Spelrum
Giraffen47
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade70
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2011-02-16 23:00
Antal inlägg: 24193

Du har definitivt ingen anledning att skämmas Gautama =)
Dina inlägg tyder på medkänsla, omtänksamhet och, det viktigaste, kärlek utan några dumma begränsningar.

Mouche

Gautama2011-02-16 23:05
Antal inlägg: 6854

Tack Mouche:-)

Profezzorn2011-02-17 01:35
Antal inlägg: 32

Jag är inte intresserad i vad deltagarna har för sexuell läggning, vem behöver veta? Jag stängde av i protest!

Pseudonymf2011-02-17 01:38
Antal inlägg: 8282

"Ärligt kan jag säga och det här kommer jag få skit för. Jag tror att de flesta som stör sig på detta med gayvecka är personer som stör sig på homosexuella över huvud taget."

Jag kan bara le. Skaka lite på huvudet och le lite till.

Jag har också stört mig på den där reklamen. Och det är inte alls för att jag har nåt emot homosexuella. Alla får vara som de vill, så länge det är humant och lagligt ;) Jag stör mig just på fenomenet att det ska vara etiketter på allt. Jag vill se alla möjliga knasiga, roliga, glada, kinkiga, knäppa, excentriska människor i olika program. MEN. Måste jag bli matad med deras sexuella läggning? Det gäller oavsett läggning. Hade jag vart gay hade jag nog med glädje sagt att jag "bor med min tjej/fru" a.s.o om jag gjorde det. Hade jag vart singel och gay hade jag nog inte brytt mig, eftersom fokus ligger på matlagningen :)

Usch, är egentligen för sjuk för att delta i debatter miss i nassen ^^
Ska glo på TV, packa ihop hjärncellerna och sussa!

Mindymoo2011-02-17 03:11
Antal inlägg: 1743

Har just läst hela tråden. (Jag visste inte ens att den fanns... och hade tills i dag missat gayveckan i Halvåtta.) Jisses (förlåt alla kristna) en så konstig tråd, fast rätt underhållande på sitt sätt.
Någon skrev att han/hon inte förstod "hattandet mellan att vilja bli accepterad som "normal"/"en i mängden" i vissa sammanhang och att vilja lyftas fram som en exklusiv subkultur i fjäderboans tecken i andra".
Vi är rätt många olika personer, vi som är gay. Det finns veganer, moderater, fjärilssamlare, svetsare och amatörkockar även i gayvärlden. Det är väl bara en rolig grej av Tv4 att ha just gayfolk denna veckan - inte mer med det.
Att bli etiketterad då och då har jag själv inga problem med, jag tar inte sådant på allvar. Men det finns andra som eftersträvar just "normalitet" och inte ägt en fjäderboa i sitt liv, och de kan bli stötta över en del som skrivits här.
För övrigt finns det massor av heteromänniskor som inte vill betecknas som "normala" och gärna är med i mer eller mindre larviga tv-program...

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-17 07:40
Antal inlägg: 127

igen och avslutningsvis (för min del) ; har iofs fått svar på varför, eftersom det är en gala denna vecka verkar det som. Men jag reagerade mest eftersom de gånger jag sett programmet har det varit just att människor med olika bakgrunder, ålder etc bjuder hem varandra o lagar mat, även om fokus är själva maten o inte det sociala. Då tyckte jag det var skumt att helt plötsligt ha en gayvecka. I andra sammanhang kan det ju vara både viktigt och relevant att synliggöra osv.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-17 07:49

För er som undrat, nej jag har inte problem med att personer som är gay är med. Jag undrar bara varför dom inte kan vara med på samma villkor utan måste ha en egen vecka. varför inte blanda.

Resurrection - Ej medlem längre2011-02-17 08:45
Antal inlägg: 11463

Jag tycker alla här i tråden har rätt. :) Lite löjligt (av skäl som nancy, sylvia m.fl. angivit) med gayvecka, men som sagt, vem orkar bry sig.

Bitte - Administratör2011-02-17 08:48
Antal inlägg: 24200

Har läst och funderat hade det blivit samma ramskri om man haft en vecka med hockeyspelare eller skidåkare som tema,, för det är väl precis vad det är en temavecka..

