Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 113 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2010-06-28 21:36 | |
![]() | Du har rätt såtillvida slånbär att det inte handlar om straff eller skuld. Vad jag vill peka på är att det förefaller som om samtliga debattörer hur frisinnande de än påstår sig vara har en massa personer på sin lista som de anser vara diskvalificerade som sommarpratare hur intressant de än skulle tycka vara att lyssna på dem | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:36 | |
![]() | Måns, herregud... Jag TYCKER inte att det skall vara så - men så ÄR det nu. Jag skulle gärna höra random lastbilschaufför eller prostituerad sommarprata - de räcker i egenskap av sig själva om de har en story att berätta - jag vill bara inte lyssna på en dömd mördare som inte avtjänat sitt straff. Den där kransen på huvudet blir lite märkligt sned på Annika Östbergs huvud intill idel folkkära personer. Jag har inget emot Annika Östberg (förutom givetvis att hon mördat) utan vänder mig mot fenomenet att göra henne till en massmedial ikon som det är synd om. Det känns fel. | |
| Måns_E | 2010-06-28 21:36 | |
![]() | Ingsson, jag har redan läst hela AÖ-tråden. Jag skrev ungefär samma sak där. Det är bara att läsa igenom den tråden så skall du få se :) | |
| Måns_E | 2010-06-28 21:39 | |
![]() | Nu kan man väl inte bara utgå från vad man själv skulle vilja lyssna på? Jag vet förövrigt inte om en random lastbilschaffis skulle vara så väldigt intressant, även om det säkert finns en och annan som skulle kunna berätta några bra historier, och köra lite schysst country. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:40 | |
![]() | "Om AÖ gick ut i pressen och sade att hon tycker att det är okej att knäppa poliser tycker jag inte att hon skulle få sommarprata" Fast det är helt ok att hon är ett praktexempel på att folket kan ta en till sitt hjärta och att livet kan bli rätt gött ändå! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:42 | |
![]() | Du har rätt i att man kan dela upp våra åsikter i två läger: - De som tycker att graden av intressanthet räcker som argument FÖR. - De som tycker att det finns en självständig moralisk aspekt som talar EMOT. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:43 | |
![]() | Budskapet suger likförbannat! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:44 | |
![]() | Måns: "Jag vet förövrigt inte om en random lastbilschaffis skulle vara så väldigt intressant", skriver du som svar till mig. "Om de har en story att berätta", skrev jag. Om det nu gick dig förbi. | |
| Liftactiv | 2010-06-28 21:47 | |
![]() | Fel fel fel, eller nej inte fel men....... som Brasse skulle säga. Nån tycker si nån tycker så. Jag tycker inte att det är moraliskt förkastligt att låta AÖ sommarprata. Det får du, SylviaPlath, gärna tycka, men det betyder ju inte att det är riktigt. =) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:50 | |
![]() | Om jag tycker det, betyder det att det är riktigt - annars var det rätt. :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:50 | |
![]() | Sylvia = mänsklighetens rättesnöre! :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:50 | |
![]() | Är det någon som opponerar sig mot min uppdelning (av de två lägren) ovan? | |
| Minta | 2010-06-28 21:51 | |
![]() | Det finns också en självständig moralisk aspekt som talar för. Bortse nu från att hon inte avtjänat straffet ännu, utan ponera att det var avtjänat. Då är den moraliska aspekten att SR visar att det är avtjänat. Jag tror att de betraktar det som avtjänat och där hon nu befinner sig är i en utslussningsfas där hon redan råder sig själv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:52 | |
![]() | Electric: Jag har alltid varit ett moraliskt djur. Så gärna för mig. :) | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:52 | |
![]() | Jag tycker att det var en grov förenkling. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:53 | |
![]() | Minta: Varför i hela friden skall jag bortse från det som är mitt huvudargument? Hur fan menar du? | |
| Minta | 2010-06-28 21:53 | |
![]() | Det är inte bara intressant i sig, utan hon kan ha något att säga (och lära ut). (men det kanske är samma sak). | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:54 | |
![]() | Electric: En uppdelning på två rader kan knappast bli något annat än en grov förenkling. Det var kärnan i hur vi argumenterar, utan krusiduller. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-28 21:54 | |
![]() | Det finns även de som tycker att moralen talar för att AÖ ska få kunna sommarprata, likväl som det finns de som tycker att AÖ inte är tillräckligt intressant. | |
| ingson | 2010-06-28 21:54 | |
![]() | Nej Sylvia Plath, Måns har fel. AÖ förespråkarna lägger nästan alltid till att hon sonat sitt brott 30 år och att det är synd om henne osv dvs lägger även in en moralisk aspekt. Dessutom lägger de in en moralisk aspekt på andra hypotetiska sommarpratare som jag försökt visa de senaste timmarna | |