Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 22:11 | |
![]() | Ja jisses Yama. Tur att det inte blev du och jag. ;D Vad hade jag fått av dig t.ex på födelsedagen? Säkert en köttbulletårta eller liknande. ;) Så, slit med hälsa, Apbur. ;D | |
| morihei_79 | 2010-11-03 22:18 | |
![]() | människan är nog en allätare i grunden .. en opportunistisk varelse som kränger i sig det som finns till hands, vare sig det är morötter, kött från fågel eller om grannen ramlat ner från en klippa och de råder hungersnöd - då äter man upp honom TILL moroten! *slurp!* | |
| apbur | 2010-11-03 22:29 | |
![]() | lillasyrra, jag brukar smyga in lite grönsaker i den helstekta grisen bara för att få föra lite statistik över tiden mellan intag, skälvande skinkor och kaskad. Det har bara blivit värre och värre för min stackars rumpnisse. | |
| soulshake | 2010-11-03 22:29 | |
![]() | är vegetarian och mår bra. och man kan vara utan kött, visst saknar man olika saker men det går över rätt så snabbt. väldigt bra för miljön också att vara vegetarian. kebab är jag mest sugen på! | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-03 22:31 | |
![]() | Drömde i natt att jag åkte tidsmaskin tillbaka till stenåldern. Inget ljug, jag lovar på YahamaJets mamma att jag besökte en stenåldersby som hade rövat bort grannbyn för att äta upp dom. Hela den intilliggande stammen låg uppradade vid brasan som prydliga grillspett texas-marinerade och inlindade i bacon och paprika. Mycket bisarr dröm. Till er som tror på sanndrömmar: jag hoppas verkligen ni har fel. Jag drar två slutsatser. Antingen var jag väldigt hungrig på när jag gick och la mig plus att det är alldeles för långt till nästa grillsäsong. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-03 22:34 | |
![]() | YamahaJet - du har frågat efter restauranger nån gång tidigare. Jag har en rekommendation - gå på Djuret i Gamla Stan och beställ ett kalvlägg som legat i ugnen i 24 timmar för 800 pix (för 2 pers). Om du gillar kött kommer du inte att ångra dig. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 22:56 | |
![]() | apbur 2010-11-03 22:29 "lillasyrra, jag brukar smyga in lite grönsaker i den helstekta grisen bara för att få föra lite statistik över tiden mellan intag, skälvande skinkor och kaskad. Det har bara blivit värre och värre för min stackars rumpnisse." *aaaasg* :D Får jag komma på middag hos er? ;) *ber jättesnällt* | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 23:03 | |
![]() | soulshake 2010-11-03 22:29 "är vegetarian och mår bra. och man kan vara utan kött, visst saknar man olika saker men det går över rätt så snabbt. väldigt bra för miljön också att vara vegetarian. kebab är jag mest sugen på!" Men varför bli veggis om du längtar efter kött? :( Tänk om din kropp kanske behöver köttet? (ok, ok, jag ser att du skriver att du mår bra av att vara utan kött, men om du ändå längtar, så...) Skulle jag _vilja_ ha kött så skulle jag utan tvekan äta det, men nu vill jag inte det. Skulle _inte_ kunna tänka mig att tugga i mig någons slaktade muskeldelar. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-03 23:06 | |
![]() | Ts lillsyrra Jag var vegetarian i nästan tio år innan jag gick tillbaka från den brungröna till den ljusrosa sidan igen. Det kan gå över. Jag upplevde aldrig att jag slutade sakna kött. | |
| le-lou | 2010-11-03 23:16 | |
![]() | jag har också varit vegetarian. Mitt förstånd räckte inte till utan jag föll för grupptrycket och det var läääänge sedan nu. Hur som, jag åt nog inte som en fullfjättrad vegetarian utan förmodligen som de flesta veggos runt 20års åldern äter. Denna kost gjorde att jag hamnade på sjukan, så bra gick det med det. Jag hade b12 brist så det tjöt i knutarna, händerna skakade, en puls som skenade och så förlorade jag temporärt synen med nästan 50 % på ena ögat. Det, mina vänner - var en skräckupplevelse. Efter turen in, kom jag hem med B12 i receptform och en tillsägelse från läkaren att börja äta kött igen. Vissa personer är känsligare än andra och kroppen kan totalhaverera. | |
| apbur | 2010-11-03 23:18 | |
![]() | Var det inte du som sa att vitaminer var skit? | |
| YamahaJet | 2010-11-03 23:19 | |
![]() | Vad var det jag sa? Just det, jag sa det. Sa jag inte? Man BLIR fucked up av att inte äta kött, man blir untermensch. Man MÅSTE äta kött för att vara stark. | |
| le-lou | 2010-11-03 23:20 | |
![]() | apbur - inte om man lider brist på det. Men visa gärna en undersökning av sveriges befolkning som visar på att vi lider brist på nåt vitamin. | |
| apbur | 2010-11-03 23:21 | |
![]() | Eh, ja, alla vegetarianer enligt dig? | |
| le-lou | 2010-11-03 23:23 | |
![]() | vegetarianer får skylla sig själv. de lider brist på väldigt mycket mer än vitaminer. Är du veggo fattar jag att du äter vitaminer, det hade jag också gjort. Jag är iofs ganska övertygad om att vegetarianer aldrig kan kompensera bristen med några piller. Min sambo äter tillskott men visar ändå på brist vid prover. Ät kött säger de till honom med men han vägrar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-03 23:24 | |
![]() | svasselisvass | |
| apbur | 2010-11-03 23:28 | |
![]() | Ok, vegetarianer lider med största sannolikhet brist på nåt enligt dig. Men eftersom de får skylla sig själva så räknas inte dem med i Sveriges befolkning. Inte heller alla andra (ganska många) som äter lite för ensidigt. | |
| miaurora | 2010-11-03 23:28 | |
![]() | Uhm, självklart får man en massa brister om man inte kan sin näringslära, vilken kost man än anammar. Jag har perfekta värden utan tillskott (även om jag under vintern knaprar lite, eftersom jag inte får i mig tillräckligt med D t.ex.) och kött är uteslutet ur min kost. | |
| le-lou | 2010-11-03 23:30 | |
![]() | men apbur sluta vara så trög. jag skriver ju i samma mening att jag fattar att veggos tar vitaminer men jag säger också att jag inte tror att vitaminer täcker upp behovet. Fanns ju en anledning till att jag BÅDE fick vitamin B12 utskrivet tillsammans med uppmaningen att börja äta kött. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-03 23:31 | |
![]() | Under mina år i vegetarbranschen har jag förstått hur uppenbart ointresserade av mat och smak vegetarianer egentligen är. Min erfarenhet att de flesta som är vegos är det på grund av politisk estetik eller så handlar det om någon slags avancerad ätstörning, men ytterst sällan om kvalitet och smak på det man stoppar i munnen. Favoriter från förr: - Kött smakar inget - det är kryddorna som gör det. - Nutanas fake-kött är riktigt gott - speciellt deras vegokorv. - Åhh vad mycket godare tomaterna är vid medelhavet när de inte behöver fraktas så långt. - Öl silas genom tjocktarmen på grisen. | |