Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 357

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-09-21 11:02
Antal inlägg: 17500

haha, jag visste inte att Ian Wachtmeister är personlig rådgivare åt Åkesson :D - humor ju!
www.dn.se/nyheter/va...-1 .1174361

lotus lotus - Ej medlem längre2010-09-21 11:25
Antal inlägg: 81

Bra, le-lou :). Då fick jag svar på det. Lustigt, vi diskuterade faktiskt här hemma igår vem som har hjälpt partiet i vilken approach de skall ha för att bli mer framgångsrika än Ny demokrati.

Lika bra2010-09-21 11:42
Antal inlägg: 437

light
Jag försvarar inte attackerna mot SD och skulle själv inte ta del i en sån verksamhet, men jag ser helt klart en poäng med det.

Det är bra att stigmatisera SD-röstare och deras medlemmar, på så sätt kommer endast "den hårda kärnan" att orka företräda partiet. Den hårda kärnan är ett gäng jävla idioter som härstammar direkt från vitmakt-rörelsen. Dessa nötter kommer inte att kunna utgöra ett seriöst politiskt alternativ.

Politikerna i riksdagen står inför en loose-loose-situation. Om de vägrar samarbeta med SD vinner partiet sympatisörer på grund av martyrskap och om de samarbetar med SD vinner partiet en legitimitet som det inte förtjänar. Ibland kan den utomparlamentariska vägen vara ett bra medel att ta till.

lightningpaw2010-09-21 11:55
Antal inlägg: 380

jag kände ett visst hopp när jag såg att Ian var rådgivare..

lightningpaw2010-09-21 11:57

www.expressen.se/nyh...ch tmeister

hm...

Locomondo - Ej medlem längre2010-09-21 12:14
Antal inlägg: 3768

Polisen i sthlm har haft en hel del framgångar mot gängkriminaliteten de senaste åren. Deras taktik har varit att ständigt övervaka de kända medlemmarna och att rutinmässigt stoppa och visitera de, deras bilar och ev andra personer de har setts tillsammans med.
Allt för att störa de i deras verksamhet då man vet att de begår brott men kanske inte alltid har hunnit förbegå brotten innan de sker.

Saxat från polisen.
"Personerna på listan är föremål för offensivt uppsökande polisarbete för att försvåra och förhindra grova brott, till exempel genom återkommande person- och fordonskontroller."

På detta sätt har de lyckats stävja rekryteringen av nya medlemmar som inte orkar med den ständiga övervakningen och brotten har minskat.

På samma sätt borde man kunna övervaka SD och deras medlemmar? Inte genom trakasserier men genom att belysa deras underliggande agenda och lyfta fram vad det är för personer som är med i partiet och var de (vilka grupper) härstammar ifrån.

Listan som nu cirkulerar är ett exempel. Det var förvisso fel att hacka sig in och sno den men om de nu inte vill visa att de är medlemmar av ett sånt parti så måste de väl själva tycka att det de står för är lite fel?

Så de kanske bara behöver lite hjälp och stöd att lämna partiet och dess åsikter? =)

lightningpaw2010-09-21 12:22

Nä, låt dem vara i fred. Det tar ju också all mediauppmärksamhet från vad de pysslar med själva. Nu ska vi bara vänta på att de nya riksdagsledamöterna börjar säga märkliga saker.

le-lou2010-09-21 12:57
Antal inlägg: 17500

Ni som röstar SD - tycker ni verkligen att det är rätt att man ska pröva en invandrares "rätt" att bo här en gång varje år? Det skulle innebära att min pappa under 10 års tid skulle få gå och få sin rätt prövad att bo här i det förlovade landet. Min mamma också för den delen. SEN hade de fått skriva på sin "lojalitetsförklaring" och samtidigt tvingas avsäga sig sina ursprungliga medborgarskap. Det är antingen eller serru!

Ett annat korkat exempel: Gifter man sig med en utlänning och han/hon flyttar hit - man skaffar barn och sen efter ett par år så skiljer man sig - med SD:s politik så tvingas då denna samma mamma eller pappa att flytta ut från landet eftersom att ha barn är inget skäl till att få stanna.

Gifter jag mig med en utlänning som invandrar blir jag dessutom i SD:politik en "anknytningsperson".
Då måste jag - oavsett om jag är svensk eller inte, skriva under en lojalitetsförklaring...dä r jag förbinder mig att delta i det svenska samhällslivet efter bästa förmåga och att följa svenska lagar och regler. Jag har två frågor:

Är det inte så att bara man BEFINNER sig i ett visst land - så är det just det landets lagar och regler som gäller? Eller vet SD nåt jag inte vet?

2. KAN det innebära att jag blir bötfälld om jag inte hoppar små grodorna på midsommarafton?

Hur ni kan stödja en sån politik är en gåta. Har ni verkligen läst hela partiprogrammet? Eller bara första, kanske andra länken på deras hemsida?

Detta är också bra:

"För att undvika att epidemiska farsoter som HIV och tuberkulos sprids i vårt land skall även obligatoriska tester för dessa sjukdomar lämnas av den som söker asyl eller uppehållstillstånd."

Ni kan väl börja med att hiv-testa alla UTLANDSRESENÄRER också då. Varje jäkla unge som far iväg på språkresa ska testas.

