Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:29 | |
![]() | Och du är säker på att det handlade om att han inte vågade, än att han inte orkade? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:32 | |
![]() | Minta, ok. Men sådan projicering på idoler trodde jag var förbehållet barn och tonåringar. Att vuxna människor gör så är för mig ett fortsatt mysterium. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:33 | |
![]() | Och du är säker på att han inte var pedofil, eller?? Att köpa tystnad om man är oskyldig är en mycket korkad strategi - trots det upprepades den.. Jag tror han var lite för rik för att göra något så korkat om det fanns alternativ. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:35 | |
![]() | Micro, min poäng är att NEJ jag är INTE säker. Att DU är det är anmärkningsvärt. Stod i hans sovrum och bevittnade övergrepp? Vad du TROR är inte sanning. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:36 | |
![]() | Att vara rik är också ett sätt att slippa jobbiga saker - även om man är oskyldig. Och att vara rik har väl inte med intelligens att göra. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:37 | |
![]() | Men vad jag TROR avgör vad jag gör med mina pengar -- alltså kan jag nu köpa skivorna med lugnt samvete. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:39 | |
![]() | "Nu kan man äntligen köpa en skiva av MJ utan att föda en pedofil." I denna mening påstår du att han VAR en pedofil. Inte att du TROR så. Vad du gör med dina pengar struntar jag i, men att du påstår saker du knappast kan ha belägg för i en tråd tycker jag är något att anmärka på. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:42 | |
![]() | Det är lågt att döma ut en människa som pedofil om det inte finns belägg för det. Världen vimlar inte precis av pedofiler. MJ var en udda personlighet full av konstigheter men jag tror inte att han var peddo. I mina ögon är han en något patetisk liten pojke som behövde massor av trygghet och kompisar, inte sexslavar. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:45 | |
![]() | Det finns ganska stora belägg för att han var pedofil, bland annat det faktum att köpte barns tystnad. I mina ögon - min tro - var han pedofil, och det är en bild jag delar med stora delar av världen. Att han nu är död friar honom inte från de anklagelserna. Och jag väljer att agera och reagera utifrån honom som pedofil, precis som jag agerat och reagerat medan han levde. Vilket för mig innebär att jag aktivt bojkottade hans skivor. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:46 | |
![]() | Jag tycker det är lågt att inte tro på de inblandade barnen. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:47 | |
![]() | Det finns inga hållbara belägg, Micro. Du får gärna presentera dem här om de verkligen finns och jag missat dem. Och att du delar din tro med stora delar av världen gör det inte mer sant. Hur du agerar och reagerar är din ensak. Din bojkott har dock knappast haft nån effekt... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:49 | |
![]() | Jag tycker att det vore ännu lägre att okritiskt tro på barn - som mycket väl kan ha influerats av föräldrar och andra som vill en storstjärna illa. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:50 | |
![]() | Min bojkott har haft avsedd effekt - nämligen att jag är ren i samvetet när det gäller MJ försörjning, och jag har inte bidragit till mutor av barn. | |
| apbur | 2009-06-28 12:51 | |
![]() | Du vet heller inte om det användes för att tysta barn, fortfarande dina egna spekulationer. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:51 | |
![]() | mutor som kanske använts till att bekosta college... nej det vore ju jättehemskt. Som sagt Micro, vad du gör med dina pengar bryr jag mig inte ett smack om. Men att i en diskussionstråd PÅSTÅ saker som du inte kan bestyrka är anmärkningsvärt, håller du inte med? | |
| micro113 | 2009-06-28 12:52 | |
![]() | Så kan man resonera om alla barn som vittnar om övergrepp, så då bör vi alltså inte tro att sådant ens förekommer .... det är nog bara barn som hittar på. | |
| micro113 | 2009-06-28 12:53 | |
![]() | Nej, jag tycker inte att det är anmärkningsvärt att påstå att MJ köpte barnens tystnad, eftersom det är ett välkänt faktum. | |
| apbur | 2009-06-28 12:54 | |
![]() | Barn har väldigt livlig fantasi som man givetvis tar hänsyn till i ett rättsmål. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:54 | |
![]() | Du påstod att han var pedofil. Inte bara att han köpte deras tystnad (eller snarare deras nedläggning av anklagelserna, vilket barnens föräldrar hela tiden var ute efter, enligt MIN övertygelse). | |
| micro113 | 2009-06-28 12:57 | |
![]() | Och vad har du för belägg för att det är sanningen katalias. Är det okej att gå ut och kalla barnen för lögnare utan belägg för att det är sant? I min bok är han pedofil, och utifrån det agerar jag och reagerar jag - jag väljer att tro på barnen. | |