Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| malgomaj | 2011-08-15 16:12 | |
![]() | Att äta vegetariskt innebär inte att man blir smal med någon sorts automatik. Jag var veggo i ca 30 år och ALDRIG smal under den tiden! Därtill innehåller den dieten alldeles för mycket kolhydrater! Vad är idelet? Boobs-on-a-stick/heroin-s lick eller en naturligt fyllig människa? Allt beror på vilket ideal som gäller i samtiden. Jag hoppas verkligen att dessa magra osunda människor slutar vara våra förebilder snart. Att vara för överviktig eller för mager är lika osunt! | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-15 16:16 | |
![]() | Jag gillar män med mage. Inte hängbuk men mage <3 Kan stå för att jag aldrig har tänt på för spinkiga eller alltför korta killar. Fullvuxna män ska det vara, har lyckligtvis en med pondus också. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-08-15 16:34 | |
![]() | Japp, pondusmage à la Jack Nicholson är fint. Dock har jag lyckats få tag på en riktigt spinkig man (som har pondus på andra vis). Jag förundras över att det genomgående tycks okej att uttrycka sig nedsättande om att vara smal, men fetma är fortfarande tabu. Har vi inte kommit längre än så? | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-15 16:45 | |
![]() | Ja men, Bowie är ganska spinkig också men med pondus som få. Eller lång och gänglig kanske man säger. Motsatsen till kort och stadig. Kanske är det någon instinkt att folk vill göda underviktiga och svälta överviktiga. Man klarar sig väl bättre ute i världen om man har vad man numera kallar hyfsad BMI. En tjej här i familjen var så tunn i tonåren och blev söndertjatad av folk som ville ge henne kostråd...Så gör man verkligen inte mot tjocka. | |
| RåzaMåln | 2011-08-15 17:00 | |
![]() | Mulliga tjejer: sari-hanna.blogspot....el ler.html Tjock tjej: blogg.expressen.se/t...si d=410599 Fet tjej: 2.bp.blogspot.com/-E...t_ lady.jpg För att folk ska sluta förväxla kurvor med fläskveck (kurvig och mullig är inte samma sak) postar jag här en bild på en tjej som är smal med kurvor. Absolut inte mullig, men SMAL med KURVOR d.v.s. höfter och tuttar: ellabellaboppen.blog...ts edd.html Får tillägga att man inte måste vara ful bara för att man är fet, tjock eller mullig. Det är ganska tråkigt att folk använder det som synonym till varandra. En tjock kille eller tjej kan ändå vara söt/snygg och en smal kille eller tjej kan samtidigt vara ful, trots den smala kroppen. Visst, jag attraheras inte av tjock/mullig/fet som kroppstyper och skulle inte så gärna ha sex med någon med den kroppstypen, vare sig tjej eller kille, men för den sakens skull behöver jag inte säga att tjock är detsamma som att en person har ett fult utseende. Det handlar om ansiktet också och jag har kunnat tycka att tjocka personer har mycket vackra ansiktsdrag. Men det bästa för min del är en kombination av vackert ansikte och vacker kropp. ^^ | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:05 | |
![]() | "En tjej här i familjen var så tunn i tonåren och blev söndertjatad av folk som ville ge henne kostråd...Så gör man verkligen inte mot tjocka." Nu skojar du väl allt? :P Jag gick till en ortoped för ett par år sedan (var väl 17år) för att jag har ett kasst knä. Han visste snabbt var felet var. Rekommenderade sjukgymnast och ett sånt där stöd för knät. Bra då. Dock var han noga med att påpeka att jag kanske fick titta på herravdelningen för att jag hade så kraftiga lår. ELLER så fick jag gå till en ortopedklinik för att typ specialsy ett knästöd. Han kallade mig "gumman" på ett vettig-farbror-tycka-synd -om-liten-dum-tjock (och därför efterbliven)-tjej-sätt. Gissa hur mycket jag grät efter det :) Då vägde jag mindre än vad jag gör nu och hade väl strl 40 i jeans och byxor. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:08 | |
![]() | Ja just det..Fick tidigt höra från olika håll, bland annat en skolsköterska, att jag borde gå ner i vikt. Min vikt var helt normal då. Men det har jag ju fattat först idag. Då tog jag åt mig och utvecklade en ätstörning. Som jag även hade då jag var hos den klipske ortopeden. Blev inte direkt bättre :) | |
| Lokex | 2011-08-15 17:09 | |
![]() | Man mäter om man är fet med pekfingret: Om mer än halva pekfingret går in i naveln är man fet! /Professor i Anatomi | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:14 | |
