Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
regression2010-04-12 23:49
Antal inlägg: 1563

En tjugondel är annars den gängse statistiska gränsen för en osannolikt liten delmängd. Ni vet, ''innanför felmarginalen'' och allt det där.

jeppe-m2010-04-12 23:50
Antal inlägg: 76

Jumanjia - tycker du borde läsa på lite grand innan du uttalar dej! precis som SM skriver så vill dom att invandrarna ska anpassa sig efter våra, för att vara tydlig, svenska lagar och till vårat samhälle och kultur. vilket jag tycker är helt självklart. jag menar om jag far till något land så nog går jag ju under deras lagar och kultur, samma om jag åker hem till någon så lyder jag ju det hemmets regler!

Måns_E2010-04-12 23:50
Antal inlägg: 12049

jeppe-m: det beror på hur det sägs, men det kan det vara ja.

Nu är dock inte smygrasister och islamofober en folkgrupp. Förhoppningsvis så är det inget man föds till.

jeppe-m2010-04-12 23:52

du menar att man föds till muslim? helt ens eget val om man vill följa deras lära eller ej. skrattretande.

jeppe-m2010-04-12 23:54

beror på hur det sägs, kan man säga det på många sätt. enligt mig finns det bara ett sätt att säga att dom är korkade och dumma.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-12 23:56
Antal inlägg: 3325

guuapiiiTa: Bara det faktum att Sverige blivit så mångkuturellt, vilket inte är bra för Sverige.

Sen när man på vissa platser inte får fira tex. avslutning i kyrkan pga att muslimerna känner sig kränkta, då har man gått för långt.

Måns_E2010-04-13 00:05

jeppe-m: Det är bara vad lagstiftaren tycker, och jag kan bara hålla med.

Smygrasister och islamofober är ingen folkgrupp

Måns_E2010-04-13 00:13

Sirius, på vilket sätt har det blivit för mångkulturellt? Och på vilket sätt är det dåligt för Sverige?

I vilka kyrkor har muslimer förvägrat kristna att fira skolavslutning?

Jag har aldrig hört talas om det, däremot så tycker jag som ateist att det är ett ofog att fira skolavslutningar i en kyrka med en prälle som står och snackar goja framme vid predikstolen. Det känns som att vi borde ha kommit förbi det i Sverige år 2010.

jeppe-m2010-04-13 00:17

lika mycket folkgrupp som muslimer. nu tycker jag du är lite orättvis. dom e visst folkgrupper med rättigheter som alla andra folkgrupper och ska i år 2010 Sverige inte behöva bli betryckta och utsatta bara för att dom har någon viss åsikt.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-13 00:18

På så sätt att man kräver egna moskeer och just det jag tog upp. Man slutar servera kläskött på vissa skolor..(finns väl veg.alt. snälla nån)

Detta har inget med att göra huruvida det prällen snackar är bra eller ej, utan handlar om en tradition som är väl värd att bevara. Och som ska bevaras. Finns inget bättre sätt att sluta skolan än att få sjunga några av våra vackra sommarpsalmer!

Måns_E2010-04-13 00:20

jeppe-m: Ja du kan tycka att det är hur orättvist som helst, men nu är det så det är.

Dessutom så är inte smygrasister och islamofober förtryckta eller utsatta på något sätt, däremot så är väldigt många (vilket även du i viss mån visar tecken på) oerhört självömkande. Så inte bara att de är dumma och korkade de är dessutom patetiska.

Vilket gäng, ja det vill man ju verkligen tillhöra!

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-13 00:20

Måns_e: Religion har inget med årtalet att göra. Religion har funnits alltid och kommer alltid finnas. Det är inget man "kommer förbi", du är löjlig.

SiriusMusta - Ej medlem längre2010-04-13 00:24

Måns_e, det har jag ingen länk till, men jag vet att det är så.

Måns_E2010-04-13 00:25

Sirius Musta: Då håller vi inte med varandra, jag tycker att det finns bättre sätt att avsluta skolan på än att sjunga kristna visor och höra en prälle snacka strunt, du tycker det inte.

Det är ju inte särskilt många moskéer som har byggts, och de stör väl ingen?

Ja visst religion kan väl få finnas, men när nu så få är kristna och skolan i övrigt är helt avskärmad från kyrkan så varför inte då göra det fullständigt logiska att även sluta att fira skolavslutningen där?

Du vet för 40 år sen hade vi morgonbön, det har vi inte längre, för ytterligare några år sen hade vi även söndagsskola, den är också avskaffad.

Så även om den kristna religionen har funnits länge i Sverige så är det inget nytt att den får svagare makt. (det har inget med muslimer att göra, det klarar vi av så bra ändå)

jeppe-m2010-04-13 00:26

måns_e
Du e så söt, kan inte annat än skratta för du är så löjlig. Kan du inte hitta på ännu några väl beskrivande verb på islamofober och smygrasister? ;) tycker du anspelar lite grann på det att du skulle vela tillhöra det här gänget som du har byggt av luft och som aldrig har existerat och är lite avundsjuk för att du inte får vara ordförande eller ha någon annan fin post i det här gänget!

Dödmetalörn - Ej medlem längre2010-04-13 00:26
Antal inlägg: 262

Sirius: Anledningen till att skolor inte firar i kyrkan är för att kristendomen inte är statsreligion i Sverige. Sverige är sekulariserat. Jag tror Måns menade något sånt, årtalet ska du inte lägga så stor vikt vid :).
Du kan alltså inte skylla sekulariseringen i Sverige på muslimerna, hur mycket du än verkar vilja det.
Mina barn skulle inte få fira i kyrkan heller, det är absurt att behöva genomlida religiösa riter när man inte är troende.

jeppe-m2010-04-13 00:28

förlåt skojja till det lite menade förstås beskrivande adjektiv!

Jumanjia2010-04-13 00:28
Antal inlägg: 539

Okej.
visst backar en aning med min punkt där men inte helt. för på ND hemsida står det om att vi skall hjälpa dem "hem" dem som inte är härifrån. Med bidrag för flera av dem som bor här har/har ekonomiska svårigheter..
Det skulle faktiskt aldrig kunna funka.
1. Varifrån skall dom pengarna komma? vi ligger redan minus i stadskassan. det skulle innebära högre skatt?!
2. Om vi nu skule ha dom pengarna. skulle inte invandringen bli större då för folk skulle komma hit. och göra allt för att få dom pengarna för att åka hem igen?
3. Jag tror folk skulle bli mycket arga på detta och känna orättvisa när vi har så många hemlösa i sverige och vi behöver mer vård i sverige och lägger vi istället pengar på att få folk att flytta till deras resp hemländer..?

Detta är bara vad jag tror vad som skulle kunna ske om detta skulle slå igenom..

Jumanjia2010-04-13 00:29
Antal inlägg: 539

** har/har skulle stå har/hade **

Måns_E2010-04-13 00:29

jeppe-m: Ditt senaste inlägg var faktiskt fullständigt obegripligt.

Men jag förstod det som att det var något slags försök av personangrepp, det gick så där :)

puss på dig med!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?