Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 260

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MrLitzkie2010-06-17 13:53
Antal inlägg: 109

Om man som jag är en "tutt-man" gillar jag att kolla in tjejers bröst. Jag älskar min sambo och hennes behag. Men jag skäms inte för att kolla in andras, då på "porrsiter".
Om inte dom skulle finnas skulle jag väl söka mig annorstädes.

Jag tycker däremot att synen på att porraktiser är förnedrande. De säger att kvinnor är våp som bara gör som männen säger till dem. Det stämmer inte med de kvinnor jag känner.

Ovetrampolin2010-06-17 13:54
Antal inlägg: 35

Där har Lavabrud helt rätt!

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-17 13:54
Antal inlägg: 31064

Jag har aldrig upplevt min partners porrkonsumtion som kompensation (sådan har inte behövts) utan som något som haft ett egenvärde (för honom).

Take Aim - Ej medlem längre2010-06-17 13:55
Antal inlägg: 460

De flesta killar jag har haft förhållanden med eller dejtat har inte tittat på porr. Jag gillar att titta ibland, oavsett om jag har en relation eller inte, men jag känner ingen annan kvinna som medgett att hon gör det.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-17 13:58

Jag borde nog förtydliga att det inte har handlat om porrfilm modell längre utan om nätporr av olika slag - bilder och kortare klipp. Jag har inte varit medkonsument eftersom jag finner det hela rätt ointressant.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-17 13:59
Antal inlägg: 4050

Jag tror faktiskt att det finns gott om killar som surfat sig trötta på porr, eller trötta på att ha det som substitut.
Just därför tror jag också att många av dem skulle bli överlyckliga av att ersätta porren med en riktig partner.
Har till och med killkompisar som erkänt att det är så.
Många tjejer kan ta för givet att de får komma till irl precis när de vill.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-17 14:03

Jag tror kanske en delförklaring till min erfarenhet (män=porr) är att jag råkat fastna för män som varit mer sexuellt intresserade än genomsnittet. Det finns ju män med låg sexdrift också, har jag hört.

Take Aim - Ej medlem längre2010-06-17 14:03

Jag har bara svårt för att förstå den där direkta kopplingen mellan porrsurfande och dåligt sexliv.

Som ramsay skrev långt bak i den här tråden är porrsurfande och liknande något som hör till den privata, egna sexualiteten. Det behöver inte tyda på att ens partner inte tillfredsställer en.

MissyElliott2010-06-17 14:03
Antal inlägg: 125

Jag har länge undrat varför det finns krav för kvinnor att tex ha silikonbröst och smink och vara bruna och rakade, samt ofta ett krav på att vara snygga- ( ok, det här med snygga är en tolkningsfråga, och porrindustrin tolkar oftast tex blonda silikonbrudar som snyggast)
- när det inte verkar finnas mycket krav på männens utseende?

Jag får ju anta att SethGecko har rätt- för att filmerna görs ur männens synvinkel...att männen gärna kan vara gamla o fula så inte männen behöver få någon ångest för sitt eget utseende och kan identifiera sig med mannen i filmen...lol

Det skulle ju vara trevligare med närbilder på herrarna om de var mellan 25 o 40, gärna också lite brunbrända eller kanske med lite muskler? ( ok, stereotypt, men lika för lika?)

och för att slippa svar som, men det finns ju snygga killar oxå---jaa, det finns men inte särskilt många o framförallt verkar inte lika viktigt...?

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-17 14:05

Nej, jag håller helt med. Det där är en vanligt förekommande vanföreställning som gör att många kvinnor - exempelvis de som lever med sexmissbrukande män - känner skuld och otillräcklighet. Sex med närhet är en sak, sex som konsumtion en helt annan (för dessa män).

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-17 14:07

Take Aim: Självklart är det så. Men om man träffar någon och spenderar mycket tid tillsammans är det också ganska givet att man har mindre tid att konsumera porr.
Jag tror också att många som alltid vill vara uppi varandra ständigt och aldrig ha egen tid är såna som gladeligen gör avkall på egentid eller till exempel kollar på porr tillsammans. Du vet, likadana träningsoveraller.

Take Aim - Ej medlem längre2010-06-17 14:10

Larvbrud: Förmodligen *asg*

wildcard2010-06-17 14:10
Antal inlägg: 1966

MissyElliott: anledningen till det är väl som sagt att det är män som ska titta i första hand. Det är de som ska tillfredställas, sas.
Vem bryr sig då om hur killarna ser ut? Det viktiga är väl att de har ett antal hålrum att fylla?

Däremot undrar jag över varför de nästan alltid väljer det "andra", även om det som är till för saken är ledigt...

apbur2010-06-17 14:11
Antal inlägg: 9699

wildcard, som med allt annat får man ju avgöra vad som ska vara acceptabelt. Man kanske inte behöver reagera på sporadiskt tittande. Man kanske bör reagera när det sker regelbundet.
Att folk försvarar sin porrkunsumtion med argument som att det inte har en millimeter med den rådande relationen att göra är ju inte så förvånande. Antingen är man beroende, vilket förekommer ganska ofta, eller så vill man inte såra.

