Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 329

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-09-18 18:20
Antal inlägg: 17500

Gautama, det pågår ju en diskussion i tråden om vad som är snyggt och inte?

Att vi matas av ideal är inget unikt för 2000 talet. Ungdomar matas utifrån dagligen och det gäller ju precis ALLT. Personligen tycker jag att det finns värre saker än just utseendeidealet.
Innebär inte att jag tycker om det, bara att det är så världen ser ut.
Man får stärka sina ungar i det, precis som i allt annat man är på dem på och pratar om - sex, droger och vad det nu kan vara. Sluta curla barnen och peppa på de självförtroende - ett ypperligt försvar de har god användning av i denna grymma värld :D

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 18:21
Antal inlägg: 9204

jag delar verkligen inte synen att "... alla ska vara stöpta i en viss form får unga människor att må dåligt. Vi matas i media hela tiden hur man ska se ut för att duga. Det är det som jag vänder mig emot."

det är en MYT att unga människor mår dåligt av idealen.

unga människor som mår dåligt av att se vackra människor har problem som absolut inte bör reglera vad vi publicerar. de ungdomarnas problem har med självkänsla att göra inget annat.

sen är det jobbigt att vara ung, det måste jag medge. att inse att allt inte är givet just mig.

le-lou2010-09-18 18:23

ska tillägga att dotterns fröken gjorde en bra grej, hon visade den här Dove - reklamen för hela klassen just för att visa hur retucherad världen ser ut om man tittar på tv eller i tidningar.
Efter det har inte min dotter sagt ett ord om att hon är tjock, ful eller vad det nu var som poppade upp innan.
Är säker på att det kommer dippa fler gånger under hennes uppväxt ....men men, gillade initiativet från skolan i alla fall.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 18:25

katten- "men underviktiga får alltid höra att dem är sjukt smala, anorektiska, och måste gå upp i vikt typ, när dem allra flesta smala är det helt naturligt."

jag fick höra det hela tiden innan jag födde barn och blev normalviktig, faktum är att det ansågs helt ok att skrika, argumenetera och prata om det heeela tiden bland mina bekanta väninnor. gärna m rynkade ögonbryn. mådde inte alls bra av det och mörkade och förminskade mig själv. nu typ tio år senare har jag fått några små erkännanden som säger att det var ren avundsjuka och taktik.

Pottränad - Ej medlem längre2010-09-18 18:29
Antal inlägg: 4315

"Personligen tycker jag att det finns värre saker än just utseendeidealet.
Innebär inte att jag tycker om det, bara att det är så världen ser ut."

Men le-lou, varför gilla läget när man har en möjlighet att förändra.
Det är ju bland annat du och jag som bestämmer hur världen skall se ut.

Qvant2010-09-18 18:29
Antal inlägg: 6

Är man välmående så blir man snygg. Punkt.

apbur2010-09-18 18:30
Antal inlägg: 9699

Faktum är ju att tonårstjejer har lättare att leva upp till size zero än nåt ideal där man ska ha kvinnliga, mulliga former. Många växer ju fort på längden och formerna hinner inte riktigt med. Hur ska alla spetiga tonårstjejer se på sig själva när idealet är att vara mullig och ha kvinnliga former?

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-18 18:30
Antal inlägg: 675

Bitte - kul att du berättar om ditt eget exempel, grattis till din viktnedgång. En kusin till har gått igenom en gastrisk bypass och gått ner i vikt, han säger sig ha bra mycket bättre självkänsla.

Mitch - huruvida jag är ett troll eller inte kan vi väll ta i självaste trolltråden.

:€)

Helig dykare - Ej medlem längre2010-09-18 18:31
Antal inlägg: 343

Apbur, titta nu på Qvant så förstår du att jag har rätt. :-)

F I S T O - Ej medlem längre2010-09-18 18:32
Antal inlägg: 675

Bitte. Det är kul att du tar dig tolkningsföreträde utifrån ditt eget exempel, ville bara visa dig att jag också har ett eget exempel. Så jag vet lika mycket som dig uppenbarligen...

le-lou2010-09-18 18:32

Pottränad - om man hade en möjlighet att förändra - varför har det inte hänt än? Ideal har ju funnits så länge man kan minnas. Det finns ju ideal i allt, och inte alltid är det heller av ondo anser jag.
Jag tror inte på att förändra hela världen, det är ju att kämpa i motvind och egentligen vet jag inte vad det är jag ska kämpa emot? Är det själva idealet eller är det media eller internet som nu så mycket snabbare skickar ut bilderna och sprider sig?
Är det inte bättre att påverka det barn du har dig nära? Och förklara hur världen ser ut?

apbur2010-09-18 18:34
Antal inlägg: 9699

Jag skulle också gissa att size zero bottnar i nåt ungdomsideal. För vilka är det som är lite beniga men ändå kommit in i puberteten och kan betraktas som kvinnor? Inte är det folk över 30 iaf.

le-lou2010-09-18 18:34

Dängan : Du Duger - är väl ganska väl inplanterad och ändå känner vi alla att vi inte duger alla gånger. Thats life, jag väljer att inte skylla allt på media och idealen ...jag tror att det ligger i vår natur, att liksom se framåt och uppåt, att vilja ha mer och vilja ha det bättre. Att vilja se snyggare ut, nån annan förklaring till att vi missbrukar smink, hårfärger och köper kläder av senaste snitt finns ju inte?

ektis - Ej medlem längre2010-09-18 18:36
Antal inlägg: 4505

detta låter som kanske som en liten klyscha, men jag tror och tycker att skönhet kommer inifrån. känner man sig vacker blir man vacker. sedan tycker jag såklart att det är tragiskt att unga flickor och pojkar ska behöva må dåligt för att det råder ett visst ideal. det viktigaste är att vara sund, inte extrem åt något håll.

Gautama2010-09-18 18:36
Antal inlägg: 6854

"det är en MYT att unga människor mår dåligt av idealen. "

Man måste nästan ha levt sitt liv under en sten för att uttala ett sådant påstående. De flesta människor är något upplysta om att så är fallet.

Pottränad - Ej medlem längre2010-09-18 18:37
Antal inlägg: 4315

"Pottränad - om man hade en möjlighet att förändra - varför har det inte hänt än?"

Därför alltför få engagerar sig på riktigt. De stretar hellre på i motvind, som du gör.
Det är jobbigt att engagera sig och kräver en del, men att stillatigande acceptera saker man egentligen finner oacceptabla, för att man är bekväm (?) är lite oansvarigt, tycker jag.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 18:37

ungdomsidealet, det är en poäng. ett ganska naturligt ideal.

le-lou2010-09-18 18:38

Potttränad - varför går ni inte i bräschen för då? Sluta att använda saker som förskönar er då. Om ni är ute efter att verkligen visa hur kvinnor ser ut.

ramsay - Ej medlem längre2010-09-18 18:38

för ungdomen då. oftast när folk hävdar att ungdomen mår dåligt så är det gamla människor som jämför sig med ideal de inte kan matcha.

le-lou2010-09-18 18:39

3 t:n var ju inte medvetet förresten.

Vilka här använder push up? eller smink? färgar hår?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?