Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 316 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blankomblank | 2010-07-09 20:46 | |
![]() | TOLERANS, tro mig ska det hålla bör man kunna acceptera många irriterande egenskaper RESPEKT både själv- och mot den andra. TÅLAMOD man utvecklas i olika cykler. FÖRSTÅELSE, ingen känner din älskade så väl som du, ingen är perfekt, du ser alltså det absolut sämsta hos en människa. Det bästa visar vi ju upp för alla, speciellt i början ;) LOJALITET ids man börja om från början när man kommit så här långt FÖRSÖK HA SEX OFTA det gör män mer mjuka och öppnar upp dem känslomässigt i vardags slentrianen. Det blir alltså en god cirkel, sex till honom, ömhet till dig. Sen hjälper det om man faktiskt valt en för dig intressant person som du kan skratta med och älska men ska det hålla tror jag på dessa tråkiga ingredienser. Är på 13e året själv i mitt förhållande. | |
| La bruja | 2010-07-09 21:15 | |
![]() | Min sambo sedan mer än 25 år är latino och har kan man säga ett rätt stort behov av att ha sex så ofta som möjligt. Ett par år in i vårt förhållande så var jag som många andra inte alltid intresserad av att ha sex pga av småbarn, jobb, trötthet och vardagen i allmänhet. Jag tyckte förstås att han skulle ha förståelse för det men då han har en helt annan kulturell bakgrund så hade han svårt att fatta hur jag inte kunde vilja eller orka. Där och då var det många gånger som jag "offrade mig" för hemfridens skull då han helt uppenbarligen faktiskt mådde mycket bättre av att ha sex helst dagligen. Ganska snabbt upptäckte jag själv att det fanns stora fördelar med detta då vårt samliv istället för att läggas i träda som det gör för så många under den perioden i livet (det är ju även då som skilsmässorisken är som störst) så hölls vårt samliv vid liv och jag märkte att jag själv mådde bättre om vi hade sex nästan varje dag. Vi har fortfarande sex i princip varje dag och en närhet som är väldigt hälsosam faktiskt. Så jag måste säga att ett förhållande utan regelbundet sex verkar helt enkelt i mina ögon inte särskilt hälsosamt. Som Blankomblank skrev-det gör män mjuka och det stämmer verkligen på min i alla fall. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 21:15 | |
![]() | lift, du talar om kvantitet? det gör inte jag utan kvalitet. och att förhållandet bygger ut från den spesiella intimiteten. jag håller med pocaloca här- det är djupt. ibland tror jag att män generellt är djupare här än många kvinnor, titta på hemingway och vår älskade lundell, dom vet att kärleken och sensualiteten börjar i åtrån. | |
| Satyra | 2010-07-09 21:27 | |
![]() | blankomblank och La bruja - Ni får det att låta som att män vill ha sex medan vi kvinnor alltså då vill ha den ömhet/mjukhet som ni menar att ett regelbundet sexliv ger tillbaka från mannen?!? :-O Själv ÄR jag intresserad av sexet i sig, minst lika mycket som min partner och "ger" det alltså inte i utbyte mot annat. ;-) | |
| Liftactiv | 2010-07-09 21:34 | |
![]() | Vad är det för stenåldersresonemang - det låter som att det nödvändigtvis är mannen som ska stå för största sexintresset och kvinnor "ställer upp" för husfridens skull och det i sin tur genererar ett längre förhållande??? Och vadå "män blir ömmare och mjukare av mycket sex"? Det hajjar jag inte alls. =S | |
| La bruja | 2010-07-09 21:55 | |
![]() | Satyra-Jag var under småbarnsperioden inte jättesugen på sex men då han hade ett stort behov av det och uppenbarligen mådde vädligt mycket bättre och var mer harmonisk så hade vi sex regelbundet under den perioden då många helt enkelt låter bli pga av allt vardagstjafs. Jag upptäckte som jag skrev ganska snart att även jag mådde bra av det trots att jag inte alltid var sugen och framförallt så mådde vårt förhållande bra av det. Som tur är så är vi människor olika och har olika behov och om man hittar en som man funkar med då kan det hålla länge vilket för mig har varit viktigt. Innan jag träffade honom så hade jag haft ett milt sagt aktivt sexliv med en himla massa engångsknull och kortare och lite längre förhållanden. Den typen av förhållanden och den typen av sex är inte det jag kan bygga ett liv på. Det är absolut inge stenåldersresonemang utan ett i allra högsta grad modernt sätt att resonera-vi mår båda bra av regelbunden sex och vi har inget behov av att söka någon annanstans. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 22:06 | |
![]() | Risken att man blir bitter av att ställa upp på det där sättet känns överhängande. Ifall man inte själv hittar tillbaka till sin lust är man ju grundlurad och totalt blåst av den som tiggt till sig sex medan man varit utsliten av barnpassning och barnafödande. | |
| slånbär | 2010-07-09 22:15 | |