Hur som helst tycker jag många, speciellt män, har en väldigt slapp inställning till sitt beteende. De verkar många gånger skita blanka fan i att deras partner känner sig kränkt och sårad. Det är knappast någon hemlighet att det här med sexuellt intresse för andra är en väldigt känslig fråga som man bör vara ytterst försiktig med i en relation. Att börja gapa om att man minsann har rätt att kleta ned datorn eller fjärrkontrollen, för att alla minsann gör det, är inte så smart om man vill ha en fungerande relation.

Just porrfrågan verkar man villig att lägga över allt ansvar på den som känner sig åsidosatt och kränkt. "Jag älskar porr, ta mig som jag är. Det är ditt problem om du inte kan acceptera mina intressen som går ut över dig."

Ovetrampolin2010-06-17 14:11
Antal inlägg: 35

Larcbrud det hete inte träningsoveraller utan husvagnsmoking!

wildcard2010-06-17 14:17
Antal inlägg: 1966

apbur: ja, det vore nog inte lika acceptabelt att man tar sig sjutton groggar varje kväll och påstå att ens partner skall acceptera det.

Jag är inte emot porr i sig, jag är emot den kvinnoförnedring som den trots allt för med sig.

Jag har inte heller något emot om min partner tittar på porr någon enstaka gång men om det blev oftare skulle jag nog faktiskt fråga mig om det är något som saknas i hans liv.
Och: ja, han har stark sexdrift men den används till min fördel, tack och lov.

Snygga tjejer i filmer förresten? När jag ska gå och lägga mig och min gubbe visslar till när kläderna faller, så känner jag mig precis så snygg som jag bara kan...
=)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-17 14:17

Ovetrampolin: Förlåt, jag som är white trash borde ha uttryckt mig bättre.

Apbur: Hahaha. Instämmer.

MissyElliott2010-06-17 14:20
Antal inlägg: 125

jag har EN vän som är frispråkig och säger att hon gillar porr, och jag blir nästan lite generad när hon talar så öppet om allt, trots att jag själv tittar gärna på porr och är frispråkig i min relation. Detta beror på att vissa saker kan jag diskutera med mina vänner och andra, såsom porr tex, tycker jag är intimt och räcker bra att prata om med min partner enbart. Och jag får för mig att jag inte är ensam, att tjejer inte pratar om detta med sina vänner, eller speciellt med killar, för att det är intimt. Kanske skam också har en del i leken, men det skulle jag säga mer om att tjejer inte pratar med sina killar om sin njutning eller sexualitet överhuvudtaget. Har tex en vän som har vänt sig till mig om råd för att fråga vad hon ska göra åt att hennes kille bara ibland fattar vad han ska göra för att tillfredsställa henne. Det är just för att hon inte vågar prata med honom direkt och säga hur hon vill ha det som hon vänder sig till en vän. Samtidigt förklarar hon att hon helst vill att han ska förstå hennes vinkar tex när hon stönar högt, att det är något han ska fortsätta med. Så att hon inte ska behöva säga det för det verkar ju jobbigt! Fast jag har sällan mött en kille som inte säger vad han föredrar i sexlivet.....
Så jag vill gå i fronten för att tjejer i överlag ska vara mer öppna mot sin PARTNER, det är väl det som är det viktiga, inte att vara öppen om allt mot alla?

wildman2010-06-17 14:30
Antal inlägg: 3860

Sylvia
"2) Nej, tjejer gillar inte porr i samma utsträckning (Ja, det är en generalisering så bemöt gärna påståendet som ett sådant. Betackar mig för "...men jag gillar faktiskt!".) "

Det är möjligt att du har rätt, men min erfarenhet är att det är fler tjejer än vad man kan tro som faktiskt gillar och konsumerar porr. Däremot är det fortfarande (tyvärr) mer tabu för tjejer och således är det nog färre som pratar och erkänner det.
I min arbetsroll så "haffar" vi ju porrsurfare och där är det ingen tydlig viktning mellan könen, men dock en liten övervikt åt det manliga hållet.

Utifrån min egen erfarenhet så verkar dock tjejer tända mer på "lättare" bilder och text där killar är mer grafiska. (Väldigt generellt)

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-06-17 14:42

"Fler än man kan tro" - visst, det har du säkert rätt i. Men om man kunde kartlägga porrkonsumtionen hos landets alla kvinnor och män så är jag övertygad om att min tes skulle styrkas. Vad man vet är ju att mäns sexualitet lättare triggas igång av visuell stimuli (nyckelretningar som bröst, mun, ända), medan kvinnor generellt är behöver fler stimulans av fler sinnen - en helhetsupplevelse. Våra hjärnor är ju lite olika, men det är en helt egen ( för somliga kontroversiell) diskussion. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?