Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 847 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Anniehelena | 2010-05-26 14:35 | |
![]() | Jag använder mig av Herbalife! Pulvershake på morgonen och till middag, lunch som består av "riktig mat" ,typ kött och potatis, protein bars, kokt ägg eller keso som mellanmål och kompliterande vitamin- och fibertabletter. Man är aldrig hungrig, man blir jättepigg och mår jättebra. | |
| hussar | 2010-05-26 14:38 | |
![]() | Våra förföder gick nog inte på pulverdiet iaf,, ni får motionera extremt mycket mer och äta bättre naturråvaror helt enkelt.. :P så löser sig era problem | |
| E_Cantona | 2010-05-26 14:59 | |
![]() | hussar// Nähä??? Tänk det hade jag inte en aning om att man kunde göra...Tack för att du informerar oss alla korkade tjockisar som inte fattat sånt ännu... | |
| hussar | 2010-05-26 15:02 | |
![]() | @ E_Cantona Så lite så , då är de bara o köra på! | |
| E_Cantona | 2010-05-26 15:06 | |
![]() | Är ju GBP-opad så jag rasar utan pulver men pulver funkar för att bryta mönstret man som överviktig oftast har... | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:09 | |
![]() | Kanske värt att veta lite om insulinets bromsverkan på fettförbränningen enl. de fem stegen här nertill. Kört med lchf ett år med lite fusk emellan och gått ner ca 9 kg. Siktar på åtminstone 15, från 85 till högst 70. Fibrer behövs och då rek. jag ca 1-2 msk krossade linfrön per dag. Så här uppfattar jag lchf: Den som vill gå ner i vikt ska helt enkelt sluta med kolhydraterna under den tiden och sen vara mkt måttlig med dem. Anledningen i några enkla steg: 1. Kolhydratintag höjer blodsockerhalten. 2. Då höjs insulinhalten. 3. Insulinet blockerar effektivt fettförbränningen. 4.Fettet lagras. 5. Kolhydraterna omvandlas till fett. Jfr en björn som ska gå i ide - äter bär och rötter med kolhydrater som gör att björnen snabbt ökar i vikt. Detta lever björnen på under vintern. Människans problem är att vi fortsätter att äta under "vintern". Historiens dom över "dietismen" kommer att bli hård - sen 70-80talen då fett blev så farligt har vi gått upp i vikt, inte ner! Troligen ligger kolhydratkonsumtionen bakom det mesta av välfärdssjukdomarna och inte fettet. Man kan alltså vänja kroppen att bränna fett i st.f. socker. Efter ngn vecka försvinner sockersuget och sen går det rel. lätt. Dessutom är kolesterol kroppseget och farligheten är synnerligen omdiskuterad. Att hjärnan behöver kolhydrater är inget argument mot lchf, den lilla mängd som behövs framställer kroppen alldeles utmärkt. Eftersom vi äter ett par hundra(!) ggr mer kolhydrater jfr med på 1700-talet så har vi nog anledning att fråga oss vad som är "normalkost"? Inte lär det vara tallriksmodellen. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:10 | |
![]() | Hussar: E du på riktigt? Våra förfäder kanske för det första bara hade naturråvaror att leva på. Vi har ju tyvärr en massa skit som vi stoppar i oss och det gör ju alla människor inte bara vi med massa extrakilon.. Men jag tackar så hemskt mycket för tipset, jag hade ingen aning om att det kunde vara så.. Får genast prova!! :) | |
| E_Cantona | 2010-05-26 15:11 | |
![]() | Och det var ett inlägg om pulverdieter??? | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-05-26 15:48 | |
![]() | Inte om men mot. | |
| E_Cantona | 2010-05-26 15:52 | |
![]() | men nu frågade ju folk om tips gällande pulverdieter... | |
| Kirstin | 2010-05-27 08:01 | |
