Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 534 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2011-08-14 12:01 | |
![]() | God "morgon"! Kräftor och intressant (?) dryck igår :) hemma skapligt tidigt, men trevligt hade vi... i slutet tror jag fan vi gäspade ikapp, jag och värdinnan.. Då är det dags att fara hem. | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 12:03 | |
![]() | "intressant" dryck? Det låter ju....öh...spännande..... Vad var det för något? | |
| Tess 08 | 2011-08-14 12:04 | |
![]() | Tja, CitronVodka med citron i, "välkomstdrink", vin och CocaCola :) | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 12:06 | |
![]() | Morsan: Det gällde ett år - så vi fattade beslutet att det fick lov att gå. Det var inte så jättekul att stanna hemma och plugga varenda helg när resten av familjen var iväg och åkte slalom eller pulka eller var på stan.......men hittills känns det som det är värt det. Och nu är jag ju som sagt klar - och det är såååååååååååååå skönt! Bara för att spexa till det så ska min sambo plugga istället nu då. Fast han får lite ledigt från jobbet (med lön) för att plugga. Vi får se hur långt den lilla ledigheten räcker. Jag antar att några helger går bort för honom också men det mesta ska han kunna fixa under vardagarna. Han ska plugga upp behörighet inom sitt eget yrke - så hans chef är ju lite snäller då. | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-14 12:09 | |
![]() | Grattis grattis till att du är klar o som sagt jag är väldigt imponerad... :) Bra att chefen ställer upp så... men han vet väl att din sambo antagligen kommer stanna kvar hos dom med högre behörighet. :) | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 12:10 | |
![]() | Tack tack - det känns som ett maratonlopp som snaaaart är klart. Det är ju lite nervöst med de sista två veckorna och de labbar och teoriprover jag måste klara. Men det ska nog gå bra det också. Jo det är ju så det är - smarta chefer satsar på sina anställda! | |
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-08-14 12:19 | |
![]() | Det kommer att gå såååå bra :) Japp skulle finnas fler såna chefer. :) | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 12:51 | |
![]() | Jag måste bara skriva av mig: Avundsjuk? Jaaaaaa - jag har pluggat och bytt yrke. Jaaaaaa - det är bara för dig att göra detsamma om du VILL det. Neeeeej - din utbildning var varken svårare eller värdefullare än någon av mina. Neeeeej - det var inte värre för dig för att du har man, barn, vovve och fritidsintressen. Du gör själv dina val och prioriterar ditt liv och din tid. Förstår inte varför det ska vara så kontroversiellt. Varför måste det alltid vara "värre" för någon annan? Är det en tävling? Vem har det värst? Vem har gjort största uppoffringen? Vem har det svårast? Alla yrkeskategorier ingår i samhällets kugghjul och ta bort någon/några av dom det skulle bli en dominoeffekt. Vi är alla värdefulle och vi måste alla hitta det just vi passar till och tycker är givande och roligt. Ja, jag har jobbat 100%, tränat och försökt genomföra tjejklassikern, haft två småbarn, man, hus, volvo, och helt bytt yrkesbana genom att plugga ett år på heltid. Men det är MINA prioriteringar av MIN tid som gjort det möjligt. Jag måste plugga när jag har tid - inte när jag har lust. Jag måste träna när jag har tid - inte när jag lust. Barnens aktiviteter och väl & ve kommer alltid först och kan kullkasta alla planer. Sluta försök trycka ned mig genom att förklara vilken uppoffring DU gjort och hur värdefull DIN utbildning är. (i jämförelse med min/mina) Du kan inte det - jag är supernöjd att jag gjort detta och att jag KAN allt jag prioriterar att jag ska klara. Kliv ned från pidestalen och gör något konstruktivt med din energi istället. www.youtube.com/watc...Jn 7bmXi_lM | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 13:09 | |
![]() | Kan tillägga att det sedan finns dom som uppmuntrar och stöttar oavsett vilka knasiga idéer man kommer med! Det är såna man ska omge sig med - sådana som ger energi och gnista i tillvaron. | |
| Tinna | 2011-08-14 13:44 | |
![]() | Det är inte ofta man ser fram emot en måndag, men jag ser fram emot imorgon! :) | |
| Tess 08 | 2011-08-14 14:00 | |
![]() | Och jag är nyfiken på att höra hur det gått!! :) Hoppas på en ordentlig redogörelse!! Lycka till!!! | |
| Tinna | 2011-08-14 14:09 | |
![]() | Tess. Tack så mycket! :) Ja, det ska du få.. :) | |
| Maja G | 2011-08-14 15:37 | |
![]() | ja, lycka tlll vad du än nu ska göra, Tinna:) Väntar på att tvättstugan ska bli ledig. Tråk!! | |
| Bitte - Administratör | 2011-08-14 15:46 | |
![]() | Går väl ut en stund till solen skiner ju ,,solo på altanen får tankarna flyga Bitte | |
| Tinna | 2011-08-14 16:01 | |
![]() | Maja. Jag ska på möte imorgon, på min (förhoppningsvis) framtida praktikplats. :) | |
| Maja G | 2011-08-14 16:10 | |
![]() | håller tummar och tår för dig då,Tinna!! | |
| Maja G | 2011-08-14 16:11 | |
![]() | kan inte hjälpa det.....men tänker på hur en viss person mår idag | |
| Mouche - Administratör | 2011-08-14 16:52 | |
![]() | Jag tänker också på en person Maja. Jag hoppas att han har kräkts minst 12 ggr idag, att han har en sjujäkla huvudvärk pga av bakfylla och dåligt samvete. Jag hoppas att minst 3 av han kräk-attacker hamnade på mattor, vardagsrumssoffan och rätt över hans förhoppningsvis 2 meter långa, ytterst lättretade och 140 kilo brottare till grannes skor. Jag är nämligen på bra humör idag, därav de milda önskningarna. Mouche | |
| Sigrids mor | 2011-08-14 16:56 | |
![]() | Men VEM har retat Mouche så till den milda grad? :-o Aj aj tur det bra humör idag allafall. | |
| numsan | 2011-08-14 17:05 | |
![]() | Hmmm.. Är inte det där att prata illa om en person på forumet mouche? Vi är nog ganska många som vet precis vem du syftar på.. Tinna - jag längtar också efter måndag för då är det liiiite närmre tisdag.. Tänk att tiden går så långsamt ibland.. | |