Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cath89 | 2010-11-01 11:57 | |
![]() | Ja precis och tur det att man tränar kamsport så att man kan ta ut sin aggressivitet lite mer än andra ;) världen är la full av killar, man ska bara hitta dom som är bra typ.. | |
| Gautama | 2010-11-01 12:02 | |
![]() | Måste citera vad min pojkvän sa när han läste denna tråd. "intressant att en tråd som handlar om en kille som betett sig som ett svin har börjat handla om att skuldbelägga tjejen som kollat hans sms. Precis som att det skulle vara det värsta? Är inte det typiskt tjejer? " Kan bara hålla med honom. Och till Cath, fortsätt snoka om du misstänker något. Skäms inte en sekund för att du tar reda på fakta när du inte får det från idioten. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-01 12:05 | |
![]() | Typiskt tjejer? Tycker männen i tråden reagerat starkt mot övervakning i hemmet. Eller missuppfattade jag nu? | |
| Gautama | 2010-11-01 12:09 | |
![]() | Ja, det var vad han sa men det är egentligen skitsamma om det gäller tjejer eller killar eller båda könen. Grejen är att det största fokuset läggs på att hon kollat hans sms istället för att han har betett sig som ett svin. | |
| Saxon_x | 2010-11-01 12:10 | |
![]() | Man ska inte ta skit från någon man är tillsammans med, det där bevisar att det inte är något att ha, gör slut helt innan du engagerar dig mer och slösar mer tid. Grunden i ett förhållande är respekt och lojalitet samt pålitlighet glöm aldrig det. När man är ung är det svårt att skilja på riktig kärlek och attraktion, men man behöver nog bli blåst ett antal ggr innan man ser vad som man ska värdesätta här i livet, jag har efter många besvikelser valt att nu sluta "jaga" någon, det får komma när det kommer. Jag tror det är viktigt i början av ett förhållande att verkligen titta på hur människan är gentligen, ett bra tips är att kolla in dennes föräldrar för det är ju i första hand därifrån de fått sin moral och etik, i 99% av fallen där tex en förälder är missbrukare tex så innebär det också att de psykologiska skadorna även smittar av sig på barnen tex medberoende som det så fint kallas. Kolla om personen i fråga är omtänksam, små saker visar ofta på hur pass egoistiska de är, blir du tillfrågad när personen ska åka bort om du får följa med? ska personen på grabb/tjejträff? i ett förhållande där man respekterar varandra så gör man inte saker utan att fråga partnern o mdenne vill följa med och är denne inte välkommen av de andra så väljer man naturligtvis bort det, blod ska vara tjockare än vatten. Tyvärr har moralen och ärligheten sjunkit i detta hysteriska samhälle, men är man snäll och omtänksam så kommerden rätte till slut, det är min filosofi iaf. Tack för ordet och lycka till. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-01 12:11 | |
![]() | Håller med le-lou, och Gautamas kille i hans reflexion - helt otroligt fräckt att fokusera på ts "brott" här. Till henne vill jag säga: Bra att du följde din intuition och tog reda på att något inte stod rätt till. Jag är övertygad om att det besparar dig en hel del smärta framöver även om insikten gör ont nu. Och ja, jag talar av egen erfarenhet. SOM jag har snokat i mina dagar! | |
| Satyra | 2010-11-01 12:13 | |
![]() | Saxon - "ett bra tips är att kolla in dennes föräldrar för det är ju i första hand därifrån de fått sin moral och etik, i 99% av fallen där tex en förälder är missbrukare tex så innebär det också att de psykologiska skadorna även smittar av sig på barnen tex medberoende som det så fint kallas" Är ditt tips då alltså att välja bort en partner vars ena (eller båda) förälder är missbrukare, eller vad menar du? | |
| Satyra | 2010-11-01 12:18 | |
![]() | Sylvia - Det går också att följa den intuitionen och lämna en destruktiv relation utan att behöva sänka sig själv till snokarnivå. Vet man med sig att man är en extremt misstänksam individ som ser troll där inga finns är det väl en sak, men annars så är jag övertygad om att om man känner att ens partner inte är ärlig så är h*n förmodligen inte det heller. Behöver man verkligen leta fram bevis för det ... | |