![]() | Godmorgon allesammans! F_errari, om jag räknar rätt måste du ha gjort din första vecka idag. Hur har det gått, hur känner du dig? Jag har en god vän på besök, så igår lagade jag min absoluta lchf-favorit, kyckling med jordnötssmör, lime och sambal oelek. På det bakade jag min absoluta favoritpaj, rabarberpaj. Men det gick faktiskt bra att sen äta min soppa - min vän hade tagit med sig ett jättegott te från Stockholm som doftade blommor så det fick bli min kompensation. Att laga mat medan man går på soppa är för mig detsamma som att jag alltid hade cigaretter i handväskan när jag slutade röka. Jag skulle aldrig kunna säga att jag inte rökte för att jag inte hade cigaretter, utan för att jag gjorde ett aktivt val. Det låter kanske knäppt:-) | |
| F_Errari | 2010-05-27 12:35 | |
![]() | Tack för att du frågar Kirstin. Det är min10:e dag i dag - bara 4 kvar. Har inte vägt mig, men däremot har jag plockat fram mina mindre jeans ur garderoben. En storlek minus på en vecka. Känns jäkligt bra. Hoppas bara att jag kan fortsätta vilja fr.o.m. tisdag. Har ni några tips på hur man fortsätter, eller rättare sagt börjar ÄTA nyttigt efter en sån här kur. Jag ska alltså inte dricka några mer milkshakes. Cambridgekonsulenten rådde mig inte att köra GI, utan snarare Viktväktarna. Hur har ni andra gjort? Kirstin, hur tänker du kring LCHF som fortsättning på pulverdiet? | |
| Kirstin | 2010-05-27 12:41 | |
![]() | F_errari, jag har gått på Cambridge också, men mitt problem är ju att jag har så svårt att gå över från hel- till halvfart. Det är därför XtraVaganza passar mig bättre, de har ett program för att göra det. Jag har fått bra information om hur jag ska sköta upptrappningen, och därefter gå över till halvfart. Halvfart innebär att jag äter ett par portioner mat varje dag, inkl. frukost, samt dricker två soppor som mellanmål. Tidigare har jag inte kommit så långt, men den här gången ska jag banne mig göra det:-) Man mäter det man äter efter sin handflata, respektive knutna näve. Det känns relevant för mig, så jag inte behöver väga och mäta på annat sätt. Ledsen, har egentligen inte svarat dig på din fråga, eftersom jag ju aldrig riktigt fick in några bra rutiner med Cambridge:-( | |
| Kirstin | 2010-05-27 12:42 | |
![]() | Och nu läste jag sista raden i ditt inlägg också:-). Jag ser inte LCHF som en vettig övergång från Cambridge, eller XV. Jag kan däremot tänka mig ett slags LCHF-light när jag når min målvikt (och dit är det som sagt 35 kilo kvar...) | |
| Kirstin | 2010-05-27 12:45 | |
![]() | F_errari, grattis, grattis, grattis till storleksminskningen, glömde jag också ju!! (är jag helt senil idag, eller helt senil?). Inför min anställningsintervju i veckan skulle jag handla nya kläder i måndags kväll, och gick direkt fram till storlek 52 som jag brukar. Sen landade jag på storlek 48 till slut. Gissa om det kändes bra?!!!! | |
| Venatici | 2010-05-27 12:46 | |
![]() | Jag är en sådan person som ställer mig tveksam till alla dieter. Jag kritiserar inte enskilda personer etc, men är det inte hälsosammare att "bara" bli mer medveten om vad man stoppar i sig och när, samt tänka på att det ska gå åt mer energi än vad man stoppar i sig? Att gå ner i vikt långsamt är ju mer hållbart i längden. | |
| Kirstin | 2010-05-27 13:24 | |
![]() | Venatici, du kan väl starta en tråd om det och samla kritiker och förespråkare i den? I den här tråden diskuterar vi som redan bestämt oss för vad vi tycker, och som diskuterar pulverdieters väl och ve:-) | |
| Venatici | 2010-05-27 13:26 | |
![]() | Jag tycker det har med saken att göra, då jag ställer mig frågande till långtidsresultatet och hälsoaspekten. ...Men det kanske inte är särskilt viktigt. | |
| Kirstin | 2010-05-27 13:32 | |
![]() | Venatici, nej, inte i den här tråden. Här är vi redan frälsta:-) | |
| F_Errari | 2010-05-28 09:46 | |
![]() | BLÄSCH. Så attans TRÖTT på choklad och mintchoklad. Det är de enda smakerna som går att få ner, men så här dag nummer 11 börjar det bli liiite enformigt. Men skam den som ger sig! | |