Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 002

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:23
Antal inlägg: 496

Och jag ser inget fel i att vilja bli omhändertagen i den benämningen att man kanske väljer att vara hemmafru etc. Livet är upp till var och en, men många förtränger det i trångsyntheten.

Take Aim - Ej medlem längre2010-08-15 13:27
Antal inlägg: 460

Nilli: Ttiittii får själv förklara vad hon menade. Och om du skulle ha missat det så befinner vi oss i ett diskussionsforum där Ttiittii har gett oss rätt att tycka om hennes barnuppfostran - eftersom hon berättade om den här. Dessutom skrev hon att hon var glad att hennes dotter inte blev feminist.

Jag är feminist. Jag är fåfäng. Jag brukar låta killar hjälpa mig med att skruva ihop grejer samt bära tunga matkassar. Det har ingenting med feminism att göra.

caspersmamma2010-08-15 13:27
Antal inlägg: 175

Kläderna avgör inte personligheten. Klär gärna min grabb i rött tex och tycker det är jätte snyggt på en kille. Men tänkte mycket på färgerna när han var baby. Mest var det antingen babyblått eller babyrosa som fanns i butikerna. Men nu är han 3 och Pop har jättebra unisex sortiment.

Guanyin - Ej medlem längre2010-08-15 13:28
Antal inlägg: 1120

Då har du ju fattat grejen rätt bra ändå Nilli. Sweet.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:30

Hahah ja, ni i det här forumet tror ni har rätt och vet bäst hela tiden tycker jag det verkar som, och jag tycker det är pinsamt hur man kan tycka att det är roligt att hoppa på folk för hur de lever. Skulle vara väldigt intressant och se hur ni lever och se hur ni tar det om någon säger att ni borde skämmas era idiotfeminister, ni äcklar oss för att ni gör si och så.

Men så beter man sig inte om man har lite hyfs. Och då kan man ju undra vems uppfostran det är fel på.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:32

Ang att förklara sig själv så kan ju jag påpeka att jag säger min åsikt precis som ni säger eran. Eller hur Take Aim.

Take Aim - Ej medlem längre2010-08-15 13:33

Jag har inga som helst problem med att bli ifrågasatt, Nilli :) Hoppa på mig bara. Haha.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:34

Jag hoppar inte på, jag förklarar att jag säger vad jag tycker för jag tycker hennes sätt att uppfostra var intressant och för att jag avskyr såna människor som dömer folk för hur dom lever.

bowlorama2010-08-15 13:35
Antal inlägg: 278

Flickor/kvinnor är i majoritet på ätstörningskliniker, ja. Dom leder också statistiken för utförda självmord. UTFÖRDA. Däremot leder killarna statistiken över självmordsFÖRSÖK. Unga män mår nog lika dåligt som unga flickor.

Enligt annan statistik mår människor i vårt land ganska pissigt över lag. Mer än någonsin innan. Och vi är mer könsneutrala än någonsin. Så jag har svårt att tro att problemet bakom unga människors mentala ohälsa skulle vara spindelmannendräkter eller tiaror.

Jag är feminist. Lika lön för lika arbete. Lika värde oavsett kön. Och vill min dotter vara prinsessa så får hon vara det. Gillar min son My Little Pony så skaffar jag matchande t-shirts till mig och honom.

Over and out.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:35

Jag tycker inte man beter sig som en översittar-gud bara för att man råkar tro själv att man är störst, bäst och vackrast.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 13:36

Bra sagt bowlorama!

Take Aim - Ej medlem längre2010-08-15 13:39

Japp. Håller helt med bowlorama.

Och Nilli, jag dömer ingen, däremot tyckte jag att det sättet att uppfostra var helt förkastligt.

bowlorama2010-08-15 13:40
Antal inlägg: 278

Rättar mig själv. KILLARNA leder statistiken över UTFÖRDA självmord. Heja killar! :)

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-15 14:08
Antal inlägg: 37631

det är bra att du tar ställning och vet vad du vill.jag har vetat jämt vad jag har velat ,och det är att bli försörjd,jag förstår att det inte är gräjen för alla och respekterar det. mina söner är uppfostrde tvärt om.dvs riktiga gentelmen ,som öppnar dörrar drar ut stolen ,och det går hem ,jag skulle vara född för 200 år sedan ,med min syn,inget negativt till någon från min sida det är rolit att se andras inställning till livet ,skämmas är därimot någon´ting jag inte gör och hoppas att inte andra gör heller ,det är bättre att leva så man slipper skämmas mitt motto :behandla andra som du vill bli behandlad själv

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 14:17

Ttiittii; Skönt att du kan stå för hur ditt liv är och hur du väljer att göra!

Take Aim - Ej medlem längre2010-08-15 14:17

ttiittii: Jag har lite dåligt samvete för att jag skrev att du borde skämmas. Ber om ursäkt för det! Sedan tycker jag inte att det är något fel med att vilja vara hemmafru - det var inte det jag menade. Jag tror bara att det är viktigt att uppfostra sina barn till självständiga individer; som kan ta hand om sig själva och som inte är beroende av en man för att kunna försörja sig.

ttiittii - Ej medlem längre2010-08-15 14:19
Antal inlägg: 37631

förlåt att jag kom lite långt bort från barnkläder men det ena föder det andra,

Delicious - Ej medlem längre2010-08-15 14:20
Antal inlägg: 11661

Det handlar inte bara om kläder, men det är ju där det börjar. Nya små barn sätts på kläder. Utifrån kläderna (som visar kön om det inte är något man vet ändå) finns det vissa vuxna som behandlar människor efter deras kön. Flickor är gulliga och de ska man vara försiktig med medan pojkar ska vara tuffa och starka. Så var det under hela min uppväxt i alla fall. Det var bara killarna som fick klättra på staket och i träd medan tjejerna skulle hoppa hopprep och lägga pärlplattor.
Visst tror jag att det kanske inte är så stereotypt idag men jag tycker det är viktigt att trycka på och vrida och vända för jag vill att en tjej eller kille som växer upp ska få fler möjligheter än vad jag fick.
Det är egentligen det det handlar om, att barn ska få fler möjligheter än att göra en viss sak eller bära vissa typer av plagg.
Om jag får en dotter vill inte jag att någon kallar henne pojkflicka för att hon kanske gillar att spela fotboll och klättra i träd. Lika lite vill jag ha en son som kanske blir kallad flickpojke för att han lägger pärlplattor och leker med dockor.
Att kalla någon för pojkflicka (vanligaste och kanske endast använda ordet) betyder att det är tillskrivet pojkar att sporta och inte sminka sig. Jag tycker inte att Pia Sundhage, tidigare nämd i tråden, är en pojkflicka för att hon gör detta. Det växer inte ut en minisnopp för att hon är bra på fotboll, inte sminkar sig och är gay. Så varför kalla henne något hon inte är.
Visst kommer barnen bryta sig fri en dag men det handlar inte om det utan om hur människor kommer behandla dem på vägen och sannolikt även efter det.

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 14:20

Det var länge sedan den här tråden spårade ur!

Nilli - Ej medlem längre2010-08-15 14:21

Jag säger som jag sa igår. Tror man att det handlar om kläderna bebisarna har på sig så måste man även tro att kvinnor blir våldtagna för att dom har korta kjolar. Fattar inte hur man kan komma till dom tankarna.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?