Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-21 23:58 | |
![]() | Ja för Fredde är en väldigt sparsam kille. | |
| le-lou | 2010-06-21 23:59 | |
![]() | Spara måste vi göra, hur ska man annars ge bidrag till den som behöver ? Växer pengar på träd? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 00:09 | |
![]() | Jag var ironisk. | |
| massaprov | 2010-06-22 00:10 | |
![]() | Miljöpartiet skulle jag tro, faktiskt :) | |
| abh80 | 2010-06-22 00:32 | |
![]() | Blir SD här för att få upp intergrationsfrågan på tapeten. som jag ser det är det är det enda partiet som konstaterar hur det ser ut på många håll i landet med segregration våld och utanförskap Hadde nog blivit socialdemokraterna annars | |
| kolbjörn | 2010-06-22 01:19 | |
![]() | rödgröna röran lutar det åt. | |
| YamahaJet | 2010-06-22 05:24 | |
![]() | Hur har man lyckats inbilla sig att vi har en bra sjukvård till en billig peng? Det är väldigt tråkigt att en sådan person ska ha en lika röst lika värd som någon som kan räkna. Det är även intressant att man i Sverige som enda land i världen kan vinna val på höjda skatter. När vi redan har världens högsta skatter. Det torde vara en stark indikation på att de tärande har blivit fler än de närande i samhället. | |
| Keiward | 2010-06-22 08:25 | |
![]() | SNoosy: En större stat är inte en bättre stat. Det säger sig självt att en verksamhet styrs effektivare i privat regi än i statlig. Det räcker att man tittar på ekonomistyrningen hos de båda alternativen. Till att börja med är offentliga institutioner totalt ohotad när det gäller konkurens och fri från förbättringskrav liknande den i privata sektorn. Det finns inga som helst incitament för tjänstemän i offentliga myndigheter att tänka sparsamt när det gäller förvaltningen av våra skattepengar. Snarare tvärtom för att fylla upp budgeten och den fördelning av kapital som tilldelats en vilket har resulterat i överflödiga lyxprojekt hos flertalet kommuner med överskottet. Om man inte har spenderat alla pengar leder det bara till att man får en mindre kaka vid nästa budgetförhandling. Detta leder till enorma slöserier och ineffektivitet och därmed ”låg verkningsgrad” på de pengar vi stoppar in i vår stora, byråkratiska statsapparat. Ett bra bevis på detta är utbildningssektorn. Sen vågen av nystartade friskolor uppstod blir det allt tydligare hur de statliga alternativen blir utkonkurrerade. Att friskolorna går med vinst är bara ett tecken på nödvändig rationalisering och ifrågasätter om inte skolpengen borde minskas? Är det verkligen så sunt att låta kommunala hobbypolitiker, etc. förvalta våra surt förvärvade pengar? Mona Sahlin har fel, det är inte häftigt att betala skatt! Tvärtom, det är kapitalförstörelse (till viss del).. | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2010-06-22 08:42 | |
![]() | Snoozy - Mona "stadsminister" vilken stad då ? Köping kanske - såg ett tv-årogram därifrån - hon verkar passa in bland dem!! | |
| SethGecko | 2010-06-22 09:57 | |
![]() | kommer SD in i riksdagen kommer jag undersöka möjligheten att söka lärarjobb utomlands. för övrigt håller jag med -NOUBA- i det mesta. att påstå att folk VILL leva på bidrag och allmosor är befängt och visar bara på vilket människoförakt ni besitter. | |
| kolbjörn | 2010-06-22 10:10 | |
![]() | härlig retorik där, yamaha. de sjuka=de tärande? | |
| regression | 2010-06-22 10:16 | |
![]() | Jag skulle gärna leva på bidrag och allmosor om alternativet vara att jobba för en låg lön i ett yrke jag hatade. | |
| Mayha | 2010-06-22 10:22 | |
![]() | EN TANKE JAG HAR ÄR DENNA: Om de ekonomiska klyftorna mellan män och kvinnor såg annorlunda ut, om kvinnor hade en bärande ekonomi skulle minst 75% lämna de män de lever med idag. Väldigt många av mina vänner/Vänninor stannar bara hos sina män för att de inte klarar att bära ett hushåll själva. Vad säger ni flickor är det inte så? OBS! Jag är ingen kvinnoaktivist och jag älskar män men nog skulle jag vilja öppna en väg för att kunna bära min egen ekonomi. | |
| Mayha | 2010-06-22 10:27 | |
![]() | regrission: Jag läste just ditt inlägg och du krossar mitt hjärta och bevisar min tes om att egen tjänad peng förvaltas med respekt. Bidrag skall vara för dem som inte har ett alternativ typ sjukdom ensam mamma/pappa mm. Inte för att man inte gillar ett jobb, vilket bull. Det är precis den inställningen som gör att ekonomin i sverige suger. Personligen tycker jag att den personliga värdigheten försvinner i det du säger, patetiskt!! | |
| regression | 2010-06-22 12:08 | |
![]() | Herregud vad man krossar hjärtan och får folk att tugga fradga i den här tråden genom att säga de mest banala saker. Jag kan väl trösta dig med att jag aldrig kommer att hamna i en sådan situation. Jag hatar för få jobb. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 12:21 | |
![]() | Yamahayet: Jag skulle tro att det beror på att vi faktiskt har en stor del av befolkningen som ställer sig positiva med att dela med sig. Man får inte glömma att alla pengar tillfaller samhället man lever i, vilket också gangnar en själv. Jag skulle gärna betala ändå mera i skatt! | |
| regression | 2010-06-22 12:27 | |
![]() | -NOUBA- Hur mycket skatt betalar du i år? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 12:36 | |
![]() | Hur ni kan tro att majoriteten av dem ni kallar "tärande" är arbetslösa och sjukskrivna för att de ogillar arbete och hellre lever på andra är skrattretande. Tror ni att a-kassa, sjukskrivning eller socialbidrag innebär ett rikt och lyckligt liv/en rik och lycklig period? Personligen är jag övertygad om att det oftast innebär en väldigt osäker och otrygg vardag med ständig ångest över framtiden. Ni generaliserar på ett makalöst vidrigt vis. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-22 12:39 | |
![]() | Regression: För lite med tanke på många av mina medmänniskors livssituation, långt över majoriteten i pengar räknat. | |
| helloerik | 2010-06-22 12:42 | |
![]() | Jag tanker rosta pa sverigedemokraterna, inte for jag sympatiserar med dem utan for det ar lika bra att kora landet i botten och borja om fran borjan... snarast. buhu skamt a sidor, vem bryr dig, tanker inte rosta i ar heller. | |