Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:36 | |
![]() | 2009-12-02 23:33 :)) | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:37 | |
![]() | Jag har aldrig kallat någon för kommunist. Det är inte min stil. | |
| upan | 2009-12-02 23:37 | |
![]() | zagg, en viss del av problemet är alltså att ärendena inte sköts på ett korrekt sätt från F-kassans sida? Lite det jag var inne på tidigare. Lagen om sjukförsäkring ska i sig inte innebära några problem för dödssjuka individer. Problemet är hur väl lagen efterföljs? Jag undrar hur dyrt det blir att ta felaktiga beslut som senare efter mycket om och men hamnar i länsrätten. | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:41 | |
![]() | Lite mer minta-jaap-kuriosa: Även jag röstade på miljöpartiet i senaste valet (EU-valet). Jag får en känsla av att det partiet attraherar både det ena och det andra.. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:43 | |
![]() | tsss...som ni håller på.... :P | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:45 | |
![]() | Upan: ett ärende kan vara tekniskt rätt handlagt, dvs följer alla regler etc, men den avgörande delen själva BEDÖMNINGEN av rätten till sjukpenning är upp till handläggaren. Och där är vi olika som natt och dag, handläggare emellan. Även om vi förstås har samma kriterier att utgå ifrån. Men, många vill ha bra lön. Avslag uppmuntras på sitt sätt. Därmed är amn som handläggare intresserad av att få ihop till sina avslag. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:47 | |
![]() | Det vill säga systemet har gått över styr. Och nu är budgeten så dålig att de har dragit julklappar för personalen... | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:51 | |
![]() | ''Men, många vill ha bra lön. Avslag uppmuntras på sitt sätt.'' Bisarrt. Och vilket parti var det nu igen som fd. generaldirektören Curt Malmborg tillhörde? På tal om regeringsskifte som lösning på problemet menar jag? (Ja, jag tänker följa den inslagna vägen i mitt enmanskrig mot socialdemokraterna). | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-02 23:54 | |
![]() | Jo, bisarrt. Helt oavsett partipoltik. Det var inte ett dugg bättre att jobba när soc hade makten. | |
| upan | 2009-12-03 00:04 | |
![]() | Den formen av uppmuntran bör ju vara olaglig. Arbetar ni under socialtjänstagen? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:07 | |
![]() | Socialförsäkringslagen. | |
| Voldemort78 | 2009-12-03 00:39 | |
![]() | Undrar om politikerna någonsin haft några anhöriga som drabbats av cancer? Undrar om de isf. skulle säga till de: ut o jobba nu!!! Spelar ingen roll om du har cancer!! Faktum är: vi närmar oss alltmer en värld där vi lever för att arbeta, inte arbetar för att leva... Har man obotlig cancer så vill man ju förstås ta vara på den sista tiden här i livet, that's it!! Vem vill arbeta till döds? | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:42 | |
![]() | ''vi lever för att arbeta'' Ja? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 01:25 | |
![]() | Volde: det där med empati ryms inte inom ramen för FK:s tolkning av Socialförsäkringen. Kan du arbeta (oavsett diagnos) så ska du göra det. | |
| Låftamannen | 2009-12-03 01:59 | |
![]() | Vad trevligt att se så många känsloargument i en och samma tråd... För att gå lite OT: Inom vilka områden borde pengar sparas in/hämtas in för att finansiera kostnaden för de som är sjuka? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-03 02:01 | |
![]() | inom vilka områden tycker du sj? | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-03 02:02 | |
![]() | Hårvax, kan vi kanske spara in på? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 05:59 | |
![]() | börjar den urspårade personalfesten nu igen..? | |
| YamahaJet | 2009-12-03 18:11 | |
![]() | Såja, nu när det är utrett att -Ändringen i lagstiftingen innebar något helt annat än det trådskaparen med flock gav sken av -Det är den föregående regeringen som initierade lagändringsförslaget så kan det vara aktuellt att återgå till min tidigare begäran om att rösträtten dras in för trådens första tio skribenter. Att horder av människor baserar sina politiska val på okunskap, och att deras röster är värda lika mycket som exempelvis min, är ett av demokratins största problem. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:28 | |
![]() | Du är bara för mycket Yamaha, jag kan inte ta dig på allvar längre, och då blir det ju roligt :) | |