Spelrum
Giraffen41
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2010-10-14 21:17
Antal inlägg: 3340

MiniLudd: "Problemet" är att FAKTA inte per automatik utesluter att det fortfarande kan existera andra verkligheter där andra premisser råder.

Larvbrud: Jag kan tänka mig att allt det där är väldigt upplevelsebaserat och vad baserar du din egen verklighetsuppfattning på om inte allt det du har upplevt?

Tvärsäkra bevis är nog en rätt ovanlig grej generellt.

mishizaki2010-10-14 21:52
Antal inlägg: 2533

Det är klart att alla har en egen verklighetsuppfattning, men det betyder ju inte att den är sann. En psykos t ex. är i den meningen sann eftersom den är sann för personen i fråga. Det vore ju kusligt om en persons uppfattning om verkligheten skulle bli giltig för alla. Då är vi inne på sekterism och maktmissbruk. "Jag upplever att Jesus kommer 3 oktober 2012. Ni som tycker det samma som jag får vara med och möta honom." "OK, det verkar schysst. Jag hänger på och tror på det du tror".

apbur2010-10-14 22:03
Antal inlägg: 9699

bittekrstd, hur kan man tycka att det är naturligt att bo tillsammans med en främmande, förståndshandikappad 20-åring som man inte kan kommunicera med och som vistas där trots att han inte blivit inbjuden? Någon som dessutom gjort sig skyldig till mordbrand.

Om man nu är helt övertygad om att det är så så förstår jag inte att man står ut. Varför bemöda sig att dra för gardinerna så man slipper insyn när man har en mentalt efterbliven 20-åring i hasorna hela dagarna?

pion ekrot2010-10-14 22:12
Antal inlägg: 3340

mishizaki: Vet inte riktigt vem eller vilket inlägg du vänder dig till men jag skrev "verkligheter". Inte "verklighetsuppfattningar ".

__1__ - Ej medlem längre2010-10-14 22:37
Antal inlägg: 1103

Till er som träffar gamla döda släktingar stup i kvarten säger jag bara...

...starta alltid dagen med ett haldolleende.

www.fass.se/LIF/prod...oc TypeID=5

Jumanjia2010-10-14 22:51
Antal inlägg: 539

Larvbrud:: svar till dig som hade "det klart var nålen och tråden kom ifrån" Jag vet inte om jag måste skriva det igen. Jag ägde inga vita kläder vid de tillfället. och tråden som satt trädd i nålen var ca 10 cm,. en vanlig synål så det utesluter din teori med att svepas med en vit socka. eller så.. nål eller inte.. men jag ser nog skillnad på en tråd från en "socka" och en sytråd..

Jumanjia2010-10-14 22:54

Jag håller också med folk som skrivit tidigare på denna tråd. Ni som inte tror på övernaturliga, varför sitter ni på den här tråden? starta en annan tråd...

Jag tycker det är intressant att läsa om folk som HAR varit med om några oförklariga saker, inte det andra som skrivs här..

_abc_2010-10-14 22:58
Antal inlägg: 2200

Jag eller någon annan skulle kunna skapa en raljerande tråd som ett motstånd till detta ni troende tar upp i denna tråden. Med titeln "man-bear-pigs", finns de?

Samma argument och historier som ni tar upp här skulle troligen fyllas i den med. Men jag tror inte att någon här skulle säga att de trodde att "man-bear-pigs" finns. Det har bara med att det finns fler som delar er illusion/vanföreställning om att ni elle rnågon annan kan prata med spöken eller sett ävlor dansa i dimman. När fler delar sin illusion (RELIGION) tar folk dumt nog det för sant. En masspsykos.

Jumanjia2010-10-14 23:00

Men vilken tur att DU finns abc och DU har alla "rätta" svaren,,!! hallelujah!

_abc_2010-10-14 23:00

Sedan är jag seriöst övertygad om att några av de som nämner att de faktiskt helt klart är säkra på att de sett vålnader eller dylikt har något fel i hjärnan eller kroppen som framkallar dessa hallucinationer/vanförest älningar. Ni borde uppsöka läkare, jag är seriös för vad jag läst så har jag för mig att det kan röra sig om livshotande saker man har fel på i hjärnan när sådana symptom framkallas. Jag dumförklarar er inte eller försöker vara rolig utan är som sagt seriös.