Bitte

Pocaloca2011-02-17 08:52
Antal inlägg: 2156

...precis...ett tema....
Men visst är det ofta så, att dom mest homofobiska, "skriker" mest...?!
Jag anser att vi absolut är likvärdiga, vare sig vi heter Jonas Gardell eller Ewa Attling..... =)

Resurrection - Ej medlem längre2011-02-17 09:32
Antal inlägg: 11463

vem har uttryckt homofobi som skäl för att programidén var lite krystad och löjlig?

Maja G2011-02-17 09:43
Antal inlägg: 10730

Som jag skrev tidigare så gillar jag programmet eftrsom jag är intresserad av mat.
Temaveckor i matlagningsprogram ska väl vara matteman isf?
Tex en vecka fisk,en vecka kött, en vecka veg,asiatiskt mat osv..

Jag har absolut inget emot homosexuella.Har flera vänner som är det och det är inte det väsentliga vad de har för sexuell läggning,men för den skull behöver man inte har en speciell gayvecka i ett matlagningsprogram?

Nä, fram för "vänsterhäntas vecka". Då ska ni se hur man trixar o donar med redskap som inte finns just för vänsterhänta..( ja, jag är vänsterhänt och uppfinningsrik)

slånbär2011-02-17 10:11
Antal inlägg: 5539

pocaloca-ditt senaste inlägg "Men visst är det ofta så, att dom mest homofobiska, "skriker" mest...?!" visar ju bara på att du antingen inte har läst inläggen eller så förstår du helt enkelt inte vad folk skriver. Det är nästan inge av inläggen från dom som tycker att temat var konstigt som uttrycker homofobiska åsikter. Nästan alla säger ju precis tvärtom-det har ingen relevans vilken sexuell läggning folk har i just detta programmet. Jag tycker det vore precis lika konstigt med hockyvecka i så fall. Anledningen till en temavecka i ett matprogram borde ju vara att man som en viss grupp tex latinos, bodybuilders, och liknande har en gemensam inriktning på just maten. Eller så skulle tex en litteraturvecka vara intressant med mat från litteraturens värld men då är det temat i sig som blir fokus på då det är det som gör att maten blir på ett visst sätt. Men att ha en sexuell läggning som utgångspunkt lär ju inte ha någon påverkan på själva maten för jag utgår helt kallt från att man inte har specifika preferenser vad gäller maten utifrån vem eller vad man tänder på.

sanlin2011-02-17 10:57
Antal inlägg: 1462

Helge Skoog är främsta anledningen till att jag tittar på programmet. :) Vad vore det utan hans roliga kommentarer?

Annars instämmer jag med att det är helt ointressant vilken sexuell läggning de som medverkar har. Det är ju mat det gäller här och inget annat!

Larvbrud - Ej medlem längre2011-02-17 11:01
Antal inlägg: 4050

Hör inte mat och sex ihop, särskilt för de som kommit upp i den åldern att de inte orkar sexa så maten får bli förspelet? Eller har jag missuppfattat sambolivet?

Gautama2011-02-17 11:03

Jag ser inte programmet som ett renodlat matprogram utan ett underhållningsprogram där vi får möta olika människor och se hur de bor.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-17 11:16

(upprepar men låt gå)

Jag har också uppfattat det som ett program där just poängen är att människor slumpmässigt träffas o lagar mat. Självklart får alla sorter (unga, gamla, homo, religiösa, svarta, vita, och allt samtidigt) vara med, det är just det som är min poäng.

sanlin2011-02-17 11:24
Antal inlägg: 1462

Instämmer med Nancy_B och Gautama här ovanför :)

Gautama2011-02-17 11:26

Jag hajar din poäng Nancy och jag sitter inte här och försvarar programideén. Jag säger inte heller att det är rätt att ha en gayvecka, jag bryr mig inte så mycket om just det, har ingen åsikt om just det temat heller.
Att jag halkade in här var av en helt annan anledning som jag inte behöver upprepa igen, det står klart och tydligt i mitt första inlägg varför jag började skriva här.

Men sen utvecklades ju tråden till att ta upp ämnet om varför homos syns och varför man blandar in sexuell läggning i olika sammanhang.
"när de nu vill bli behandlade som alla andra osv"

Det har varit min utgångsfråga i mina inlägg.

Nancy_B - Ej medlem längre2011-02-17 11:32

Det som har stört mig är, och du skrev nåt i den stilen, att om man stör sig på gayveckan så stör man sig på gaymänniskor. Vilken vecka ska jag vara med då, som ligger med brudar ibland?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?