Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Midna79 | 2010-09-20 18:34 | |
![]() | Ja man kan verkligen undra om det inte fifflats i valberäkningen, med tanke på att sossarna fått regera så länge som de fått. | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:34 | |
![]() | stansjaern, det finns nog en mening med det också. Fråga dom som vet. Inte mig! | |
| lightningpaw | 2010-09-20 18:36 | |
![]() | Snoosy: hallå, fiffel kring röstningen kom igen... låt SD står för paranoian i politiken | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:36 | |
![]() | midna, tack för att du meddelar vad du röstar på :) | |
| Gautama | 2010-09-20 18:37 | |
![]() | Aldrig att jag blir så dålig förlorare så jag inbillar mig att det fuskats. Bara att erkänna sig besegrad och inget annat. Vi, rödgröna har inte gjort ett tillräckligt bra val och övertygat väljarna helt enkelt. Släpp konspirationsteorierna Snoosy:-) | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:37 | |
![]() | lightning, det kanske ligger något i att SD fått mandat också. Tyvärr. | |
| CarlH2O - Ej medlem längre | 2010-09-20 18:37 | |
![]() | OK, då förstår jag hur du menar, mishizaki. Och helt klart är det så, att aspekterna du räknar upp är delar av det stora "immunförsvaret". :) Jag skulle även vilja tillägga att delar av rasismen kan ha sitt ursprung i ren lättja. Vi människor är till vissa delar ganska bekväma av oss. Vi o.r.k.a.r inte ha förståelse för sådant som känns främmande - det kan många ggr vara mycket mindre ansträngande att hålla sig till/söka sig till det invanda. Vi har inte tålamod att lyssna på någon som talar svenska med brytning mm, mm. Men jag vill gärna tro att det finns plats för alla och att alla behövs. | |
| Midna79 | 2010-09-20 18:37 | |
![]() | Snoosy - det var ett ironiskt inlägg, naturligtvis. Men jag skäms verkligen inte för att jag inte röstat på sossarna. Det kanske ändras i framtiden, beroende på hur partierna utvecklas. | |
| lightningpaw | 2010-09-20 18:38 | |
![]() | hur mernar du nu snoos? | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:38 | |
![]() | Gautama, tyvärr är det så att vi lever i en värld där man kan tjäna pengar på det mesta. Så man vet inte vad man ska tro. men du har rätt. Dumt att fördjupa sig. Bättre att erkänna sig besegrad. | |
| janne121212 | 2010-09-20 18:39 | |
![]() | Jag menar att du kan bli den förste som står tillbaka mishizaki | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:39 | |
![]() | lightning, vi lämnar det. Det tjänar inget till att luska i något vi inte har några konkreta svar kring. | |
| Snoosy | 2010-09-20 18:45 | |
![]() | Tråkigt är det iaf. Att vi går mot ett hårdare sverige. Ett Sverige där klasskillnader står på vardagsmenyn. Där ännu fler tvingas leva som hemlösa. Kriminaliteten kommer öka ännu mer. Folk kommer må dåligt över att leva i ovisshet när dom förlorar sitt arbete eller skadar sig i en olycka. Välfärdssamhället är på väg mot stupet! | |
| mishizaki | 2010-09-20 18:53 | |
![]() | jag vet inte var mina onda tår finns riktigt. jag skulle kunna välja att bo i Rinkeby, men bor av bekvämlighet i Sundbyberg. där har jag svårt att lämna plats måste jag erkänna. I arbetslivet tror jag dock inte att det är svårt- det är alltid vitaliserande med nytt blod. | |
| elbin1 | 2010-09-20 18:54 | |
![]() | Jag antar att du Snoosy lever på nåt annat än lön eftersom du uppenbarligen inte förstått att de som arbetar fått rätt mycket mer i plånboken varje månad? | |
| CarlH2O - Ej medlem längre | 2010-09-20 19:01 | |
![]() | mishizaki, om du inte känner av några onda tår så kan det helt enkelt bero på att du inga sådana har. :) För tack och lov så finns det gott om folk här i landet med - faktiskt - helt smärtfria tår. ;) | |
| remvanrijn | 2010-09-20 19:05 | |
![]() | Snoosy, att det stod flest människor runt de rödas valstugor betyder inte med automatik att de oxå röstar på dessa partier. De ville kanske bara höra vilket dravel som förkunnades av Mona Stahlins parti , eller så var det förnuftiga människor och röstade de på annat än vänstern efter att ha hört deras valfläsk. I de skånska kommunalval kan jag nästan uteslutande se att V backar 0,5 -1,3 % samt att S tappar mellan 4-6 % i de flesta kommuner :-) | |
| mishizaki | 2010-09-20 19:07 | |
![]() | det är väl så att man tänker fram ett moraliskt ideal och sen checkar man upp hur mycket av detta man kan stå för i verkligheten. | |
| Snoosy | 2010-09-20 19:15 | |
![]() | elbin, jo jag får lön. | |
| CarlH2O - Ej medlem längre | 2010-09-20 19:16 | |
![]() | "det är väl så att man tänker fram ett moraliskt ideal och sen checkar man upp hur mycket av detta man kan stå för i verkligheten." Ja, att ägna sig åt ärlig självgranskning lite då och då är ytterst hälsosamt för både individen och dennes omgivning. | |