"Genom ett obligatoriskt medborgarskapstest skall man också visa att man tagit till sig det svenska språket och skaffat sig grundläggande kunskaper om svensk historia och svenskt samhällsliv"

Detta ska bara gälla invandrare men inte svenskarna själva? Inte ens hälften av oss svenskar skulle själva klara ett sånt test.

Locomondo - Ej medlem längre2010-09-21 13:19
Antal inlägg: 3768

Och vissa hävdar fortfarande att det inte finns några nasse-kopplingar?

Nimaquee2010-09-21 13:21
Antal inlägg: 128

Det är vidrigt att SD kom in i riksdagen! Och farligt. Sämre vetandes kan ju faktiskt tro på något som J Åkesson säger.

Om ni som är missnöjda nu känner er tvugna att "missnöjesrösta" på något parti som inte redan sitter i riksdagen så kan ni väl göra det på något annat värdelöst parti?! Som Piratpartiet till exempel. Ni skadar Sverige ännu mer än vad det blå blocket redan gjort!

Om det nu är så att folk är idioter tills de bevisat motsatsen, så ser det inte bra ut för oss svenska medborgare. Nästa chans att visa oss vettiga och smarta kommer inte förrän om fyra år igen.

Börja med att peta ut SD ur riksdagen.

Sedan kan vi ju försöka att inför mycket mer av ordet SOLIDARITET i folkstugorna och "lyxvillorna" igen! Ett ord som förlorat all mening sedan Fredrik Reinfeldt och hans kumpaner började använde det.

Satyra2010-09-21 13:22
Antal inlägg: 4561

le-lou - "2010-09-21 12:57"

För en gångs skull gillar jag faktiskt ett inlägg skrivet av dig.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2010-09-21 13:43
Antal inlägg: 493

´Lika bra´ skrev:"Politikerna i riksdagen står inför en loose-loose-situation."
Nja...S regerade mesta av tiden i minoritet, dvs med vpk:s stöd som inte fick statsrådsposter. Mona S har indirekt sett deklarerat att s hellre kommer att lägga ner röster än att riskera att bilda majoritet med sd och fälla sittande regering och sen förknippas med sd. Detta är som många ser det konsekvensen av att "inte ta i dem med tång" och alliansen kan med relativt lugn bilda regering, tom utan mp.

För övrigt vill jag framhållla att Gud är bättre än sitt rykte, t.o.m. god. Att det trots detta finns lidande kan ytterst härledas till missbruket av vår fria vilja.

Lika bra2010-09-21 13:51

Epsilonnoll
Nu läste du nog inte mitt inlägg så noggrant. Jag är väl medveten om att det går at regera med minoritetsregering och instabiliteten som alla pratar om och ansvaret som Åkesson nämner är rent skitsnack. SD kommer inte att få en vågmästarroll.

Loose-loose-situationen har inget med det att göra. Det jag menar är att oavsett om man väljar att utesluta SD eller ej så förlorar partierna "kampen" mot SD. Uteslutar man SD ur ett samarbete spelar de på martyrrollen och vinner sympatier bland "folket" och samarbetar man med partiet ger man SD legitimitet och de får på så sätt fler sympatisörer.

Lika bra2010-09-21 13:54

För övrigt gillar jag också ditt inlägg le-lou, väl skrivet!

Tyvärr har väl inte folk som röstat på SD en rationell tanke bakom sitt val, snarare ett missnöje med utvecklingen av Sverige i allmänhet och integrationen i synnerhet.

Gautama2010-09-21 14:10
Antal inlägg: 6854

Det är inte lite krav Jimmy Åkesson ställer på de invandrare som kommer till Sverige. De ska lära sig Svenska språket (håller jag med om att det vore en fördel). Men sen anser han att de ska lära sig svenskarnas sociala koder och kroppsspråk??!!
WTF!!snackar han om puckot?

EpsilonNoll - Ej medlem längre2010-09-21 14:14
Antal inlägg: 493

´Lika bra`- Ursäkta mej, du har helt rätt!

Palini2010-09-21 14:15
Antal inlägg: 1381

Haha, men sjörövarspråket och skånska, då? =)

lightningpaw2010-09-21 14:20

gautama: de där kurserna i svenskt kroppsspråk skulle man vilja se... KFI. var sa han detta nånstans?

Måns_E2010-09-21 14:21
Antal inlägg: 12045

Jag undrar lite över hur man som svenskalärare lär ut olika dialekter, och är det verkligen av så oerhört stort intresse för en norrlänning att känna igen olika skånska dialekter? Och skall verkligen alla svenskar lära sig Ångermanländska, det verkar ju ganska jobbigt, och är det något som man som svensk verkligen behöver?

Innebär det förövrigt att alla skolbarn skall läsa samiska i skolan? Nä just det ja, de är nog vid närmare eftertanke inga "riktiga" svenskar.

lightningpaw2010-09-21 14:30

apropå le-lous inlägg 12:57, det verkar ju helt enkelt som de bara vill göra det så besvärligt att vara här om man är utlandsfödd att man inte vill komma hit överhuvudtaget. I stället för att stå för ett totalstopp för invandringen, gör man klimatet så obehagligt att det i praktiken innebär just det iallafall.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?