Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 35 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2010-10-28 00:22 | |
![]() | Och? Det är väl ingen nyhet att dold rasism finns överallt? Däremot så samlas de i större ansamlingar kring SD, som är ett populistiskt parti vars främsta agenda är att kasta ut invandrare (och framförallt muslimer). Men som sagt den stora gruppen är fortfarande lågutbildade och "misslyckade", som har lågt förtroende för etablissemanget i stort. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:22 | |
![]() | Finns säkert en del som kanske tycker annorlunda men inte vågar säga något och gå emot den ström av de som hatar sd... | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:23 | |
![]() | Ja precis som redan Resurrection har påpekat så innebär "en enig styrelse" att alla var överens, alltså att INGEN som hade beslutanderätt ville ha med Åkesson. Så var är lögnen? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:24 | |
![]() | Du ljuuuuger Måns. Du är ett troll. Kolla i Trolltider-tråden får du se. | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:24 | |
![]() | Tja kanske det, det finns säkert en och annan som inte vågar kritisera SD heller. Det var väl inte så värst mycket till argument? | |
| les fleurs | 2010-10-28 00:26 | |
![]() | Rhotheta jag känner aldrig igen när någon pratar om rinkeby, när jag träffar någon svensk o säger att jag bor i rinkeby så ser de lite rädda ut o frågar något om billig frukt. Kom igen, tror ni på allvar att mina grannar o jag inte vill jobba? att vi alla saknar utbildning och ambitioner? att vi är kriminella, knarkare, bidragstagare och har inget att erbjuda? Vad tror ni händer med barn som växer upp med den påtvingade självbilden? Välkommen till byn o träffa lite folk | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:27 | |
![]() | Det är nog sanning. Det sitter t.ex många som sympatiserar med sd men som väljer att inte dra upp detta om man sitter och pratar politik flera stycken i grupp t.ex. Det är inte alla som säger vad man egentligen tycker, speciellt inte då det gäller sd, som faktiskt är ett laddat ämne mellan många. Bara politik i sig, att diskutera kan skapa irritation och pågå i evigheter, värre när det gäller sd. Tar ju aldrig slut. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:27 | |
![]() | "Dold rasism. Allt finns överallt." Ja, det är iofs sant, men det gör inte på något enda vis SD:s fasoner mindre allvarliga, och inte heller kan det ovan användas som ursäkt för SD. De är vad de är, dynga. | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:29 | |
![]() | tina_xx: Då får du tillbaka det då, siffror på det? Det är bara spekulationer, precis som det finns SD-sympatisörer som inte vill ge sig till känna så finns det SD-kritiker som håller tyst om sin åsikt. Och med tanke på att 5.8% är ganska lite så tror jag att du har fel. Däremot så har ju SD försökt bygga en myt om att de säger vad folk inte vågar säga, vilket jag skulle säga är ren bullshit. | |
| Ronny82 | 2010-10-28 00:29 | |
![]() | Tror nog att styrelsen har funderat länge över detta. Sedan vilka ord som väljs (enig) behöver inte betyda att det var någon som ville ha dem med, vilket det troligen var. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:30 | |
![]() | Kanske, kanske inte. Sd drar upp en känslig fråga.. många tänker nog en del ang invandring men vem av dem hade velat stå och gapa om det öppet? En liten kommentar räcker för att man ska bli felstämplad som rasist. Och vem vill ha det över sig? Ingen tror jag.. eller ja kanske ngn ärthjärna. | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:31 | |
![]() | Nej enig betyder just att ingen har opponerat sig, om styrelsen har beslutat något och alla inte har varit överens så är det inte en enig styrelse. Själv så tror jag att de tog beslutet ganska fort, det kan knappast ha varit något stor fråga på dagordningen. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:31 | |
![]() | För att använda dina egna ord, ronny, "vad har du för belägg för detta påstående? Dina inlägg tyder snarare på att det är du som är förvirrad" | |
| Ronny82 | 2010-10-28 00:32 | |
![]() | Ja, du tror så mycket du. | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:32 | |
![]() | Först och främst så är det väl bra om man är någorlunda insatt innan man ställer sig och gapar om att stänga gränserna. Och ärthjärnor, jo en ganska bra sammanfattning av SD om du frågar mig. | |
| tina_xx | 2010-10-28 00:33 | |
![]() | Man vågar knappt säga något längre. Då jag påtalar att det INTE är ok att kalla min dotter HORA när hon sitter och leker i sandlådan av någon som just kallat henne det så ska jag inte bli kallad rasist bara för att den som kallade henne så har råkat vara arab 20 ggr om. Man säger till även om det hade varit en svensk. Men man kan många ggr inte öppna käften. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-28 00:34 | |
![]() | Vem säger att du inte får säga till? Det är bullshit. | |
| Gautama | 2010-10-28 00:35 | |
![]() | De får väl bjuda vem de vill till sin fest. Jag skulle inte gilla om någon tvingade mig att bjuda patraska till min fest. Jag tycker det är rätt med markeringar. Man visar tydligt att man tar avstånd från rasism. Hejja!! | |
| Måns_E | 2010-10-28 00:35 | |
![]() | Jag vågar öppna käften om någon har gjort ett uppenbart fel, och jag tror aldrig att någon har uppfattat mig som rasist. Däremot så är det ju lite rasistiskt om man tycker att folk begår fel enbart utifrån deras etniska bakgrund, vilket man ganska ofta kan skönja faktiskt är fallet. | |
| Okkervil | 2010-10-28 00:37 | |
![]() | Hehe, om man är arab 20 ggr om, då är man verkligen arab. Kan man vara mer arab än så? | |