Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Wille51 | 2010-12-04 23:42 | |
![]() | Självklart behövs ny forskning och jag tycker det är ett mkt spännande ämne. Men kan inte fetman som utvecklats även ha med vårat mer och mer stillasittande/liggande att göra. tillsammans med det faktumet att skräpmatsalternativen ökat lavinartat...? | |
frvib | 2010-12-04 23:42 | |
![]() | Och dessa bloggar sitter förstås inne med den universala sanningen som löser all världens överviktsrelaterade besvär? | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 23:55 | |
![]() | frvib. Märks att du antingen trollar eller är skeptisk för att du helt enkelt inte läst på tillräckligt. Jag är ett vandrande bevis på att LCHF faktiskt fungerar. Samt hur många andra som helst. En universial sanning låter löjligt i vilket ämne man än pratar om. Men detta är det närmaste man kan komma, ja. Jag själv och många andra har märkt att om man går på lchfkosten försvinner många krämpor som man tidigare hade med LFHCkost. Wille. Helt klart, men det är endast en sak av många. Det här med skräpmat innebär inte endast kolhydraterna. Utan även glutamat med mera. www.konsumentsamverk...sg veta.htm | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-04 23:57 | |
![]() | Eller nej, inte helt klart. Men det kan vara en faktor. Eftersom det var en snubbe, Daniel Strandroth, gick ner 50 kilo utan att röra sig nämnvärt. Han började träna först efter han nått sitt mål. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-04 23:58 | |
![]() | Nä, det är livsmedelsverket som sitter på den stora sanningen. Skämt åsido, det finns ingen universell sanning, men många som är överviktiga och speciellt feta har ofta ett sockerberoende eller någon form av ätstörning (hetsätningsstörning, bulimi eller jojobantande) kanske både och. | |
frvib | 2010-12-04 23:59 | |
![]() | Jag tror absolut att LCHF fungerar för en del personer. Vad jag vänder mig mot är att alla andra metoder skulle vara värdelösa eller skadliga. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 00:00 | |
![]() | Det upplevs ibland som att folk tror att lchf'are äter tre biffar med fem dl sås fem ggr om dagen. | |
Wille51 | 2010-12-05 00:00 | |
![]() | Tyvärr fick jag inte upp länken, men ska försöka igen senare... Jag kan hålla med om att det fungerar för många med lchf, har också sett några exempel på det. Men det som funkar för några funkar inte för alla, det är viktigt att beakta. Men för vissa, absolut! | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 00:09 | |
![]() | GI är en rätt bra metod, men det jag vänder mig mot är att kvackisar som Fredrik Paulun lanserar massor av "bra" livsmedel som han tjänar några hackor på. Det jag gillar med lchf är att det just inte är någon som tillverkat något som det står lchf på, för det är naturliga saker man ska äta. Inte frystorkade jordgubbar med puffat ris och lättkeso. | |
raisingirl | 2010-12-05 00:23 | |
![]() | Håller med Delicious; jag gillar att lchf är riktig mat och inget annat. Inga speciella produkter utan naturliga råvaror, ju mindre processat desto bättre. Sånt som man åt förr. Tycker det är lite irriterande när folk säger som tex TS här, "skippa kolhydrater och vräka i sig fett" för det är ju inte alls vad det handlar om! Och att det skulle vara svårt att variera maten för att man inte äter pasta eller bröd är ju som ett skämt. Kan ju vara svårt om man inte kan äta tex nötter och ägg, men jag har testat ett par olika lchf-bröd-varianter och det funkar hur bra som helst! Och som nån annan har sagt i tråden, det är inte en diet utan en livsstil. Sen är det kanske ingen universal-lösning på att gå ner i vikt som gäller för alla, och jag är övertygad om att man kan gå ner i vikt på andra sätt också, men det finns en hel del problem där lchf faktiskt kan hjälpa. En bra länk, "lchf för nybörjare" uppdaterat igår av Kostdoktorn: www.kostdoktorn.se/l...tk ost-lchf | |
Suddenly | 2010-12-05 08:36 | |
![]() | Delicious: Vad är det som säger att man måste äta lightprodukter bara för att man inte försöker undvika kolhydrater? Man kan äta naturlig och bra mat utan att köra lchf. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 13:06 | |
![]() | Nej det behöver man inte göra. Men hade jag blandat fullfeta varor med kolhydrater hade jag sett ut som en boll, lägger på mig väldigt lätt även om jag tränar. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 20:57 | |
![]() | Paulo Roberto kan det här med kost och hälsa. "Hur äter jag rätt? – Det finns bara en modell – den gamla tallriksmodellen. Det är den enda som funkar. Man äter en fjärdedel kolhydrater, en fjärdedel protein och resten grönsaker på tallriken. Problemet med dieter som till exempel den så kallade fettdieten är att man går ner i vikt, men man drar på sig blodsjukdomar. Du blir kanske smal, men du dör tidigare. " Källa: www.aftonbladet.se/k...81 96371.ab | |
spelare1001 | 2010-12-05 23:27 | |
![]() | <LCHF fungerar utmärkt, Nästan inga kolhydrater men massor av fett minus 27 kilo på knappt 3 månader, så visst funkar det!!! | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 23:35 | |
![]() | När du säger "massor av fett" hur mycket fett är det då? ;D | |
Gautama | 2010-12-05 23:39 | |
![]() | Håller med Paulo på den här punkten. Det finns inga genvägar. Visst vi har fakta på att dessa andra metoder funkar att gå ner i vikt. Men det är utsidan man ser. Hur ser det ut på insidan med denna feta mat? De blodådrorna vill inte jag ha i alla fall. Dessa metoder är till för de som vill gå ner i vikt men inte vill sluta med sitt ohälsosamma matintag. Det måste vara glädjande att äta fet mat och ändå gå ner i vikt. Sorgligt bara att de lurar sig själva. Har hört flera lyckliga stollar som glädjs åt sin biff med tre liter fet sås till. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 23:53 | |
![]() | Paulo har tränat hårt hela sitt liv. Klart att han förespråkar vad som funkar för honom och andra som inte har ätstörningar eller imobiliserande sjukdomar. Det är ingen som äter tre liter sås till en biff. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 23:55 | |
![]() | Hade Paulo mot all förmodan vägt 200kg så hade han nog tagit de "genvägar" som finns tror jag. Eller hade han gått ut och sprungit och ätit morötter? Skulle betala för att se honom motionera i en fatsuit. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-05 23:58 | |
![]() | Man undrar ju vad han menar med sitt klumpiga "blodsjukdomar". Leukemi eller? | |
raisingirl | 2010-12-06 00:06 | |
![]() | Ja Paulo är nog bra på sin grej men inte är han allvetande när det gäller kost. Kanske träning... Hur som helst så är det faktiskt så att fettets beryktade farlighet och sambandet mellan högt intag av mättat fett och ökad risk för hjärtkärlsjukdomar ifrågasätts mer och mer. Av duktiga och pålästa människor. Några länkar till den som vill läsa mer, mycket intressant information! traningslara.se/om-m...-i -kosten/ www.kostdoktorn.se/k...tt -farligt | |