![]() | Fan också att du skulle råka ut för en ortoped med härskarteknik :( Okej, man får säkert höra ett och annat som överviktig också men nog är det vanligare att folk i gemen och hela släkten påpekar hur mager och eländig man ser ut och ät det här och det här jämfört vad de skulle säga till en med mera hull? Har inte hört någon säga typ: hej på dig, vad tung och mullig du har blivit sen ifjol, ta nu bara en kaka till kaffet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:27 | |
![]() | Klart folk lättare hackar på smala eftersom det är åtråvärt för de flesta att vara smal. Man vill helst att andra ska vara tjockare än en själv, då trycker folk gärna ner kakor i halsen på en. Eller så påpekar de hur "stor röv" man har bara för att de själva behöver en badring under stjärten för att inte få skavsår av sitt eget skelett. Jag hatar när folk skyller på avundsjuka, men ibland stämmer det. Eller så är de inte avundsjuka eller vill bara vara bäst och snyggast själva och hackar på andra för att uppnå resultat istället för att ta tag i sina egna sorgliga själar. | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-15 17:33 | |
![]() | Om man roar sig med att läsa lite på nätet så kan man konstatera att underviktig i betydligt mindes grad är utsatta för trakasserier om sin vikt- Min egen erfaren är att man sällan slänger ur sig nått till en okänd underviktig medan gärna kan göra det till en lika okänd överviktig. Bitte | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:42 | |
![]() | Jag och min kompis var ute, och gjorde något jag inte minns nu, en gång och plötsligt hörde vi bakom oss att en kille kallade oss "Helan och Halvan" baserat på våra baksidor. Storlek 32 röven och storlek 40 röven blev minst lika ledsna. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-15 17:57 | |
![]() | Det var tråkigt att höra. Nu tänkte jag ju mest på dem man umgås med inom släkt, vänner och arbetsplats. Förmodar att överviktstrakasserier kan vara dryga på nätet och i skolan :( | |
| pabster1 | 2011-08-15 18:14 | |
![]() | Hävdar fortfarande att BMI är ett utmärkt mått. Om man nu tror sig ha så otroligt tung benstomme så är det väl möjligt att medicinskt undersöka saken och sedan acceptera ett marginellt högre BMI. | |
| Dr Zjivago | 2011-08-15 18:20 | |
![]() | Kraftig benstomme är en villfarelse som helt saknar vetenskaplig grund. | |
| Dr Zjivago | 2011-08-15 18:21 | |
![]() | BMI säger varken något om muskelmassa eller fettdistribution, varför det måttet också kan ifrågasättas. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-15 18:28 | |
![]() | Nu verkar det som att fördomar ligge och skaver här, dels den att tjocka människor påstår att de har kraftig benstomme och dels att de hävdar att de har kass ämnesomsättning. Visst, många som har ursäkter att vila sig på, men långt ifrån alla tjockisar. Alla tjocka har inte fått stt späck pga att de legat i tv-soffan och tryckt in pizzor i kakhålet hela dagarna, vilket är en annan fördom. Ej heller är tjocka människor lata utan kan mycket väl röra sig en hel del utifrån sina förutsättningar. Beror dessa förutfattade meningar på film och tv-världens bild av tjocka? En lustig person, som är klumpig, lite trög, har glasögon, och har ständigt något ätbart i handen, är det den bilden ni har av tjockisar? Tack för ordet! Puss och kram :) | |
| Lillstölla | 2011-08-15 18:34 | |
![]() | " Men visst är det svårare att få en partner om man är överviktig. Så enkelt är det.....tyvärr." Så skrev en person här innan i tråden, och måste ju bara säga, vilket skitsnack!! Jag är överviktig, av olika skäl, och har aldrig någonsin haft problem att hitta en partner, medans smala vänner, de som ser ut som idealet inte träffat någon.Några av dom har faktiskt aldrig haft en kille. Så kan inte komma och säga att det ska ha med vikten att göra om man träffar någon eller inte. Så känns väldigt inskränkt och ja ointelligent att påstå en sådan sak! Det stämmer ju inte. | |
| miss evelyne | 2011-08-15 18:38 | |
![]() | Hm... jag vet inte men kraftig benstomme i mina ögon är breda axlar och djup bröstkorg, bred nacke osv... en del är byggda "kraftigt" andra är byggda "tanigt" precis som det finns långa och korta människor. Vi är alla olika det är nog bara att acceptera. Sen är det synd att många ska må dåligt på grund av att de antingen är för överviktiga eller för underviktiga... Angående BMI använder inte ens sjukvården det längre vad jag vet, de använder ögat och tittar på individen och i vissa fall måttband. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-15 18:42 | |
![]() | "Kraftig benstomme är en villfarelse som helt saknar vetenskaplig grund." helt sant! | |