![]() | Men hallå-är ni läskunniga överhuvudtaget? La bruja skriver ju att hon tack vare att hon "ställde upp" hittade tillbaka till lusten igen. Hur många är det inte som ger upp just under småbarnsperioden då ingen riktigt orkar bry sig. Det är väl skitbra om folk hittar sätt att hålla glöden vid liv även om det inte funkar för alla. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 22:18 | |
![]() | Jag fattade att hon är nöjd med det men jag tycker det är ett dåligt råd generellt eftersom det är som bäddat för att man ska bli bitter om det inte funkar. Utöver det känns det som en väldigt moderlig inställning till mannen som jag personligen skulle finna mycket avtändande. | |
| slånbär | 2010-07-09 22:24 | |
![]() | Ok -är det bättre att lägga samlivet på is då? Hur många skiljer sig inte under småbarnsåren just pga av att det inte finns tid till närhet längre,eller ork? För egen del så skaffade jag barn med en man och min avsikt var från början att hålla ihop med honom vilket jag har gjort. Jag hör väl också då till dom få (antar jag) som faktiskt efter mer än 25 år tillsammans har sex nästan varje dag och mår riktigt bra av det. Fattar inte hur man kan se det som något negativt? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-09 22:28 | |
![]() | KÄRLEK PENGAR INTEGRITET VENTILATION OLIKA INTRESSEN ALLMÄNBILDNING KOMPETENS ATTRAKTION TÅLAMOD ja det finns lite att bolla med i ett förhållande. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-09 22:30 | |
![]() | HYGIEN är också viktigt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 22:34 | |
![]() | apropå att ställa upp, det är inte min grej men jag datade en kille ett tag där jag gjorde exprimentet att ALLTID ställa upp, när helst han ville. han lärde sig detta och kunde vilja ha sex om jag var irriterad på ngt tex. kille blev helt besatt av mig och försökte ta livet av sig (ja av mig också men det är en annan historia) när jag dumpade honom. jag var rätt hård mot honom i övrigt men han såg mig som en överjordisk ängel eller ngt. haha:) | |
| blankomblank | 2010-07-09 22:35 | |
![]() | Många kvinnor behöver värmas upp på förhand i förhållanden, vi vill känna oss sedda, lyssnade på och uppskattade för att hitta lust och åtrå till vår partner. Män fungerar på ett annat sätt, exakt hur kan jag inte svara på de är komplicerade i all sin enkelhet. Men jag vet att det funkar för jag har haft detta som en sista räddning en gång i vår relation i småbarnsperioden. Vi hittade tillbaka till varandra, min lust ökade ganska snabbt och förspelen minskade drastiskt från 1 timme ibland till 1 minut. Vi har definitivt bättre sam och kärleksliv på alla sätt tack vare detta. Ni med långvarande relationer som inte tror på detta kan ju ge det en månad med sex varje dag och se hur er relation utvecklas, det kommer hända spännande grejer! Det är förresten förhållanden över fem år som räknas som långvariga i min bok. ni övriga har ju säkert sex varje dag ändå;) | |
| slånbär | 2010-07-09 22:53 | |
![]() | Blankomblank-tror vi är inne på samma tankebanor där. Om man rullar runt och ger upp så är det svårt att blåsa liv i ett förhållande igen tror jag. Jg har en jobbarkompis som varit gift i tretti år och har aldrig sex längre-dom delar bara sovrum-fy vad trist det verkar. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:02 | |
![]() | "Många kvinnor behöver värmas upp på förhand i förhållanden, vi vill känna oss sedda, lyssnade på och uppskattade för att hitta lust och åtrå till vår partner." Lustkänslan infinner sig för att man har nån som lyssnar alltså? Gäller detta bara långa förhållanden som gått på grund eller alla förhållanden? | |
| slånbär | 2010-07-09 23:06 | |
![]() | Larvbrud-om du läser noga så kanske du förstår vad som skrivs. För vissa av oss så är detta en av sakerna som har gjort förhållandet till just långvarigt. Det är alltså inte ett långvarigt förhållande som "gått på grund" som du skriver utan tvärtom-det har vind i seglen!! | |
| Liftactiv | 2010-07-09 23:07 | |
![]() | ramsay "han lärde sig detta och kunde vilja ha sex om jag var irriterad på ngt tex. " F*n vilken duktig kille!! Nästan som en hund? sllånbär "Jg har en jobbarkompis som varit gift i tretti år och har aldrig sex längre-dom delar bara sovrum-fy vad trist det verkar." Haha, de kanske trivs alldeles överjordiskt bra med det??!! Speciellt om de är överens och inte den ena "ställer upp". | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:07 | |
![]() | Make it simple. mannen sitter vid datorn 17-20 frun sitter 20-00 ungarna resten av tiden | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-09 23:17 | |
![]() | lift, du läser eller fattar inte ngt av mina inlägg. men men. | |