| Gautama | 2010-11-01 12:41 | |
![]() | Man behöver inte alltid leta fram bevis men det kan vara sjukt skönt att kasta i ansiktet att man genomskådat deras lögn. När beviset står klart för dem kan de knappast neka. I synnerhet om man själv blivit misstänkt av ens partner att ljuga när det i själva verket är de som ljuger. Underbar känsla som jag inte vill vara utan. Sen lär man sig mycket på vägen, att lita mer på sin magkänsla. När man får bevis på att den stämmer. Så med tiden kanske man inte behöver snoka alls:-) | |
| Satyra | 2010-11-01 12:52 | |
![]() | Gautama - Jag förstår hur du menar, men JAG skulle inte känna mig tillfreds med mig själv om jag snokade efter bevis på det sättet. Har alldeles för mycket stolthet för det (på gott och ibland även ont ...). Så för mig skulle det inte vara ett alternativ, jag går hellre med de bevis jag redan känner inom mig, i så fall. Litat på min intuition har jag förövrigt alltid gjort och hittills har jag inte haft fel i den, mig veterligen. | |
| Saxon_x | 2010-11-01 12:52 | |
![]() | Svar till Satyra: ja det är ett utmärkt tips då 2 dåliga ingredienser ofta blir en dålig slutprodukt, hårt kan tyckas men så är fallet nästan alltid. Men som jag sagt (99%) undantag finns alltid. Det handlar om sunt förnuft och faktum. | |
| Satyra | 2010-11-01 12:55 | |
![]() | Ok, då skulle jag aldrig haft en relation, enligt ditt recept, eftersom min far var alkoholist. Är glad att inte alla resonerar som du, med andra ord. :-o ;-) | |
| wildman | 2010-11-01 13:02 | |
![]() | Men du och jag kan ju ha en relation ,Satyra, den dagen ingen vill ha oss eftersom jag också är uppväxt i en alkoholistfamilj. | |
| Cath89 | 2010-11-01 13:02 | |
![]() | Det är väl en större chans att barn till missbrukare kan hamna på samma bana, men många väljer inte samma väg som sina föräldrar för det. | |
| Saxon_x | 2010-11-01 13:07 | |
![]() | Ja satyra och wildman, vem har sagt att ni inte påverkats av era föräldrar? jag sa 99% inte 100, sedan vet jag ej hur pass ärliga ni är ute i livet eller om ni är sådana som smäller i dörrar och höjer rösten ist för att lugnt och stilla berätta hur ni känner i en relation. Det är bara ni som kan svara på om ni har ett beteendemönster ärvt av era färäldrar eller inte, jag har iaf sett samma saker gång på gång på gång med tjejer som har missbrukande eller fd missbrukande i släkten. Varför ska sanningen vara så svår? detta är inget märkligt alls utan ett FAKTUM. Det finns flera beteende mönster som brukar vara typiskt i missbrukarhem. | |
| Satyra | 2010-11-01 13:13 | |
![]() | wildman - Puh, skönt att veta att! Tack! ;-) Saxon - Klart som fan att man påverkas av sin uppväxtmiljö MEN ... det KAN ju också vara så att den påverkan gjort att man tvingats, (för att överleva), djupdyka i sin bakgrund och sig själv på ett sätt som folk utan den bakgrunden aldrig känner sig manade att göra, vilket i sin tur KAN föra med sig att man istället lär känna sig själv (och på vis även lättare förstår andra) på ett sätt som är till GAGN för eventuella partners! Alla trampar inte på i invant mönster, så att säga! ;-) | |
| Satyra | 2010-11-01 13:15 | |
![]() | Det där "att":et innan ! Tack vet jag inte varför jag la dit... Blev väl så exalterad över tanken på att det finns EN som jag kan lita till om jag skulle bli ratad av övriga, pga. min uppväxt. :-o hehe ;-) | |
| Saxon_x | 2010-11-01 13:21 | |
![]() | Du ser Satyra... indirekt säger du ju att jag har helt rätt vilket jag vet att jag har då det finns massor av fakta om just detta ämne. | |
| Satyra | 2010-11-01 13:24 | |
![]() | Ja, men du verkar bortse med den delen av faktat att vi nog är ganska många som får fördelar av att "tvingas" tänka på ett djupare plan än de med mindre komplicerad bakgrund behöver och att det i sig kanske istället gör OSS till mer pålitliga personer än övriga. ;-) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-01 13:28 | |
![]() | Om man har alkisgenen och växer upp hos föräldrar som inte missbrukar då? Kan man ha skumt beteendemönster då också eller måste det läras in? | |