig, desto tydligare märks det hur lite man vet - egentligen. | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-06-06 00:36 | |
![]() | Det är jag också tror jag. | |