_abc_2010-10-14 23:01

jumanjia: Men varför ska du tro på någon som säger att denne ser spöken/troll/döda om du inte lika blint litar på mig om jag säger att jag ser man-bear-pigs överallt?

Jumanjia2010-10-14 23:05

Jag har aldrig sagt eller skrivit att jag tror på sånt eller hur? jag skrev att jag tycker det är INTRESSANT att läsa andras historier och sen kan jag bara utgå från mig själv och bilder och upplevelser.
och det här med dina manbearpigs du håller på och skriver om.,.. där är det du som spelar dum och gör bort dig själv..

tina_xx2010-10-14 23:05
Antal inlägg: 133

Om alla som varit med om oförklarliga ting skulle vara i psykoser så hade psykklinikerna varit duktigt mycket mer överfulla än vad de redan är :-)

tina_xx2010-10-14 23:05

Håller helt med dig Jumanjia. I deras "jakt" på att förlöjliga oss som är intresserade gör de bara bort sig själva.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-14 23:21
Antal inlägg: 4050

"Larvbrud:: svar till dig som hade "det klart var nålen och tråden kom ifrån" Jag vet inte om jag måste skriva det igen. Jag ägde inga vita kläder vid de tillfället. och tråden som satt trädd i nålen var ca 10 cm,. en vanlig synål så det utesluter din teori med att svepas med en vit socka. eller så.. nål eller inte.. men jag ser nog skillnad på en tråd från en "socka" och en sytråd.."

Jag menade inte att tråden skulle komma från sockan utan jag försökte förklara att trådar och nålar kan flytta sig runt i hemmet genom att man kliver på dem eller att de fastnar i kläderna man bär.
Har inte påstått att du trädde nålen. Du kan ha fått med dig den utifrån eller så kan den ha legat trädd med vit tråd bakom en list när du flyttade in i ditt boende. Det hade varit en mer fantastisk berättelse om det plötsligt hade stått en stor blomvas framför din dator.

UltraVires2010-10-14 23:24
Antal inlägg: 11

Sänker man sig till manbearpig "half man, half bear... and half pig!", så stärker man ju knappast sina argument. Dock tycker jag inte att vi förlöjligar oss genom att försöka sticka hål på era argument, det är sånt en debatt går ut på (även om en debatt inte var syftet är det en nu).

Tina_xx - alla som har ser "oförklarliga" saker har inte nödvändigtvis psykoser bara för att de inte förstår vad de eventuellt har sett. Dessutom är det uppenbart att inte alla med psykiska problem besöker psykolog.

Anledningen till att en sån här debatt uppstår är att den ena sidan tror på empiriska fakta och solida förklaringar, medan den andra sidan är mycket mer liberala med vad de tror på. Vi som tror på fakta kan ofta inte stå emot en debatt i ämnet, för vi har aldrig motbevisats. Ingenting som tros vara sk "övernaturligt" har någonsin bevisats.

Med de orden går jag och gör en macka.

LisaLong2010-10-14 23:28
Antal inlägg: 2725

Jag gillar inte ordet övernaturligt....för mig är just "övernaturliga" saker hur naturliga som helst. Jag tror dom som håller på att håna oss som tror/vet är antingen avundsjuka eller har svårigheter att se något djupare i sig själva och/eller andra

tina_xx2010-10-14 23:31

till ultravires... JAG menade INTE att dom har psykoser, däremot skrev jag det pga att ngn längre upp skrivit det...

Larvbrud - Ej medlem längre2010-10-14 23:32
Antal inlägg: 4050

LisaLong: Jag skulle bli jävligt less om nåt av mina syskon påstod att min mormor var hemma hos dem och gjorde si och så.
Förstår inte du att det även berör andra när man börjar gå ut med sina historier?
Om spöken kan flytta föremål innebär det kanske att man får se annorlunda på en del brottsutredningar.

Jag har massa upplevelser som andra kanske inte skulle förstå men jag håller käft för att få vara ifred om det är det jag vill.

LisaLong2010-10-14 23:32
Antal inlägg: 2725

mishizaki nu skämtar du väl?? epelepsi. hehehehehehhehe För det andra behöver det inte vara poltergeist man ser bara för det är en skugga, det kan vara en vanlig ande. Poltergeist brukar oftast vara VÄLDIGT högljudda med saker dom kastar omkring

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?